Grupa III – Chomiki Pacusie

CHOMIKI PACUSIE

Godziny pracy oddziału:
poniedziałek 8:00 – 16:00
wtorek 7:30 – 16:30
środa 7:30 – 16:30
czwartek 7:30 – 16:00
piątek 7:30 – 16:00

nauczycielki pracujące w grupie III:

mgr Małgorzta Kiryluk

mgr Paulina Kulikowska

pracownik obsługi

Katarzyna Koroś


Tematyka na maj:

 

  1. Co warto jeść?- mlekolandia
  2. Co warto jeść?- białkowo
  3. Majowa łąka
  4. Święto rodziców

Nauczymy się:

  • wiersza Agaty Dziechciarczyk pt. „Super rodzice!”

Kocham Mamę! Kocham Tatę!

Bo są dla mnie całym światem

I kochają mnie nad życie

Powiem więcej, są w zachwycie

Że ja jestem ich kruszyną

Skarbem, szczęściem, odrobiną

I że jestem ich marzeniem

Oczkiem w głowie i spełnieniem

Dziś w dniu święta Mamo, Tato

Chcę Wam podziękować za to

Że tu, jestem, żyję stoję

I że mam Was obydwoje!

I powiedzieć mogę Wam

Że rodziców super mam

Tak cudownych i wspaniałych

Jak ja przecież doskonałych.

  • piosenki „Moja wesoła rodzinka”

My rodzinkę dobrą mamy
Zawsze razem się trzymamy.
I choć czasem czas nas goni
My jak palce jednej dłoni.

       Ref. Mama, tata, siostra brat i Ja
To Mój mały świat
Dużo słońca, czasem grad
To wesoły jest Mój świat.

Mama zawsze kocha czule
Ja do mamy się przytulę

Tata kocha lecz inaczej
Uspokaja kiedy płacze.

Ref. Mama, tata…

Gdy napsocę i nabroję
Siadam w kacie bo się boję.
Tata skarci, pożałuje
A mamusia pocałuje.

Ref. Mama, tata…

Kiedy nie ma taty, mamy
Wszyscy sobie pomagamy.
I choć sprzątać nie ma komu
Jest wesoło w naszym domu.

Ref. Mama, tata…


MAJ

GRUPA  III- Słownictwo

Ourgroup- nasza grupa

Goodmorning, Hello , Goodbye,Bye, Please, Thankyou

Children – dzieci, Girls- Dziewczyny,  Boys- Chłopcy, Friends: przyjaciele

Classroomlanguage – Show me… ( pokaż)  , Draw the… ( narysuj), Trace the…( rysuj po śladzie) Colourit … ( pokoloruj to ) , Touch… ( dotknij) ,  Find…( znajdź) , Match … ( połącz),

Point to the…( wskaż), Count the …( policz..), I wouldlike ..( chciałbym/ chciałabym…)

 

                                          Tematyka zajęć w maju:

Professions – zawody

Doctor – lekarz, Teacher – nauczyciel, Policeman – policjant, Fireman – strażak, Pilot – pilot

Wild animals – dzikie zwierzęta

Tiger – tygrys, Lion – lew, Monkey – małpa, Elephant – słoń, Giraffe – żyrafa, Hippo – hipopotam, Snake – wąż, Bird – ptak

Uczucia

Happy – szczęśliwy, Sad – smutny, Scared – przestraszony, Angry – zły, Excited – podekscytowany

Tired – zmęczony, Thirsty – spragniony, Hungry – głodny

BookCorner

The three Little Pigs – Trzy małe świnki


SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA – GRUPA III

Rozkład dnia – grupa III

730 – 815

  • zabawy indywidualne lub w dowolnie dobranych grupach wg własnych pomysłów dzieci z wykorzystaniem dostępnych zabawek, układanek, gier.

  • prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela

  • praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierające rozwój dziecka

815 – 830 ćwiczenia poranne

830– 900 I śniadanie, dyżury, czynności samoobsługowe,

900– 1000

  • zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę – realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności: ruchowe, artystyczne, intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze, eksperymenty, zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych

  • język angielski

1000– 1130

  • spacery, wycieczki,

  • zabawy dowolne, dydaktyczne, tematyczne, badawcze w sali lub ogrodzie przedszkolnym

1130–1200 II śniadanie, dyżury, czynności samoobsługowe,

1200– 1400

  • aktywność ruchowa w ogrodzie przedszkolnym

  • udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych, sportowych

  • zabawy utrwalające i systematyzujące materiał programowy

  • praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach

1400– 1430 obiad ,dyżury, czynności samoobsługowe,

1430– 1445 relaks, wyciszenie i odprężenie dzieci, słuchanie bajek, relaksującej muzyki,

1445– 1630

  • aktywność własna dzieci w sali i w ogrodzie przedszkolnym

  • gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
  • prace porządkowo – użyteczne

  • kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań