Grupa IV – Uśmiechnięte Promyczki

UŚMIECHNIĘTE PROMYCZKI

usmiech_promyk

  Godziny pracy oddziału:

Poniedziałek: 7:00 – 16:00

Wtorek: 7:00 – 16:00

Środa: 7:00 – 16:00

Czwartek: 7:00 – 16:00

                                                                        Piątek: 7:30 – 15:30


Nauczycielki pracujące w grupie IV:

mgr Małgorzata Kiryluk

mgr Klaudia Dawidczyk

Pracownik obsługi:

Katarzyna Koroś


Bloki tematyczne na luty 2022 r.

  • Kim będę, gdy dorosnę?
  • Czy Kot w Butach był na weselu Kopciuszka?
  • Gdzie puka sztuka?
  • W świecie dinozaurów

Poznamy litery:C,c, P.p, R,r

Pojęcia matematyczne: poznamy cyfrę 10, znak „+”, „-„

Nauczymy się:

„Ulica Sztuk Przepięknych” – piosenka

  1. Na ulicy sztuk Przepięknych słychać piękne dźwięki.

Dźwięki niskie i wysokie, arie i piosenki.

Ćwiczą wszyscy bardzo pilnie, próba trwa w operze,

Bo publiczność na widowni wkrótce się już zbierze.

Bo publiczność na widowni wkrótce się już zbierze.

Ref. Do, re, do, re, do.

Do, re, do, re, do.

Fa, mi, fa, mi, sol, sol, sol.

Do, mi, sol, mi, do.

Do, mi, sol, mi, do.

Sol, la, si, do, sol, mi, do.

  1. Na ulicy sztuk Przepięknych słychać wielkie brawa.

Bo  w teatrze będzie spektakl. To poważna sprawa.

Każdy aktor zna na pamięć rolę swojącałą.

Każdy chce, by przedstawienie wszystkim się udało.

Każdy chce, by przedstawienie wszystkim się udało.

Ref. Do, re, do, re, do…

  1. Na ulicy sztuk Przepięknych stroją instrumenty.

Każdy muzyk w filharmonii bardzo jest zajęty.

Skrzypce, flety, wiolonczele, każdy tu pamięta,

Aby słuchać kierownika – pana dyrygenta.

Aby słuchać kierownika – pana dyrygenta

Ref. Do, re, do, re, do…

  1. Na ulicy sztuk Przepięknych jest tez miejsce ciszy.

Tu się milczy, tu się patrzy, tu się szepty słyszy.

To galeria sztuki. Tutaj nie ma śpiewu, grania.

I już koniec w dniu dzisiejszym naszego śpiewania.

I już koniec w dniu dzisiejszym naszego śpiewania.

Ref. Do, re, do, re, do…

„Spóźniony słowik” – Julian Tuwim – wiersz

Płacze pani Słowikowa w gniazdku na akacji,

Bo pan Słowik przed dziewiątą miał być na kolacji,

Tak się godzin wyznaczonych pilnie zawsze trzyma,

A już jest po jedenastej – i Słowika nie ma!

Wszystko stygnie: zupka z muszek na wieczornej rosie,

Sześć komarów nadziewanych w konwaliowym sosie,

Motyl z rożna, przyprawiony gęstym cieniem z lasku,

A na deser – tort z wietrzyka w księżycowym blasku.

Może mu się co zdarzyło? może go napadli?

Szare piórka oskubali, srebrny głosik skradli?

To przez zazdrość! To skowronek z bandą skowroniątek!

Piórka – głupstwo, bo odrosną, ale głos – majątek!

Nagle zjawia się pan Słowik, poświstuje, skacze…

Gdzieś ty latał? Gdzieś ty fruwał? Przecież ja tu płaczę!

A pan Słowik słodko ćwierka: „Wybacz, moje złoto,

Ale wieczór taki piękny, że szedłem piechotą!”

 


LUTY

GRUPA   IV i V   – SŁOWNICTWO

Ourgroup- nasza grupa

Hello;  Goodbye;  Bye– bye;  Children – dzieci;  Teacher – nauczycielka;  Girls- Dziewczyny;  Boys- Chłopcy

 

Mainreceptivelanguage

Hello; How areyou?;   I’mgood;  I’mgreat;  I’mwonderful;I,mtired, I’mhungry, I’m not sowell;Bye, byegoodbye; Sit down;  Stand up;  Make a big/small circle

Piosenki na powitanie i pożegnanie: „Hello, hello”, „Bye, bye, goodbye”

 

Tematyka zajęć:

 

Let’s  dance – Zatańczmy

Dance – taniec, shake – potrząśnij, turnaround – obróć się, jump – skacz

Song/Piosenka –„Boom Chicka Boom”

 

Środki transportu

Car- samochód, bus- autobus, train – pociąg, ship – statek, wheels – koła, doors – drzwi, wipers – wycieraczki, horn – klakson, signals – światła

Song/Piosenka –„Wheels on the Bus”

 

Wild animals – dzikiezwierzęta

Lion – lew, tiger- tygrys, hippo- hipopotam, zebra- zebra, giraffe – żyrafa, crocodile – krokodyl, monkey – małpa, elephant – słoń.

Song/Piosenka –  “Five Little Monkeys”



SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA – GRUPA IV

6.30- 8.15

  • Schodzenie się dzieci
  • Gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
  • Zabawy indywidualne dzieci w dowolnie dobranych grupach w kącikach zainteresowań
  • Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka
  • Prace porządkowe

8.15-8.30

  • Zabawy ruchowe i ze śpiewem, ćwiczenia poranne

8.30-9.00

  • I śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze – kulturalne spożywanie posiłku

9.00- 10.00

  • Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne z całą grupą
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę : ruchowe, artystyczne, intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze, eksperymenty, zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych
  • Zajęcia dodatkowe: język angielski, religia

10.00-11.30

  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Spacery ( obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
  • Zabawy na sali gimnastycznej (w sytuacji niesprzyjającej aury) – Zabawy ruchowe, gimnastyczne oraz w sali gr IV – zabawy tematyczne, okazje edukacyjne, metoda projektu, eksperymenty i zabawy badawcze
  • Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach rozwoju
  • Zabawy swobodne dzieci wg własnych pomysłów z wykorzystaniem dostępnych zabawek oraz organizowane przez nauczycielkę

11.30- 12.00

  • II śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze – kulturalne spożywanie posiłku

12.00- 14.00

  • Odpoczynek dzieci- relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek terapeutycznych, relaksującej muzyki
  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Koła zainteresowań: koło plastyczne, koło origami, koło teatralne, warcaby

  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę przygotowujące do nauki pisania, czytania oraz matematyki
  • Zabawy muzyczno-ruchowe i artystyczne
  • Zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych
  • Czytanie literatury dziecięcej

14.00- 14.30

  • Obiad – czynności samoobsługowo-opiekuńcze, zachęcanie do zjadania sałatek i kulturalnego spożywania posiłków

14.30- 16.00

  • Ćwiczenia utrwalające i systematyzujące materiał programowy
  • Aktywność własna dzieci w sali (zabawy tematyczne, konstrukcyjne)
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę
  • Prace porządkowo – użyteczne
  • Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach
  • Rozchodzenie się dzieci

Informujemy Państwa, iż konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywać się będą  w zależności od potrzeb Rodziców. Jednocześnie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych.