Konstruowanie i rozgrywanie gier w zespołach i w parach grupa IV

Odporność emocjonalna kształtuje się na zasadzie hartowania ( podobnie, jak hartuje się zdrowie). Potrzebne są więc sytuacje bezpieczne dla dziecka, ale muszą one wyzwalać spore napięcia i zmuszać do wysiłku umysłowego. Na dodatek mają być łatwe do zorganizowania w domu i w przedszkolu, a ponadto fascynować dzieci. Gry wywołują silne emocje, ale są też atrakcyjne, że dziecko stara się ze wszystkich swych sił wytrwać do końca. Ma to kapitalne znaczenie dla kształtowania odporności emocjonalnej. Dziecko uczy się tu kontrolować swe emocje i – co ważne- sprawnie rozumować mimo napięć emocjonalnych. Tylko w ten sposób może wygrać. Jeżeli dziecko przegra- nic złego się nie dzieje. Może przecież jeszcze raz zagrać i osiągnąć sukces. Szybko tworzy się nawyk traktowania porażki z nadzieją, że warto jeszcze raz spróbować. Dziecko dowiaduje się także, że nie zawsze i nie wszystko zależy od jego woli. Trzeba wówczas zwyczajnie wytrzymać, bo nie oznacza to przecież, że ono jest gorsze. Tak, po prostu, bywa.