Grupa III – Chomiki Pacusie

CHOMIKI PACUSIE

Godziny pracy oddziału:
poniedziałek 7.30 – 15.30
wtorek 7:30 – 15:30
środa 7:30 – 17:00
czwartek 7:30 – 15:30
piątek 7:30 – 17:00

nauczycielki pracujące w grupie III:

mgr Iwona Przygoda

mgr Marzenna Małgorzata Majtas

mgr Monika Łapińska

pracownik obsługi

Anna Woroszyło


 Tematyka na miesiąc: Luty

  1. Jestem samodzielny w kuchni
  2. Znamy te baśnie

  3. Chciałbym być matematykiem

Piosenka:

PYCHOTKA SMAKOTKA
I
Mam pomysł znakomity
na nasze apetyty,
zapraszam was do kuchni,
gdzie pachnie szarlotka.

Idź, mamo, na wagary,
zrobimy czary-mary.
A z czarów tych powstanie
pychotka-smakotka
Ref.
Pychotka-smakotka…
smakotka-pychotka
dla miśka, dla lalki i dla kotka.
A jak się troszeczkę
lepiej postaramy,
to będzie pychotka i dla mamy
II.
To mogą być ciasteczka,
kanapka jak łódeczka,
sałatka z niespodzianką
schowaną do środka.

Bo tak najbardziej w świecie
smakuje wszystkim dzieciom
zrobiona własnoręcznie
pychotka- smakotka.
Ref.
Pychotka-smakotka…

Wiersz

„W ptasiej stołówce” – D. Gellner

Przyleciało wróbli sześć,
zaczynają obiad jeść.
Jeden ziarno dziobie,
chwali przysmak sobie.
Drugi na talerzu
skubie bułkę świeżą,
trzeci okruszynki
wybiera ze skrzynki.
Czwarty, piąty ptaszek
dziobią zgodnie kaszę.
Szósty głową kręci,
na nic nie ma chęci
i widać po minie,
że był gdzieś w gościnie.


LUTY

GRUPA  III- Słownictwo

Ourgroup- nasza grupa

Hello , Goodbye,Bye, Please, Thankyou

Children – dzieci, Girls- Dziewczyny,  Boys- Chłopcy, Friends: Lion Rory , Mr  Joe, Tom,  Ellie

Scooter- hulajnoga

 

Shapes / Kształty

Circle – koło,

Colours / Kolory

White- biały, Orange- pomarańczowy , Yellow- żółty

Feelings / Uczucia

Happy – szczęśliwy, Sad – smutny,  Scared – przestraszony

Przeciwieństwa

Big – duży, Small- mały, Fast – szybki, Slow– powolny, Open – otwarty, Shut– zamknięty, Loud– głośny, Quiet – cichy

In .. the  circle- w środku koła

Out ….of the circle- na zewnątrz koła

Tematyka zajęć w lutym:

Fairy tale: Litlle Polar Bear

Bear – miś, Moon- księżyc,  Night – noc, Day- dzień, Sky- niebo,  Star-  gwiazda,  Ice- lód

Valentine’s Day !

Valentine’s day – walentynki, Love – miłość, Heart – serce, Rose – róża, Kiss – pocałunek, Hug – przytulać, chocolates – czekoladki

What a suprice ! Tom &EllieareatGranny’shouse

Bedroom- sypialnia, Bathroom- łazienka, Kitchen- kuchnia, Living room- salon; pokójdzienny, Garden- ogród, Door- drzwi

Dining room – jadalnia, Washing- pranie, Eating- jedzenie , Sleeping- spanie , Bathing- kąpanie, Cooking – gotowanie


SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA – GRUPA III

Rozkład dnia – grupa III

730 – 815

  • zabawy indywidualne lub w dowolnie dobranych grupach wg własnych pomysłów dzieci z wykorzystaniem dostępnych zabawek, układanek, gier.

  • prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela

  • praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierające rozwój dziecka

815 – 830 ćwiczenia poranne

830– 900 I śniadanie, dyżury, czynności samoobsługowe,

900– 1000

  • zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę – realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności: ruchowe, artystyczne, intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze, eksperymenty, zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych

  • język angielski

1000– 1130

  • spacery, wycieczki,

  • zabawy dowolne, dydaktyczne, tematyczne, badawcze w sali lub ogrodzie przedszkolnym

1130–1200 II śniadanie, dyżury, czynności samoobsługowe,

1200– 1400

  • aktywność ruchowa w ogrodzie przedszkolnym

  • udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych, sportowych

  • zabawy utrwalające i systematyzujące materiał programowy

  • praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach

1400– 1430 obiad ,dyżury, czynności samoobsługowe,

1430– 1445 relaks, wyciszenie i odprężenie dzieci, słuchanie bajek, relaksującej muzyki,

1445– 1530

  • aktywność własna dzieci w sali i w ogrodzie przedszkolnym

  • gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
  • prace porządkowo – użyteczne

  • kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań