Grupa IV – Uśmiechnięte Promyczki

UŚMIECHNIĘTE PROMYCZKI

usmiech_promyk

  Godziny pracy oddziału:

Poniedziałek: 6.30 – 15.30

Wtorek: 6.30 – 15.30

Środa: 6.30 – 15.30

Czwartek: 6.30 – 15.30

                                                                        Piątek: 8.00 – 16.00


Nauczycielki pracujące w grupie IV:

mgr Agnieszka Nowik

mgr Małgorzata Jurasz

Pracownik obsługi:

 Barbara Kostecka


Tematyka na miesiąc CZERWIEC

  1. Święto dzieci
  2. Mieszkańcy łąki
  3. Środki lokomocji
  4. Wakacje
  5. Zmysły pomagają poznać świat

W CZERWCU  nauczymy się wiersza :

„Piłka” Dorota Gellner

 

Fruwa nad plażą

piłka

jak motyl.

Raz jest pod chmurą,

raz w piasku złotym.

Raz jest tu blisko,

to znów tam dalej,

czasem się huśta

na skrzydłach fali…

Chcesz ją pochwycić –

ona nie czeka,

toczy się, skacze,

dłoniom ucieka.

Raz jest pod chmurą,

raz w piasku złotym –

plażowa piłka,

plażowy motyl.

W CZERWCUbędziemy śpiewać:

Niech żyją wakacje
jezioro, łąka, las
I niebo i słońce
W pogodny letni czas.

Pojedzie z nami piłka
i kajak i skakanka,
będziemy się bawili
od samiutkiego ranka.

Niech żyją wakacje
jezioro, łąka, las
I niebo i słońce
W pogodny letni czas.

Gorące złote słońce
na ciemno nas opali
i w lecie nad jeziorem
będziemy się kąpali.

Niech żyją wakacje
jezioro, łąka, las
I morze i góry
W pogodny letni czas.


 

CZERWIEC

GRUPA   IV i V   – SŁOWNICTWO

Ourgroup- nasza grupa

Hello;  Goodbye;  Bye– bye;  Children – dzieci;  Teacher – nauczycielka;  Girls- Dziewczyny;  Boys- Chłopcy

Mainreceptivelanguage

Hello; How areyou?;   I’mgood;  I’mgreat;  I’mwonderful;I’mtired, I’mhungry, I’m not sowell;Bye, byegoodbye; Sit down;  Stand up;  Make a big/small circle, „I like..”

Piosenki na powitanie i pożegnanie: „Hello, hello”, „Bye, bye, goodbye”

 

Tematyka zajęć:

„Shapes” – kształty

Circle – koło, diamond – diament, square – kwadrat, heart – serce

Song/Piosenka – „The shape song”

 

„Rainbow” – tęcza

Rainbow – tęcza, pink – różowy, purple – fioletowy, orange – pomarańczowy, yellow – żółty, red – czerwony, blue – niebieski, green – zielony

Song/Piosenka –„I cansing a rainbow”

 

„Summer” – lato

Beach – plaża, sand – piasek,sun – słońcelake – jezioro, mountains – góry

Song/Piosenka –„Action song for kids”

 

 

 



SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA – GRUPA IV

6.30- 8.15

  • Schodzenie się dzieci
  • Gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
  • Zabawy indywidualne dzieci w dowolnie dobranych grupach w kącikach zainteresowań
  • Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka
  • Prace porządkowe

8.15-8.30

  • Zabawy ruchowe i ze śpiewem, ćwiczenia poranne

8.30-9.00

  • I śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze – kulturalne spożywanie posiłku

9.00- 10.00

  • Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne z całą grupą
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę : ruchowe, artystyczne, intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze, eksperymenty, zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych
  • Zajęcia dodatkowe: język angielski, religia

10.00-11.30

  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Spacery ( obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
  • Zabawy na sali gimnastycznej (w sytuacji niesprzyjającej aury) – Zabawy ruchowe, gimnastyczne oraz w sali gr IV – zabawy tematyczne, okazje edukacyjne, metoda projektu, eksperymenty i zabawy badawcze
  • Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach rozwoju
  • Zabawy swobodne dzieci wg własnych pomysłów z wykorzystaniem dostępnych zabawek oraz organizowane przez nauczycielkę

11.30- 12.00

  • II śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze – kulturalne spożywanie posiłku

12.00- 14.00

  • Odpoczynek dzieci- relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek terapeutycznych, relaksującej muzyki
  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Koła zainteresowań: koło plastyczne, koło origami, koło teatralne, warcaby

  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę przygotowujące do nauki pisania, czytania oraz matematyki
  • Zabawy muzyczno-ruchowe i artystyczne
  • Zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych
  • Czytanie literatury dziecięcej

14.00- 14.30

  • Obiad – czynności samoobsługowo-opiekuńcze, zachęcanie do zjadania sałatek i kulturalnego spożywania posiłków

14.30- 16.00

  • Ćwiczenia utrwalające i systematyzujące materiał programowy
  • Aktywność własna dzieci w sali (zabawy tematyczne, konstrukcyjne)
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę
  • Prace porządkowo – użyteczne
  • Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach
  • Rozchodzenie się dzieci

Informujemy Państwa, iż konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywać się będą  w zależności od potrzeb Rodziców. Jednocześnie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych.