Grupa II – Rodzinka Misia Ptysia

Rodzinka Misia Ptysia

misie-img

Godziny pracy oddziału:

od 7:30 do 15:30

Nauczycielki:

 mgr Monika Łapińska

mgr Małgorzata Wróblewska

Pracownik obsługi:

Joanna Lenczewska


Tematyka zajęć wychowawczo – dydaktycznych w lutym:

  1. Zimo, baw się z nami.
  2. Tak mija czas.
  3. Jak być dobrym przyjacielem?
  4. Czy jesteśmy sami w kosmosie?

PIOSENKA NA LUTY:

„Taniec bałwanków”

  1. Stoisz smutny, nasz bałwanku,
    ze spuszczoną głową.
    Może chciałbyś mieć przy sobie
    panią Bałwankową?

Ref.: Oj, tak, tak!
Oj, tak, tak!
Dobrej żony
wciąż mi brak!
Oj, tak, tak!
Oj, tak, tak!
Bałwankowej brak!

  1. Ma korale z jarzębiny
    Bałwankowa żona,
    ale łatwo poznać z miny
    że dziś jest zmartwiona.

Ref.: Oj, tak, tak!
Oj, tak, tak!
Mego synka
jeszcze brak!
Oj, tak, tak!
Oj, tak, tak!
Synka jeszcze brak!

  1. Stoi bałwan z Bałwankową,
    w środku zaś Bałwanek.
    Jeszcze chwila i rozpoczną
    bałwankowy taniec.

Ref.: Oj, tak, tak!
Oj, tak, tak!
Przydałby się
jeszcze brat!
Oj, tak, tak!
Oj, tak, tak!
Przydałby się brat!

  1. Już wesołe dwa bałwanki
    tańczą z rodzicami,
    i my także się pobawmy
    razem z bałwankami.

Ref.: Oj, tak, tak!
Oj, tak, tak!
Zatańcz z nami
raz i dwa!
Oj, tak, tak!
Oj, tak, tak!
Zatańcz raz i dwa!

WIERSZ NA LUTY:

„Idzie niebo ciemną nocą”

Idzie niebo ciemną nocą,
ma w fartuszku pełno gwiazd.
Gwiazdy świeca i migocą,
aż wyjrzały ptaszki z gniazd.
Jak wyjrzały, zobaczyły
to nie chciały dłużej spać.
Kaprysiły, grymasiły,
żeby im po jednej dać.
Gwiazdki nie są do zabawy,
toż by nocka była zła.
Bo usłyszy kot kulawy,
cicho bądźcie! Aaa …

(E. Szelburg- Zarembina)

 


 

LUTY

GRUPA  Ii II- Słownictwo

Ourgroup- nasza grupa

Hello , Goodbye,Bye, Please, Thankyou

Children – dzieci, Girls- Dziewczyny,  Boys- Chłopcy, Friends: Lion Rory , Mr  Joe, Tom,  Ellie

Scooter- hulajnoga

Shapes / Kształty

Circle – koło,

Colours / Kolory

White- biały, Orange- pomarańczowy , Yellow- żółty

Feelings / Uczucia

Happy – szczęśliwy, Sad – smutny,  Scared – przestraszony

Przeciwieństwa

Open – otwarty, Shut– zamknięty, Loud– głośny, Quiet– cichy

 

In .. the  circle- w środku koła

Out ….of the circle- na zewnątrz koła

                                          Tematyka zajęć w lutym:

Fairy tale: Little Polar Bear

Bear – miś, Moon- księżyc,  Night – noc, Day- dzień ,  Sky –niebo,  Ice- lód

Valentine’s Day !

Valentine’s day – walentynki, Love – miłość, Heart – serce, Kiss – pocałunek, Hug – przytulać

What a suprice ! Tom &EllieareatGranny’shouse

Bedroom- sypialnia, Bathroom- łazienka,Kitchen- kuchnia, Living room- salon; pokójdzienny, Garden- ogród,

Washing- pranie, Eating- jedzenie , Sleeping- spanie , Bathing- kąpanie, Cooking – gotowanie


Ramowy rozkład dnia – grupa II

SZCZEGÓŁOWY  ROZKŁAD DNIA GRUPY II

7.30- 8.15

  • Schodzenie się dzieci
  • Gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
  • Zabawy indywidualne dzieci w dowolnie dobranych grupach w kącikach zainteresowań/ zabawy konstrukcyjne, tematyczne, gry planszowe , puzzle
  • Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela.
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka.
  • Prace porządkowe

8.15-8.30

  • Zabawy ruchowe i ze śpiewem

8.30-9.00

  • I śniadanie, czynności samoobsługowe, higieniczne, opiekuńcze ( prawidłowe posługiwanie się łyżką, kulturalne spożywanie posiłku)

9.00- 9.30

  • Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęty program wychowania przedszkolnego -Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę : ruchowe, artystyczne( wychowanie przez sztukę- muzyka, poezja, teatr), intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze, eksperymenty
  • Zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych
  • angielski (środa) 9.00-9.15

9.30-9.45

  • Czynności samoobsługowe – toaleta
  • Zabawy paluszkowe i masażyki relaksacyjne

9.45-10.30

  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Spacery( obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
  • Zabawy ruchowe na sali gimnastycznej ( w sytuacji niesprzyjającej aury)

10.30-11.30

-Zabawy ruchowe i ze śpiewem

– zabawy tematyczne, okazje edukacyjne, eksperymenty i zabawy badawcze

11.30- 12.00

  • Czynności samoobsługowe, porządkowe, higieniczne, przygotowanie do drugiego śniadania
  • II śniadanie, czynności samoobsługowe, przygotowanie do leżakowania, załatwianie potrzeb fizjologicznych, samodzielne rozbieranie się, wieszanie ubrań na krzesełku

12.00- 14.00

  • Odpoczynek dzieci- relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek terapeutycznych, relaksującej muzyki
  • Czynności porządkowe po leżakowaniu

14.00- 14.30

  • Zabawa ruchowa – modelowanie nawyków ruchowych
  • Czynności samoobsługowe, higieniczne po odpoczynku , kształtowanie nawyków w zakresie samoobsługi i higieny
  • Obiad- samodzielne zjadanie całej porcji, zachęcanie do zjadania sałatek, wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków, nauka posługiwania się sztućcami

14.30- 15.30

  • Aktywność własna dzieci w sali lub  w ogrodzie przedszkolnym- zabawy dydaktyczne, integracyjne, plastyczno –techniczne, gry i zabawy stolikowe
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę
  • Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i wymagającym wsparcia
  • Ćwiczenia utrwalające zdobyte umiejętności
  • Prace porządkowo – użyteczne
  1. 30- 17.00
  • Dzieci przechodzą do gr I