Grupa V – Przyjaciele Kubusia Puchatka

                Przyjaciele Kubusia Puchatka

kubus_puchatek

                                                              

Godziny pracy oddziału V:


 

Nauczycielki pracujące w grupie:

mgr Agata Kraszewska

mgr Bożena Matysewicz

Pracownik obsługi:

Małgorzata Kowalska


TEMATYKA NA CZERWIEC

I Święto dzieci

II Mieszkańcy łąki

III Środki lokomocji

IV Zmysły pomagają poznać świat

V Wakacje

PIOSENKA

WAKACJE

I

Czas wakacji się zaczyna,

pora odpoczywać.

Słońce, morze na nas czeka,

góry czas zdobywać.

Ref : Bo ja kocham wakacje,

kocham wakacje,

jezioro i las.

Podróże dalekie,

podróże dalekie

i wesoły czas.

II

Na wyprawę czas wyruszyć,

poznać coś nowego.

Zapamiętać jak najwięcej

mój drogi kolego.

WIERSZ

ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE

Mamy już siedem lat,

więc żegnamy przedszkole,

bo teraz będziemy

uczyć się w szkole.

Tam nie ma zabawek

i lalek, i klocków,

lecz za to są teczki

z naszymi książkami.

Teraz będziemy czytać,

pisać i rachować,

abyśmy w przyszłości

umieli pracować.

Więc żegnaj przedszkole

i wszystkie zabawki,

bo na nas czekają

w pierwszej klasie ławki.

 


 

CZERWIEC

GRUPA   IV i V   – SŁOWNICTWO

Ourgroup- nasza grupa

Hello;  Goodbye;  Bye– bye;  Children – dzieci;  Teacher – nauczycielka;  Girls- Dziewczyny;  Boys- Chłopcy

Mainreceptivelanguage

Hello; How areyou?;   I’mgood;  I’mgreat;  I’mwonderful;I’mtired, I’mhungry, I’m not sowell;Bye, byegoodbye; Sit down;  Stand up;  Make a big/small circle, „I like..”

Piosenki na powitanie i pożegnanie: „Hello, hello”, „Bye, bye, goodbye”

 

Tematyka zajęć:

„Shapes” – kształty

Circle – koło, diamond – diament, square – kwadrat, heart – serce

Song/Piosenka – „The shape song”

 

„Rainbow” – tęcza

Rainbow – tęcza, pink – różowy, purple – fioletowy, orange – pomarańczowy, yellow – żółty, red – czerwony, blue – niebieski, green – zielony

Song/Piosenka –„I cansing a rainbow”

 

„Summer” – lato

Beach – plaża, sand – piasek,sun – słońcelake – jezioro, mountains – góry

Song/Piosenka –„Action song for kids”

 

 


RAMOWY ROZKŁAD DNIA- GRUPA V

  1. 30 -8.15
  • Zabawy dowolne lub organizowane przez nauczycielkę / zabawy indywidualne lub w dowolnie dobranych grupach z wykorzystaniem dostępnych gier, układanek, zabawek oraz pomocy do rozwijania inteligencji wielorakich- pomoce plastyczne, muzyczne, ruchowe, teatralne
  • Rozmowy okolicznościowe
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznych przez nauczyciela oraz prac indywidualnych wspierających rozwój dziecka

8.15 –8.30  –  zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne

  1. 30- 9 .00I ŚNIADANIE , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze,  kulturalne spożywanie posiłku
  1. 00 – 11.30
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę- realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności
  • Spacery, wycieczki, zabawy dowolne, dydaktyczne, tematyczne, badawcze w sali lub ogrodzie przedszkolnym
  • Udział w przedszkolnych uroczystościach
  • Zabawy w sali przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych
  • Udział w zajęciach dodatkowych rytmika , język angielski , religia
  1. 30- 12. 00II ŚNIADANIE , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze, kulturalne spożywanie posiłku
  1. 00 – 12.30 – relaks , udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach

12.30-14.00 –zajęcia dodatkowe oraz koła zainteresowań.

  • chór
  • koła zainteresowań: koło plastyczne, koło origami, koło teatralne, warcaby
  • zabawy w ogrodzie przedszkolnym
  • udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych
  • zajęcia wyrównawcze i indywidualne stymulujące rozwój dziecka
  • zabawy dydaktyczne utrwalające i systematyzujące materiał programowy
  • zabawy z cyklu: Opowiadamy, gramy, zwyciężymy,
  • czytanie literatury dziecięcej
  1. 00- 14. 30- OBIAD , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze, kulturalne spożywanie posiłku
  1. 30 – 14. 45 relaks, wyciszenie i odprężenie dzieci, słuchanie bajek, relaksującej muzyki
  1. 45- 17.00
  • zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym lub w sali ( tematyczne, konstrukcyjne)
  • aktywność własna dzieci w sali i ogrodzie przedszkolnym
  • praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach
  • kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań
  • prace porządkowo- użyteczne

Informujemy Państwa, iż Konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywają się w zależności od potrzeb Rodziców.

Jednocześnie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych .