Grupa I – Misie Ptysie

Misie Ptysie

bajkowy-mis

Godziny pracy grupy I:

6.30 – 16.30

 

 


Nauczycielki pracujące w grupie:

mgr Bożena Matysewicz

mgr Agnieszka Nowik

Pomoc nauczycielki

Małgorzata Kowalska

Pracownik obsługi

Monika Łapińska


TEMATYKA NA  MIESIĄC PAŹDZIERNIK:

1. SMACZNE WARZYWA

2. KOLOROWE WARZYWA

3. JAKI JESTEM

4. MOJE ZMYSŁY

5. PADA DESZCZ

 

WIERSZ NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

 

„MAM TRZY LATKA”

MAM TRZY LATKA TRZY I PÓŁ

BRODĄ SIĘGAM PONAD STÓŁ

MAM FARTUSZEK Z MUCHOMORKIEM

DO PRZEDSZKOLA CHODZĘ Z WORKIEM

 

PANTOFELKI ŁADNIE ZMIENIAM

MYJĘ RĘCE DO JEDZENIA

ZJADAM WSZYSTKO Z TALERZYKA

TAŃCZĘ KIEDY GRA MUZYKA

 

UMIEM WIERSZY O KOTECZKU

O TCHÓRZLIWYM KOZIOŁECZKU

I O PIESKU CO BYŁ W POLU

NAUCZYŁAM SIĘ W PRZEDSZKOLU

 

PIOSENKA NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

 

„PRZEDSZKOLACZEK”

KTO PODRZUCI TAK PIŁECZKĘ

MISIA TULI I LALECZKĘ

Z KLOCKÓW WIEŻĘ WYBUDUJE

SAMOCHODEM POKIERUJE

 

REF: TRA LA LA ZATAŃCZĘ W KOŁO

BO W PRZEDSZKOLU JEST WESOŁO /2X

 

KTO FARBAMI JUŻ MALUJE

PĘDZEL WIELKI PRZYGOTUJE

POWYCINA NOŻYCZKAMI

CIACHU, CIACHU NOŻYCZKAMI

 

REF: TRA LA LA ZATAŃCZĘ W KOŁO

BO W PRZEDSZKOLU JEST WESOŁO / 2X

 

ŚWIECĘ MOCNO TAK ZDMUCHUJE

RÓŻNYCH DŹWIĘKÓW NASŁUCHUJE

POWIE MAMA, POWIE TATA

TAK POZNAJĘ KAWAŁ ŚWIATA

 

REF: TRA LA LA ZATAŃCZĘ W KOŁO

BO W PRZEDSZKOLU JEST WESOŁO / 2X


PAŹDZIERNIK

GRUPA  I i II- Słownictwo

Our group- Nasza grupa

Hello, Goodmorning,  Goodbye, Bye, Children – dzieci; Scooter- hulajnoga, Town – miasto

 

Classroom languageShow me… ( pokaż)  , Draw the… ( narysuj), Trace the…( rysuj po śladzie)  Colour it … ( pokoloruj to ) , Touch… ( dotknij) ,  Find…( znajdź) , Match … ( połącz),

Point to the…( wskaż),   Count the …( policz..)

 

Słownictwo czynne:

What is it?

What’s your  favourite .. ( colour , toy) ?

What is it?

Yes it is.

No it isn’t

There is/are..

 

Przeciwieństwa

I can- Potrafię/ I can’t – Nie potrafię

Fast – szybki, Slow – wolno

It’s… cold – zimno, It’s…. hot- gorąco

 

Uczucia

Hungry – głodny, Thirsty – spragniony

 

Colours / Kolory

Orange – pomarańczowy, Green – zielony, Brown – brązowy, Blue- niebieski

                                          Tematyka zajęć:

Baby is sad ! – Dziecko jest smutne ! / My family- moja rodzina 

Auntie–ciocia, Uncle–wujek, Grandpa – dziadkowie, Grandma –babcia, House- Dom

 

Fruits- owoce

Apple – jabłko, Orange – pomarańcza, Banana – banan, Cherry – wiśnia, Plum – śliwka

 

Vegetables- warzywa

Carrot – marchewka, Tomato – pomidor , Cucumber – ogórek, Potato – ziemniak

Little something– Małe co nie co

Food – jedzenie, Ice- cream – lody , Cake- ciasto, Egg- jajko, Cheese- ser, Water- woda, Juice- sok


SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA – GRUPA I

6.30- 8.15

  • Schodzenie się dzieci
  • Zabawy indywidualne dzieci w kącikach zainteresowań
  • Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczycielkę
  • Prace porządkowe

8.15-8.30

  • Zabawa ruchowa

8.30-9.00

  • I śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze – kulturalne spożywanie posiłku

9.00- 9.30

  • Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne z całą grupą
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę: ruchowe, muzyczne, plastyczne, poznawcze, logiczno-matematyczne, przyrodnicze, eksperymenty, zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych
  • Język nowożytny: angielski

9.30-11.30

  • Aktywność ruchowa na placu zabaw, obserwacje przyrodnicze w ogrodzie przedszkolnym
  • Spacery (obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
  • Zabawy dowolne, tematyczne, badawcze w sali (niesprzyjająca aura)
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczycielkę
  • Zabawy swobodne dzieci wg własnych pomysłów z wykorzystaniem dostępnych zabawek oraz organizowane przez nauczycielkę

11.30- 12.00

  • II śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze – kulturalne spożywanie posiłku

12.00- 14.00

  • Odpoczynek dzieci – relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek terapeutycznych, relaksującej muzyki

14.00- 14.30

  • Obiad – czynności samoobsługowo-opiekuńcze, zachęcanie do zjadania sałatek i kulturalnego spożywania posiłków

14.30- 16.30

  • Udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych
  • Aktywność własna dzieci w sali i w ogrodzie przedszkolnym
  • Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach
  • Prace porządkowo – użyteczne
  • Kontakty indywidualne z rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań
  • Rozchodzenie się dzieci

Informujemy Państwa, iż Konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywać się będą w zależności od potrzeb Rodziców.

Jednocześnie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych .