Grupa V – Przyjaciele Kubusia Puchatka

€žPrzyjaciele Kubusia Puchatka€

kubus_puchatek

                                                              

Godziny pracy oddziału V:

Poniedziałek 8:00 – 16:00

Wtorek 7:30 – 16:30

Środa   7:30 – 16:30

Czwartek 6:30 – 15:30

                                                                              Piątek 7:30 – 16:30

 


 

Nauczycielki pracujące w grupie:

 mgr Małgorzata Kiryluk

mgr Jolanta Domańska

Pracownik obsługi:

Barbara Kostecka


Tematyka na miesiąc: Kwiecień

  1. W pracowni malarskiej
  2. Dbamy o zdrowie
  3. Wielkanoc
  4. Święto Ziemi

Wiersz:

Witaminy

Wiedzą chłopcy i dziewczyny,

że są zdrowe witaminy,

lecz nie każdy chyba wie,

gdzie najłatwiej znaleźć je!
A – w papryce, pomidorze i w marchewce znaleźć możesz.

W mleku, maśle A też gości; wzmacnia oczy, włosy, kości!
B – jest w drożdżach i orzeszkach, w mięsie, serach, jajkach mieszka.

B – byś bystry, zwinny był, więcej zdrowia miał i sił!

C – w owocach i jarzynach, jest w kapuście i cytrynach, i w porzeczkach.

Taki kwas, który w zdrowiu trzyma nas!
D – by dzieci i dorośli mieli mocne zęby, kości.

Z masłem, rybą, jajkiem jesz, w mleku, tranie D jest też!

Zamiast brać z aptecznej półki proszki, syrop i pigułki, jedz owoce i jarzyny – naturalne witaminy!

Piosenka

 Śmigus-dyngus

1.Śmigus-dyngus wodą chlapie!

Wodą chlapie, wodą chlapie.

Uciekajmy, bo nas złapie!

Bo nas złapie, bo nas złapie.
Śmigus-dyngus wodą pryska!

Wodą pryska, wodą pryska.

Gdy jest blisko – pryska z bliska!

Pryska z bliska, hej!
Ref.: Śmigus-dyngus ta ra ra,

śmigus-dyngus ta ra ra,

śmigus-dyngus ta ra ra,

śmigus mokry jest!

2. Śmigus-dyngus wodą leje!

Wodą leje, wodą leje.

My piszczymy, on się śmieje!

On się śmieje, on się śmieje.
Śmigus-dyngus wodą chlapie!

Wodą chlapie, wodą chlapie.

Uciekajmy, bo nas złapie!

Bo nas złapie, hej!
Ref.: Śmigus-dyngus ta ra ra,

śmigus-dyngus ta ra ra,

śmigus-dyngus ta ra ra,

śmigus mokry jest!

 


Język angielski

1. Four Seasons – cztery pory roku

season of the year, spring, summer, autumn, winter

2. Shapes – kształty

circle, square, triangle, rectangle, star, heart

3. Types of transport – rodzaje transportu

bus, car, bike, motorbike, train, plane, ship

 


RAMOWY ROZKŁAD DNIA- GRUPA V

  1. 30 -8.15
  • Zabawy dowolne lub organizowane przez nauczycielkę / zabawy indywidualne lub w dowolnie dobranych grupach z wykorzystaniem dostępnych gier, układanek, zabawek oraz pomocy do rozwijania inteligencji wielorakich- pomoce plastyczne, muzyczne, ruchowe, teatralne
  • Rozmowy okolicznościowe
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznych przez nauczyciela oraz prac indywidualnych wspierających rozwój dziecka

8.15 –8.30  –  zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne

  1. 30- 9 .00I ŚNIADANIE , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze,  kulturalne spożywanie posiłku
  1. 00 – 11.30
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę- realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności
  • Spacery, wycieczki, zabawy dowolne, dydaktyczne, tematyczne, badawcze w sali lub ogrodzie przedszkolnym
  • Udział w przedszkolnych uroczystościach
  • Zabawy w sali przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych
  • Udział w zajęciach dodatkowych rytmika , język angielski , religia
  1. 30- 12. 00II ŚNIADANIE , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze, kulturalne spożywanie posiłku
  1. 00 – 12.30 – relaks , udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach

12.30-14.00 –zajęcia dodatkowe oraz koła zainteresowań.

  • chór
  • koła zainteresowań: koło plastyczne, koło origami, koło teatralne, warcaby
  • zabawy w ogrodzie przedszkolnym
  • udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych
  • zajęcia wyrównawcze i indywidualne stymulujące rozwój dziecka
  • zabawy dydaktyczne utrwalające i systematyzujące materiał programowy
  • zabawy z cyklu: Opowiadamy, gramy, zwyciężymy,
  • czytanie literatury dziecięcej
  1. 00- 14. 30- OBIAD , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze, kulturalne spożywanie posiłku
  1. 30 – 14. 45 relaks, wyciszenie i odprężenie dzieci, słuchanie bajek, relaksującej muzyki
  1. 45- 17.00
  • zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym lub w sali ( tematyczne, konstrukcyjne)
  • aktywność własna dzieci w sali i ogrodzie przedszkolnym
  • praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach
  • kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań
  • prace porządkowo- użyteczne

Informujemy Państwa, iż Konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywają się™ w zależności od potrzeb Rodziców.

Jednocześ›nie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych .