Rady dla zmartwionej pacynki – przedstawienie teatralne – gr II

Teatrzyk to ulubiona forma zajęć w przedszkolu. Dzieci wspólnie z nauczycielką przygotowały scenkę teatralną i z dużym zainteresowaniem obejrzały przedstawienie: Dlaczego misia boli brzuszek? Celem zajęcia było pobudzanie rozumowania przyczynowo- skutkowego w sytuacjach życiowych dla uświadamiania dzieciom związku przyczyny ze skutkiem. Dzieci bez większych kłopotów ustaliły, że przyczyną bólu brzucha było to, że miś zjadł trujące jagody i grzyby. Wiedziały o tym, co wolno, a czego w lesie nie wolno. Wspólnie z nauczycielką zastanawiały się, co zrobić, żeby misiowy dramat się nie powtórzył. Tak więc dawały rady dla zmartwionej pacynki. Na koniec opowiadały własne przygody i próbowały powiązać przyczynę ze skutkiem.
Rady dla rodziców:
Można wymyślić wiele innych pouczających sytuacji i przedstawić je w formie teatrzyku. Na przykład o tym, co może się zdarzyć na zamarzniętym stawie, w czasie burzy. Trzeba jedynie zadbać o to, aby:
– historyjka była bliska dzieciom,
– przyczyna i skutek były wyraziste, żeby dzieci dostrzegały to bez naprowadzania,
– wnioski muszą dotyczyć ważnych dla zdrowia i bezpieczeństwa dzieci kwestii.