TEATRZYKI – Gr II

Co należy zrobić?

Zróbcie teatrzyk , w którym będą występowały:  pacynki; sylwety;  przedmioty codziennego użytku; itp. Pokaż w jaki sposób mogą one wyrażać radość, wesołość, miłość , czułość, smutek , zakłopotanie, zaniepokojenie, złość strach , nieśmiałość , oburzenie. Bawiąc się , spróbujcie pokazywać uczucia , odgrywając je osobiście: wyrażajcie je poprzez gesty , wzrok, wyraz twarzy, słowa. Zróbcie kostki mimiczne.    Obrazki naklej  na każdy bok  kostki. Rzucajcie kostką i róbcie miny.

Od czego zacząć?

Teatrzyki  tworzymy na podstawie przeczytanej książki, opowiadania, obejrzanej wspólnie bajki edukacyjnej, wysłuchanego wierszyka lub  innej kreatywnej historii stworzonej przez dziecko lub rodzica.

Np.  Teatrzyk pt: „Dwa wiatry” . Potrzebujemy dwóch reklamówek i  szczyptę inwencji twórczej .

Ważne:

Pamiętajmy o wyciąganiu wniosków , wartościowej puenty.

Jak to pomaga dziecku w uczeniu się ?

Uczy zastanawiania się nad tym,  co myślą inni i w jaki sposób  wyrażają swoje emocje.

Wskazówka:

Zachęć dziecko, by udawało tygrysa, mysz, słonia, robaka , żabę itp.  Co widzą  i czują te zwierzęta ? Czego się boją?

I jeszcze jedno :

 Oglądając czasopisma , zastanawiajcie się , co mogą  czuć osoby  przedstawione   na zdjęciach . Zaproponuj , aby  dziecko namalowało  swoje uczucia.

 Formy zabaw w teatr do wspólnych zabaw w domu:

Teatrzyk kukiełkowy, teatrzyk sylwet, teatrzyk cieni, teatrzyk lalek,  teatrzyk przedmiotu , inscenizacje, pantomima, drama.