Grupa IV – Uśmiechnięte Promyczki

UŚMIECHNIĘTE PROMYCZKI

usmiech_promyk

  Godziny pracy oddziału:

Poniedziałek: 7:00 – 16:00

Wtorek: 7:00 – 16:00

Środa: 7:00 – 16:00

Czwartek: 7:00 – 16:00

                                                                        Piątek: 7:30 – 15:30


Nauczycielki pracujące w grupie IV:

mgr Małgorzata Kiryluk

mgr Paulina Kulikowska

Pracownik obsługi:

Katarzyna Koroś


Bloki tematyczne na październik:

  • Dbamy o zdrowie
  • Kto może być nauczycielem?
  • W co się z nami bawi jesienny wiatr?
  • Jakie plany mają zwierzęta?

Nauczymy się:

  • piosenki (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk) „Jesienna poleczka”
  1. Hej, jesienny wietrzyk

wciąż się z nami bawi,

sypie z drzew rudymi,

złotymi listkami.

Skoczną polkę tańczy

na jesiennych łąkach,

stuka, gra do taktu

na suchych gałązkach.

Ref.: Hop, hop, tup, tup, tup,

jesienna poleczka.

Hop, hop, tup, tup, tup,

tańczą Staś, Haneczka.

Hop, hop, tup, tup, tup,

tak tańczyć lubimy.

Jesienną poleczkę

z wietrzykiem tańczymy.

 

  1. Hani wplótł w warkocze

śmieszne noski klonu,

Zuzi zrobił broszkę

z łupinek kasztanów.

Julce rogi z kitek

na głowie postawił,

świetnie przy tych psotach

wiatr się z nami bawił.

Ref.: Hop, hop, tup…

  1. Kręci karuzelą,

huśta huśtawkami,

przez skakankę skacze

razem z dziewczynkami.

Chłopcom porwał piłkę

i sam gola strzelił,

wszystkie dzieci dzisiaj

wietrzyk rozweselił.

Ref.: Hop, hop, tup…

  • wiersza D. Gellner „Jesień u fryzjera”

Przyszła jesień do fryzjera:
– Proszę mną się zająć teraz!

Lato miało włosy złote,
ja na rude mam ochotę.

No, bo niech pan spojrzy sam,
rudo tu i rudo tam…

Mówi fryzjer:
– Rzeczywiście!
Dookoła rude liście,
ruda trawa, rude krzaki,
chyba modny kolor taki.

Szczotka, grzebień, farby fura,
już gotowa jest fryzura.
Woła jesień: – W samą porę!
Płacę panu muchomorem!


PAŹDZIERNIK

GRUPA   IV i V   – SŁOWNICTWO

Ourgroup- nasza grupa

Hello;  Goodbye;  Bye– bye;  Children – dzieci;  Teacher – nauczycielka;  Girls- Dziewczyny;  Boys- Chłopcy

 

Mainreceptivelanguage

Hello; How areyou?;   I’mgood;  I’mgreat;  I’mwonderful;I,mtired, I’mhungry, I’m not sowell;Bye, byegoodbye; Sit down;  Stand up;  Close youreyes;  Turnaround;  Make a circle;  Touch…; Point….; Reach for…; Count to five;Wave; March; Jump;Freez.

Piosenki na powitanie i pożegnanie: „Hello, hello”, „Bye, bye, goodbye”

 

Tematyka zajęć:

Toys – zabawki

Doll – lalka, teddybear – pluszowy miś, buldingblocks – klocki, car – samochód, ball – piłka,

Rymowanka  – „Teddybear, teddy, bear” gr IV / ”I wiggle my fingers” gr V

 

Clothes – nazwy ubrań

Hat – czapka, blouse – bluzka, T-shirt – podkoszulek, sweater – sweter, trousers – spodnie, skirt – spódnica, dress – sukienka, socks – skarpety, shoes – buty)

Song/Piosenka –„Put on yourshoes”

 

My family – mojarodzina

Mommy – mama, daddy – tata, sister – siostra, brother – brat, baby – dziecko,

Song/Piosenka – “Baby shark”

 



SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA – GRUPA IV

6.30- 8.15

  • Schodzenie się dzieci
  • Gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
  • Zabawy indywidualne dzieci w dowolnie dobranych grupach w kącikach zainteresowań
  • Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka
  • Prace porządkowe

8.15-8.30

  • Zabawy ruchowe i ze śpiewem, ćwiczenia poranne

8.30-9.00

  • I śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze – kulturalne spożywanie posiłku

9.00- 10.00

  • Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne z całą grupą
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę : ruchowe, artystyczne, intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze, eksperymenty, zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych
  • Zajęcia dodatkowe: język angielski, religia

10.00-11.30

  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Spacery ( obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
  • Zabawy na sali gimnastycznej (w sytuacji niesprzyjającej aury) – Zabawy ruchowe, gimnastyczne oraz w sali gr IV – zabawy tematyczne, okazje edukacyjne, metoda projektu, eksperymenty i zabawy badawcze
  • Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach rozwoju
  • Zabawy swobodne dzieci wg własnych pomysłów z wykorzystaniem dostępnych zabawek oraz organizowane przez nauczycielkę

11.30- 12.00

  • II śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze – kulturalne spożywanie posiłku

12.00- 14.00

  • Odpoczynek dzieci- relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek terapeutycznych, relaksującej muzyki
  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Koła zainteresowań: koło plastyczne, koło origami, koło teatralne, warcaby

  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę przygotowujące do nauki pisania, czytania oraz matematyki
  • Zabawy muzyczno-ruchowe i artystyczne
  • Zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych
  • Czytanie literatury dziecięcej

14.00- 14.30

  • Obiad – czynności samoobsługowo-opiekuńcze, zachęcanie do zjadania sałatek i kulturalnego spożywania posiłków

14.30- 16.00

  • Ćwiczenia utrwalające i systematyzujące materiał programowy
  • Aktywność własna dzieci w sali (zabawy tematyczne, konstrukcyjne)
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę
  • Prace porządkowo – użyteczne
  • Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach
  • Rozchodzenie się dzieci

Informujemy Państwa, iż konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywać się będą  w zależności od potrzeb Rodziców. Jednocześnie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych.