Grupa IV – Uśmiechnięte Promyczki

UŚMIECHNIĘTE PROMYCZKI

usmiech_promyk

  Godziny pracy oddziału:

Poniedziałek: 6.30 – 15.30

Wtorek: 6.30 – 15.30

Środa: 6.30 – 15.30

Czwartek: 6.30 – 15.30

                                                                        Piątek: 8.00 – 16.00


Nauczycielki pracujące w grupie IV:

mgr Agnieszka Nowik

mgr Małgorzata Jurasz

Pracownik obsługi:

 Barbara Kostecka


Tematyka na miesiąc MAJ:

  1. Muzyka wokół nas
  2. Zdrowe odżywianie
  3. Zabawy w teatr
  4. Moja rodzina

W MAJU nauczymy się wiersza:

,,Bosa osa” Dorota Gellner

Do miasteczka osa wpadła

i na środku rynku siadła.

Przywitały ją oklaski:

– Jaka ładna! W żółte paski!

– W talii cienka jest jak osa,

lecz – niestety – całkiem bosa!

– Tu są buty na straganie!

– Zaraz coś znajdziemy dla niej!

– Jakieś piękne pantofelki,

odpowiednie dla modelki!

Może białe lub niebieskie?

Ale osa takich nie chce.

Może w kratkę! Może w kropki?

Są w sam raz na osie stopki.

Ale osa głową kręci

i na żadne nie ma chęci.

Nagle słychać osie wrzaski:

– Ja chcę mieć buciki w paski!

Jak mi takich nie przyniosą

Będę dalej latać boso!

W MAJU nauczymy się piosenki:

,,Moja mama i mój tata”

  1. Kto do przedszkola mnie zaprowadzi?
    Kto na wszystko coś zawsze poradzi?
    Kto upiecze tort na urodziny?
    Z kim najlepiej się razem bawimy?
    Kto opowie bajkę zanim zasnę?
    To mama, to mama, no jasne!

Ref: Bo moja mama najlepsza jest przecież,
i kocham ją bardzo, najbardziej na świecie,
pocieszy, przytuli i ładnie się śmieje,
przy mamie świat cały pięknieje.

  1. Kto na sanki zimą mnie zabierze?
    Kto mnie uczy jeździć na rowerze?
    Z kim gram w piłkę i lepię bałwana?
    Kto ma siłę wziąć mnie na barana?
    Kto przeczyta książkę zanim zasnę?
    To tata, to tata, no jasne!

Ref: Bo mój tata najlepszy jest przecież,
i kocham go bardzo, najbardziej na świecie,
pocieszy, przytuli i ładnie się śmieje,
przy tacie świat cały pięknieje.


MAJ

GRUPA   IV i V   – SŁOWNICTWO

Ourgroup- nasza grupa

Hello;  Goodbye;  Bye– bye;  Children – dzieci;  Teacher – nauczycielka;  Girls- Dziewczyny;  Boys- Chłopcy

Mainreceptivelanguage

Hello; How areyou?;   I’mgood;  I’mgreat;  I’mwonderful;I’mtired, I’mhungry, I’m not sowell;Bye, byegoodbye; Sit down;  Stand up;  Make a big/small circle, „I like..”

Piosenki na powitanie i pożegnanie: „Hello, hello”, „Bye, bye, goodbye”

 

Tematyka zajęć:

„A Picnic” – słuchanie opowiadania

A picnic – piknik, the basket – koszyk, toast and marmalade – tosty i marmolada, biscuits – biszkopty.

Song/Piosenka – „A picnic”

 

„I likespagetthi” – historyjka obrazkowa

Spagetthi – spaghetti, chiken – kurczak, grapes – winogrona

Song/Piosenka –„Areyouhungry?”

 

„My family” – moja rodzina

Mommy – mama, daddy – tata, sister – siostra, brother – brat, baby- dziecko, grandmother – babcia, grandfather– dziadek.

Song/Piosenka –„Family finger song”

 

 

 

 



SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA – GRUPA IV

6.30- 8.15

  • Schodzenie się dzieci
  • Gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
  • Zabawy indywidualne dzieci w dowolnie dobranych grupach w kącikach zainteresowań
  • Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka
  • Prace porządkowe

8.15-8.30

  • Zabawy ruchowe i ze śpiewem, ćwiczenia poranne

8.30-9.00

  • I śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze – kulturalne spożywanie posiłku

9.00- 10.00

  • Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne z całą grupą
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę : ruchowe, artystyczne, intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze, eksperymenty, zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych
  • Zajęcia dodatkowe: język angielski, religia

10.00-11.30

  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Spacery ( obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
  • Zabawy na sali gimnastycznej (w sytuacji niesprzyjającej aury) – Zabawy ruchowe, gimnastyczne oraz w sali gr IV – zabawy tematyczne, okazje edukacyjne, metoda projektu, eksperymenty i zabawy badawcze
  • Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach rozwoju
  • Zabawy swobodne dzieci wg własnych pomysłów z wykorzystaniem dostępnych zabawek oraz organizowane przez nauczycielkę

11.30- 12.00

  • II śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze – kulturalne spożywanie posiłku

12.00- 14.00

  • Odpoczynek dzieci- relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek terapeutycznych, relaksującej muzyki
  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Koła zainteresowań: koło plastyczne, koło origami, koło teatralne, warcaby

  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę przygotowujące do nauki pisania, czytania oraz matematyki
  • Zabawy muzyczno-ruchowe i artystyczne
  • Zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych
  • Czytanie literatury dziecięcej

14.00- 14.30

  • Obiad – czynności samoobsługowo-opiekuńcze, zachęcanie do zjadania sałatek i kulturalnego spożywania posiłków

14.30- 16.00

  • Ćwiczenia utrwalające i systematyzujące materiał programowy
  • Aktywność własna dzieci w sali (zabawy tematyczne, konstrukcyjne)
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę
  • Prace porządkowo – użyteczne
  • Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach
  • Rozchodzenie się dzieci

Informujemy Państwa, iż konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywać się będą  w zależności od potrzeb Rodziców. Jednocześnie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych.