Grupa III – Chomiki Pacusie

CHOMIKI PACUSIE

Godziny pracy oddziału:
poniedziałek 7.30 – 15.30
wtorek 7:30 – 15:30
środa 7:30 – 17:00
czwartek 7:30 – 15:30
piątek 7:30 – 17:00

nauczycielki pracujące w grupie III:

mgr Iwona Przygoda

mgr Marzenna Małgorzata Majtas

mgr Jolanta Domańska

pracownik obsługi

Anna Woroszyło


 Tematyka na miesiąc: Październik

  1. Jesień w sadzie.
  2. Jesień na działce.

  3. O sobie samym.

  4. Nasze zmysły.

  5. Jesienne nastroje

Wiersz: Pod drzewami

Siedzi jesień pod jabłonią,

jabłka jej nad głową dzwonią.

A gdy gruszą wiatr poruszy,

dzwonią gruszki.

Gdzie? Na gruszy.

Siedzi jesień pod drzewami,

sad jej dzwoni za uszami,

więc zatkała uszy watą.

Czy to prawda?

Co wy na to?

Piosenka: Kolorowe listki

Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.

Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.

Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają.


PAŹDZIERNIK

GRUPA  III   – Słownictwo

 

Our group- nasza grupa

Hello , Goodbye, Bye, Children – dzieci, Teacher – nauczycielka, Girls-Dziewczyny, Boys- Chłopcy

Scooter- hulajnoga , Town – miasto

 

Classroom languageShow me… ( pokaż)  , Draw the… ( narysuj), Trace the…( rysuj po śladzie)  Colour it … ( pokoloruj to ) , Touch… ( dotknij) ,  Find…( znajdź) , Match … ( połącz),

Point to the…( wskaż),   Count the …( policz..)

 

Słownictwo czynne:

What is it?

What’s your  favourite .. ( colour , toy) ?

What is it?

Yes it is.

No it isn’t

There is/are..

Przeciwieństwa

I can- Potrafię/ I can’t – Nie potrafię

Fast – szybki, Slow – wolno

It’s… cold – zimno, It’s…. hot- gorąco

Uczucia

Hungry – głodny, Thirsty – spragniony

 

Colours / Kolory

Orange – pomarańczowy, Green – zielony, Brown – brązowy, Purple – fioletowy

                                          Tematyka zajęć:

Baby is sad ! – Dziecko jest smutne ! / My family- moja rodzina 

Auntie–ciocia, Uncle–wujek, Grandpa – dziadkowie, Grandma –babcia, House- Dom

 

Fruits- owoce

Apple – jabłko, Orange – pomarańcza, Banana – banan, Strawberry – truskawka, Cherry – wiśnia, Plum – śliwka

Vegetables- warzywa

Carrot – marchewka, Tomato – pomidor , Cucumber – ogórek, Pepper – papryka, Potato – ziemniak, Broccoli – brokuł

Little something– Małe co nie co

Food – jedzenie, Biscuit- kruche ciasteczko, Ice- cream – lody , Sandwich- kanapka , Cake- ciasto, Egg- jajko, Cheese- ser, Water- woda, Juice -sok


SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA – GRUPA III

Rozkład dnia – grupa III

730 – 815

  • zabawy indywidualne lub w dowolnie dobranych grupach wg własnych pomysłów dzieci z wykorzystaniem dostępnych zabawek, układanek, gier.

  • prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela

  • praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierające rozwój dziecka

815 – 830 ćwiczenia poranne

830– 900 I śniadanie, dyżury, czynności samoobsługowe,

900– 1000

  • zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę – realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności: ruchowe, artystyczne, intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze, eksperymenty, zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych

  • język angielski

1000– 1130

  • spacery, wycieczki,

  • zabawy dowolne, dydaktyczne, tematyczne, badawcze w sali lub ogrodzie przedszkolnym

1130–1200 II śniadanie, dyżury, czynności samoobsługowe,

1200– 1400

  • aktywność ruchowa w ogrodzie przedszkolnym

  • udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych, sportowych

  • zabawy utrwalające i systematyzujące materiał programowy

  • praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach

1400– 1430 obiad ,dyżury, czynności samoobsługowe,

1430– 1445 relaks, wyciszenie i odprężenie dzieci, słuchanie bajek, relaksującej muzyki,

1445– 1530

  • aktywność własna dzieci w sali i w ogrodzie przedszkolnym

  • gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
  • prace porządkowo – użyteczne

  • kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań