Grupa V – Przyjaciele Kubusia Puchatka

                Przyjaciele Kubusia Puchatka

kubus_puchatek

                                                              

Godziny pracy oddziału V:

Poniedziałek: 8.00-17.00

Wtorek: 8.00-17.00

Środa: 7.30-15.30

Czwartek: 8.00-17.00

Piątek: 7.00-16.00


 

Nauczycielki pracujące w grupie:

mgr Agata Kraszewska

mgr Małgorzata Jurasz

Pracownik obsługi:

Barbara Kostecka


TEMATYKA NA PAŹDZIERNIK

  1. Jesień na działce.

  2. O sobie samym.

  3. Nasze zmysły.

  4. Jesienne nastroje.

 

Piosenka

W SADZIE

Już na drzewach w sadzie

i grządkach w ogrodzie

dojrzały przysmaki,

które jemy co dzień.

Ref:Bakłażany, patisony, marchew i pietruszka

złota dynia, jabłko, śliwka i dojrzała gruszka.

Pójdziemy z koszami,

każdy coś przyniesie.

Czy już wszyscy wiecie,

co nam dała jesień.

Ref: Bakłażany …

Wiersz

POD DRZEWAMI

Siedzi jesień

pod jabłonią,

jabłka jej

nad głową dzwonią.

A gdy gruszą wiatr poruszy

dzwonią gruszki.

Gdzie?Na gruszy.

Siedzi jesień

pod drzewami,

sad jej dzwoni

za uszami,

więc zatkała uszy watą.

Czy to prawda?

Co wy na to?

 


PAŹDZIERNIK

GRUPA   IV i V   – SŁOWNICTWO

Ourgroup- nasza grupa

Hello;  Goodbye;  Bye– bye;  Children – dzieci;  Teacher – nauczycielka;  Girls- Dziewczyny;  Boys- Chłopcy

 

Mainreceptivelanguage

Hello; How areyou?;   I’mgood;  I’mgreat;  I’mwonderful;I,mtired, I’mhungry, I’m not sowell;Bye, byegoodbye; Sit down;  Stand up;  Close youreyes;  Turnaround;  Make a circle;  Touch…; Point….; Reach for…; Count to five;Wave; March; Jump;Freez.

Piosenki na powitanie i pożegnanie: „Hello, hello”, „Bye, bye, goodbye”

 

Tematyka zajęć:

Toys – zabawki

Doll – lalka, teddybear – pluszowy miś, buldingblocks – klocki, car – samochód, ball – piłka,

Rymowanka  – „Teddybear, teddy, bear” gr IV / ”I wiggle my fingers” gr V

 

Clothes – nazwy ubrań

Hat – czapka, blouse – bluzka, T-shirt – podkoszulek, sweater – sweter, trousers – spodnie, skirt – spódnica, dress – sukienka, socks – skarpety, shoes – buty)

Song/Piosenka –„Put on yourshoes”

 

My family – mojarodzina

Mommy – mama, daddy – tata, sister – siostra, brother – brat, baby – dziecko,

Song/Piosenka – “Baby shark”



RAMOWY ROZKŁAD DNIA- GRUPA V

  1. 30 -8.15
  • Zabawy dowolne lub organizowane przez nauczycielkę / zabawy indywidualne lub w dowolnie dobranych grupach z wykorzystaniem dostępnych gier, układanek, zabawek oraz pomocy do rozwijania inteligencji wielorakich- pomoce plastyczne, muzyczne, ruchowe, teatralne
  • Rozmowy okolicznościowe
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznych przez nauczyciela oraz prac indywidualnych wspierających rozwój dziecka

8.15 –8.30  –  zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne

  1. 30- 9 .00I ŚNIADANIE , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze,  kulturalne spożywanie posiłku
  1. 00 – 11.30
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę- realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności
  • Spacery, wycieczki, zabawy dowolne, dydaktyczne, tematyczne, badawcze w sali lub ogrodzie przedszkolnym
  • Udział w przedszkolnych uroczystościach
  • Zabawy w sali przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych
  • Udział w zajęciach dodatkowych rytmika , język angielski , religia
  1. 30- 12. 00II ŚNIADANIE , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze, kulturalne spożywanie posiłku
  1. 00 – 12.30 – relaks , udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach

12.30-14.00 –zajęcia dodatkowe oraz koła zainteresowań.

  • chór
  • koła zainteresowań: koło plastyczne, koło origami, koło teatralne, warcaby
  • zabawy w ogrodzie przedszkolnym
  • udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych
  • zajęcia wyrównawcze i indywidualne stymulujące rozwój dziecka
  • zabawy dydaktyczne utrwalające i systematyzujące materiał programowy
  • zabawy z cyklu: Opowiadamy, gramy, zwyciężymy,
  • czytanie literatury dziecięcej
  1. 00- 14. 30- OBIAD , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze, kulturalne spożywanie posiłku
  1. 30 – 14. 45 relaks, wyciszenie i odprężenie dzieci, słuchanie bajek, relaksującej muzyki
  1. 45- 17.00
  • zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym lub w sali ( tematyczne, konstrukcyjne)
  • aktywność własna dzieci w sali i ogrodzie przedszkolnym
  • praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach
  • kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań
  • prace porządkowo- użyteczne

Informujemy Państwa, iż Konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywają się w zależności od potrzeb Rodziców.

Jednocześnie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych .