Grupa II – Rodzinka Misia Ptysia

Rodzinka Misia Ptysia

misie-img

Godziny pracy oddziału:

od 7:30 do 15:30

Nauczycielki:

 mgr Jolanta Domańska

mgr Małgorzata Wróblewska

Pracownik obsługi:

Joanna Lenczewska


 Tematyka zajęć wychowawczo-dydaktycznych

  1. Kubusiowi przyjaciele natury- Owoce w sadzie
  2. Kubusiowi przyjaciele natury- Dary ogrody
  3.  Nasze rodziny
  4. Domowi ulubieńcy

 

PIOSENKA NA PAŹDZIERNIK:

Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.

Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.

Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają

WIERSZ NA PAŹDZIERNIK:

Julian Tuwim „Warzywa”

Położyła kucharka na stole:
Kartofle,
Buraki,
Marchewkę,
Fasolę,
Kapustę,
Pietruszkę,
Selery
I groch.

Och!
Zaczęły się kłótnie,
Kłócą się okrutnie:
Kto z nich większy,
A kto mniejszy,
Kto ładniejszy,
Kto zgrabniejszy:
Kartofle?
Buraki?
Marchewka?
Fasola?
Kapusta?
Pietruszka?
Selery
Czy groch?

Ach!
Nakrzyczały się, że strach!

Wzięła kucharka –
Nożem ciach!
Pokrajała, posiekała:
Kartofle,
Buraki,
Marchewkę,
Fasolę,
Kapustę,
Pietruszkę,
Selery
I groch –
I do garnka!

 


PAŹDZIERNIK

GRUPA  I i II- Słownictwo

Our group- Nasza grupa

Hello, Goodmorning,  Goodbye, Bye, Children – dzieci; Scooter- hulajnoga, Town – miasto

 

Classroom languageShow me… ( pokaż)  , Draw the… ( narysuj), Trace the…( rysuj po śladzie)  Colour it … ( pokoloruj to ) , Touch… ( dotknij) ,  Find…( znajdź) , Match … ( połącz),

Point to the…( wskaż),   Count the …( policz..)

 

Słownictwo czynne:

What is it?

What’s your  favourite .. ( colour , toy) ?

What is it?

Yes it is.

No it isn’t

There is/are..

 

Przeciwieństwa

I can- Potrafię/ I can’t – Nie potrafię

Fast – szybki, Slow – wolno

It’s… cold – zimno, It’s…. hot- gorąco

 

Uczucia

Hungry – głodny, Thirsty – spragniony

 

Colours / Kolory

Orange – pomarańczowy, Green – zielony, Brown – brązowy, Blue- niebieski

                                          Tematyka zajęć:

Baby is sad ! – Dziecko jest smutne ! / My family- moja rodzina 

Auntie–ciocia, Uncle–wujek, Grandpa – dziadkowie, Grandma –babcia, House- Dom

 

Fruits- owoce

Apple – jabłko, Orange – pomarańcza, Banana – banan, Cherry – wiśnia, Plum – śliwka

 

Vegetables- warzywa

Carrot – marchewka, Tomato – pomidor , Cucumber – ogórek, Potato – ziemniak

Little something– Małe co nie co

Food – jedzenie, Ice- cream – lody , Cake- ciasto, Egg- jajko, Cheese- ser, Water- woda, Juice- sok


Ramowy rozkład dnia – grupa II

SZCZEGÓŁOWY  ROZKŁAD DNIA GRUPY II

7.30- 8.15

  • Schodzenie się dzieci
  • Gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
  • Zabawy indywidualne dzieci w dowolnie dobranych grupach w kącikach zainteresowań/ zabawy konstrukcyjne, tematyczne, gry planszowe , puzzle
  • Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela.
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka.
  • Prace porządkowe

8.15-8.30

  • Zabawy ruchowe i ze śpiewem

8.30-9.00

  • I śniadanie, czynności samoobsługowe, higieniczne, opiekuńcze ( prawidłowe posługiwanie się łyżką, kulturalne spożywanie posiłku)

9.00- 9.30

  • Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęty program wychowania przedszkolnego -Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę : ruchowe, artystyczne( wychowanie przez sztukę- muzyka, poezja, teatr), intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze, eksperymenty
  • Zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych
  • angielski (środa) 9.00-9.15

9.30-9.45

  • Czynności samoobsługowe – toaleta
  • Zabawy paluszkowe i masażyki relaksacyjne

9.45-10.30

  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Spacery( obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
  • Zabawy ruchowe na sali gimnastycznej ( w sytuacji niesprzyjającej aury)

10.30-11.30

-Zabawy ruchowe i ze śpiewem

– zabawy tematyczne, okazje edukacyjne, eksperymenty i zabawy badawcze

11.30- 12.00

  • Czynności samoobsługowe, porządkowe, higieniczne, przygotowanie do drugiego śniadania
  • II śniadanie, czynności samoobsługowe, przygotowanie do leżakowania, załatwianie potrzeb fizjologicznych, samodzielne rozbieranie się, wieszanie ubrań na krzesełku

12.00- 14.00

  • Odpoczynek dzieci- relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek terapeutycznych, relaksującej muzyki
  • Czynności porządkowe po leżakowaniu

14.00- 14.30

  • Zabawa ruchowa – modelowanie nawyków ruchowych
  • Czynności samoobsługowe, higieniczne po odpoczynku , kształtowanie nawyków w zakresie samoobsługi i higieny
  • Obiad- samodzielne zjadanie całej porcji, zachęcanie do zjadania sałatek, wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków, nauka posługiwania się sztućcami

14.30- 15.30

  • Aktywność własna dzieci w sali lub  w ogrodzie przedszkolnym- zabawy dydaktyczne, integracyjne, plastyczno –techniczne, gry i zabawy stolikowe
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę
  • Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i wymagającym wsparcia
  • Ćwiczenia utrwalające zdobyte umiejętności
  • Prace porządkowo – użyteczne
  1. 30- 17.00
  • Dzieci przechodzą do gr I