Rodzinka Misia Ptysia
Godziny pracy oddziału:
od 7:30 do 15:30
Nauczycielki:
mgr Monika Łapińska
mgr Małgorzata Wróblewska
Pracownik obsługi:
Joanna Lenczewska
Tematyka zajęć wychowawczo – dydaktycznych w lutym:
- Zimo, baw się z nami.
- Tak mija czas.
- Jak być dobrym przyjacielem?
- Czy jesteśmy sami w kosmosie?
PIOSENKA NA LUTY:
„Taniec bałwanków”
- Stoisz smutny, nasz bałwanku,
ze spuszczoną głową.
Może chciałbyś mieć przy sobie
panią Bałwankową?
Ref.: Oj, tak, tak!
Oj, tak, tak!
Dobrej żony
wciąż mi brak!
Oj, tak, tak!
Oj, tak, tak!
Bałwankowej brak!
- Ma korale z jarzębiny
Bałwankowa żona,
ale łatwo poznać z miny
że dziś jest zmartwiona.
Ref.: Oj, tak, tak!
Oj, tak, tak!
Mego synka
jeszcze brak!
Oj, tak, tak!
Oj, tak, tak!
Synka jeszcze brak!
- Stoi bałwan z Bałwankową,
w środku zaś Bałwanek.
Jeszcze chwila i rozpoczną
bałwankowy taniec.
Ref.: Oj, tak, tak!
Oj, tak, tak!
Przydałby się
jeszcze brat!
Oj, tak, tak!
Oj, tak, tak!
Przydałby się brat!
- Już wesołe dwa bałwanki
tańczą z rodzicami,
i my także się pobawmy
razem z bałwankami.
Ref.: Oj, tak, tak!
Oj, tak, tak!
Zatańcz z nami
raz i dwa!
Oj, tak, tak!
Oj, tak, tak!
Zatańcz raz i dwa!
WIERSZ NA LUTY:
„Idzie niebo ciemną nocą”
Idzie niebo ciemną nocą,
ma w fartuszku pełno gwiazd.
Gwiazdy świeca i migocą,
aż wyjrzały ptaszki z gniazd.
Jak wyjrzały, zobaczyły
to nie chciały dłużej spać.
Kaprysiły, grymasiły,
żeby im po jednej dać.
Gwiazdki nie są do zabawy,
toż by nocka była zła.
Bo usłyszy kot kulawy,
cicho bądźcie! Aaa …
(E. Szelburg- Zarembina)
LUTY
GRUPA Ii II- Słownictwo
Ourgroup- nasza grupa
Hello , Goodbye,Bye, Please, Thankyou
Children – dzieci, Girls- Dziewczyny, Boys- Chłopcy, Friends: Lion Rory , Mr Joe, Tom, Ellie
Scooter- hulajnoga
Shapes / Kształty
Circle – koło,
Colours / Kolory
White- biały, Orange- pomarańczowy , Yellow- żółty
Feelings / Uczucia
Happy – szczęśliwy, Sad – smutny, Scared – przestraszony
Przeciwieństwa
Open – otwarty, Shut– zamknięty, Loud– głośny, Quiet– cichy
In .. the circle- w środku koła
Out ….of the circle- na zewnątrz koła
Tematyka zajęć w lutym:
Fairy tale: Little Polar Bear
Bear – miś, Moon- księżyc, Night – noc, Day- dzień , Sky –niebo, Ice- lód
Valentine’s Day !
Valentine’s day – walentynki, Love – miłość, Heart – serce, Kiss – pocałunek, Hug – przytulać
What a suprice ! Tom &EllieareatGranny’shouse
Bedroom- sypialnia, Bathroom- łazienka,Kitchen- kuchnia, Living room- salon; pokójdzienny, Garden- ogród,
Washing- pranie, Eating- jedzenie , Sleeping- spanie , Bathing- kąpanie, Cooking – gotowanie
Ramowy rozkład dnia – grupa II
SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA GRUPY II
7.30- 8.15
- Schodzenie się dzieci
- Gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
- Zabawy indywidualne dzieci w dowolnie dobranych grupach w kącikach zainteresowań/ zabawy konstrukcyjne, tematyczne, gry planszowe , puzzle
- Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
- Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela.
- Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka.
- Prace porządkowe
8.15-8.30
- Zabawy ruchowe i ze śpiewem
8.30-9.00
- I śniadanie, czynności samoobsługowe, higieniczne, opiekuńcze ( prawidłowe posługiwanie się łyżką, kulturalne spożywanie posiłku)
9.00- 9.30
- Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęty program wychowania przedszkolnego -Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę : ruchowe, artystyczne( wychowanie przez sztukę- muzyka, poezja, teatr), intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze, eksperymenty
- Zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych
- angielski (środa) 9.00-9.15
9.30-9.45
- Czynności samoobsługowe – toaleta
- Zabawy paluszkowe i masażyki relaksacyjne
9.45-10.30
- Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
- Spacery( obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
- Zabawy ruchowe na sali gimnastycznej ( w sytuacji niesprzyjającej aury)
10.30-11.30
-Zabawy ruchowe i ze śpiewem
– zabawy tematyczne, okazje edukacyjne, eksperymenty i zabawy badawcze
11.30- 12.00
- Czynności samoobsługowe, porządkowe, higieniczne, przygotowanie do drugiego śniadania
- II śniadanie, czynności samoobsługowe, przygotowanie do leżakowania, załatwianie potrzeb fizjologicznych, samodzielne rozbieranie się, wieszanie ubrań na krzesełku
12.00- 14.00
- Odpoczynek dzieci- relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek terapeutycznych, relaksującej muzyki
- Czynności porządkowe po leżakowaniu
14.00- 14.30
- Zabawa ruchowa – modelowanie nawyków ruchowych
- Czynności samoobsługowe, higieniczne po odpoczynku , kształtowanie nawyków w zakresie samoobsługi i higieny
- Obiad- samodzielne zjadanie całej porcji, zachęcanie do zjadania sałatek, wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków, nauka posługiwania się sztućcami
14.30- 15.30
- Aktywność własna dzieci w sali lub w ogrodzie przedszkolnym- zabawy dydaktyczne, integracyjne, plastyczno –techniczne, gry i zabawy stolikowe
- Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę
- Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i wymagającym wsparcia
- Ćwiczenia utrwalające zdobyte umiejętności
- Prace porządkowo – użyteczne
- 30- 17.00
- Dzieci przechodzą do gr I