CHOMIKI PACUSIE
nauczycielki pracujące w grupie III:
mgr Iwona Przygoda
mgr Marzenna Małgorzata Majtas
mgr Monika Łapińska
pracownik obsługi
Anna Woroszyło
Tematyka na miesiąc: Luty
- Jestem samodzielny w kuchni
-
Znamy te baśnie
-
Chciałbym być matematykiem
Piosenka:
PYCHOTKA SMAKOTKA
I
Mam pomysł znakomity
na nasze apetyty,
zapraszam was do kuchni,
gdzie pachnie szarlotka.
Idź, mamo, na wagary,
zrobimy czary-mary.
A z czarów tych powstanie
pychotka-smakotka
Ref.
Pychotka-smakotka…
smakotka-pychotka
dla miśka, dla lalki i dla kotka.
A jak się troszeczkę
lepiej postaramy,
to będzie pychotka i dla mamy
II.
To mogą być ciasteczka,
kanapka jak łódeczka,
sałatka z niespodzianką
schowaną do środka.
Bo tak najbardziej w świecie
smakuje wszystkim dzieciom
zrobiona własnoręcznie
pychotka- smakotka.
Ref.
Pychotka-smakotka…
Wiersz
„W ptasiej stołówce” – D. Gellner
Przyleciało wróbli sześć,
zaczynają obiad jeść.
Jeden ziarno dziobie,
chwali przysmak sobie.
Drugi na talerzu
skubie bułkę świeżą,
trzeci okruszynki
wybiera ze skrzynki.
Czwarty, piąty ptaszek
dziobią zgodnie kaszę.
Szósty głową kręci,
na nic nie ma chęci
i widać po minie,
że był gdzieś w gościnie.
LUTY
GRUPA III- Słownictwo
Ourgroup- nasza grupa
Hello , Goodbye,Bye, Please, Thankyou
Children – dzieci, Girls- Dziewczyny, Boys- Chłopcy, Friends: Lion Rory , Mr Joe, Tom, Ellie
Scooter- hulajnoga
Shapes / Kształty
Circle – koło,
Colours / Kolory
White- biały, Orange- pomarańczowy , Yellow- żółty
Feelings / Uczucia
Happy – szczęśliwy, Sad – smutny, Scared – przestraszony
Przeciwieństwa
Big – duży, Small- mały, Fast – szybki, Slow– powolny, Open – otwarty, Shut– zamknięty, Loud– głośny, Quiet – cichy
In .. the circle- w środku koła
Out ….of the circle- na zewnątrz koła
Tematyka zajęć w lutym:
Fairy tale: Litlle Polar Bear
Bear – miś, Moon- księżyc, Night – noc, Day- dzień, Sky- niebo, Star- gwiazda, Ice- lód
Valentine’s Day !
Valentine’s day – walentynki, Love – miłość, Heart – serce, Rose – róża, Kiss – pocałunek, Hug – przytulać, chocolates – czekoladki
What a suprice ! Tom &EllieareatGranny’shouse
Bedroom- sypialnia, Bathroom- łazienka, Kitchen- kuchnia, Living room- salon; pokójdzienny, Garden- ogród, Door- drzwi
Dining room – jadalnia, Washing- pranie, Eating- jedzenie , Sleeping- spanie , Bathing- kąpanie, Cooking – gotowanie
SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA – GRUPA III
Rozkład dnia – grupa III
730 – 815
-
zabawy indywidualne lub w dowolnie dobranych grupach wg własnych pomysłów dzieci z wykorzystaniem dostępnych zabawek, układanek, gier.
-
prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela
-
praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierające rozwój dziecka
815 – 830 ćwiczenia poranne
830– 900 I śniadanie, dyżury, czynności samoobsługowe,
900– 1000
-
zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę – realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności: ruchowe, artystyczne, intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze, eksperymenty, zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych
-
język angielski
1000– 1130
-
spacery, wycieczki,
-
zabawy dowolne, dydaktyczne, tematyczne, badawcze w sali lub ogrodzie przedszkolnym
1130–1200 II śniadanie, dyżury, czynności samoobsługowe,
1200– 1400
-
aktywność ruchowa w ogrodzie przedszkolnym
-
udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych, sportowych
-
zabawy utrwalające i systematyzujące materiał programowy
-
praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach
1400– 1430 obiad ,dyżury, czynności samoobsługowe,
1430– 1445 relaks, wyciszenie i odprężenie dzieci, słuchanie bajek, relaksującej muzyki,
1445– 1530