Grupa V – Przyjaciele Kubusia Puchatka

                Przyjaciele Kubusia Puchatka

kubus_puchatek

                                                              

Godziny pracy oddziału V:

 


 

Nauczycielki pracujące w grupie:

mgr Agata Kraszewska

mgr Bożena Matysewicz

Pracownik obsługi:

Małgorzata Kowalska


WAŻNE WYDARZENIA

W grupie V „Przyjaciele Kubusia Puchatka” od listopada 2020r bedzie realizowany PROGRAM „Przyjaciele Zippiego”. Jest to MIĘDZYNARODOWY PROGRAM PARTNERSHIP FOR CHILDREN, który kształtuje i rozwija umiejętności psychospołeczne u małych dzieci. Uczy różnych sposobów radzenia sobie z trudnościami wykorzystywania nabytych umiejętności w codziennym życiu oraz doskonali relacje dzieci z innymi ludźmi.

PROGRAM SKŁADA SIĘ Z SZEŚCIU CZĘŚCI:

1. Uczucia / w listopadzie /

Spotkanie 1: Uczucie smutku- uczucie radości

Spotkanie 2: Uczucie złości i rozdrawżnienia

Spotkanie 3:Uczucie zazdrości

Spotkanie 4: Uczucie zdenerwowania

2. Komunikacja

3. Nawiązywanie i zrywanie więzi

4. Rozwiązywanie konfliktów

5. Przeżywanie zmiany i straty

6. Dajemy sobie radę

Program uczy dzieci:

· Jak określać własne uczucia i jak o nich rozmawiać

· Jak mówić to , co chce się powiedzieć

· Jak słuchać uważnie

· Jak prosić o pomoc

· Jak nawiązywać i utrzymywać przyjaźnie

· Jak radzić sobie z samotnością i odrzuceniem,

· Jak mówić przepraszam

· Jak radzić sobie z prześladowaniem

· Jak rozwiązywać konflikty

· Jak radzić sobie ze zmianą i stratą , miedzy innymi ze śmiercią

· Jak adaptować się do nowych sytuacji

· Jak pomagać innym

Dzieci poznają patyczaka Zippiego i jego przyjaciół Tiga, Lilii i Sandy.

Zajęcia z Zippim odbywać się będą raz w tygodniu w środę.

TEMATYKA NA MIESIĄC LISTOPAD:

1.MAŁY PATRIOTA

2.W CO SIĘ BAWIĆ KIEDY PADA DESZCZ?

3.MÓJ PRZYJACIEL MIŚ

4.DOMOWE ZWIERZĘTA

PIOSENKA NA MIESIĄC LISTOPAD:

„JESTEŚMY POLKĄ I POLAKIEM”

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił,
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty

Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj
Ciuchcia pomknie daleko
I przygód wiele na pewno w drodze spotka Nas

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty

Pierwsze jest Zakopane
Miejsce wspaniałe
Gdzie góry i górale są
Kraków to miasto stare
W nim piękny Wawel
Obok Wawelu mieszkał smok

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty

Teraz to już Warszawa
To ważna sprawa
Bo tu stolica Polski jest
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
I wiele innych, pięknych miejsc

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty

Toruń z daleka pachnie
Bo słodki zapach pierników kusi mocno nas
Podróż skończymy w Gdańsku
Stąd szarym morzem można wyruszyć dalej w świat
Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty

WIERSZ NA MIESIĄC LISTOPAD:

„MOJE MIASTO”

Jest takie miejsce, gdzie mieszkam.

Gdzie chodzę do przedszkola.

Tu mieszka moja mama,

tata i siostra Ola.

Tutaj są parki i sklepy.

Kino, gdzie bajki oglądam.

Oraz duża fontanna,

przy której pięknie wyglądam.

Są nowe ładne ulice,

na których jest czasem ciasno.

Bardzo lubię tu mieszkać,

bo to jest moje miasto.


LISTOPAD

GRUPA IV i V – SŁOWNICTWO

Our group- nasza grupa

Hello; Goodbye; Bye– bye; Children – dzieci; Teacher – nauczycielka; Girls- Dziewczyny; Boys- Chłopcy

Main receptive language

Hello; How are you?; I’m good; I’m great; I’m wonderful; I,m tired, I’m hungry, I’m not so well; Bye, bye goodbye; Sit down; Stand up; I like…; I don’t like…, It;s delicious;

Piosenki na powitanie i pożegnanie: „Hello, hello”, „Bye, bye, goodbye”

Tematyka zajęć:

Vegetables – warzywa

Carrot – marchewka, potato – ziemniak, tomato – pomidor, onion – cebula

Song/Piosenka – „One potato, two potatoes”

Emotion – uczucia

Happy – wesoły, sad – smutny, angry – zły, tired – zmęczony, hungry – głodny, sleepy – śpiący.

Song/Piosenka – „If you’re happy”

Animals – zwierzęta

Duck – kaczka, hen – kura, cow – krowa, pig – świnia, horse – koń, rabbit – królik

Song/Piosenka – “Five little ducks”


RAMOWY ROZKŁAD DNIA- GRUPA V

  1. 30 -8.15
  • Zabawy dowolne lub organizowane przez nauczycielkę / zabawy indywidualne lub w dowolnie dobranych grupach z wykorzystaniem dostępnych gier, układanek, zabawek oraz pomocy do rozwijania inteligencji wielorakich- pomoce plastyczne, muzyczne, ruchowe, teatralne
  • Rozmowy okolicznościowe
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznych przez nauczyciela oraz prac indywidualnych wspierających rozwój dziecka

8.15 –8.30  –  zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne

  1. 30- 9 .00I ŚNIADANIE , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze,  kulturalne spożywanie posiłku
  1. 00 – 11.30
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę- realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności
  • Spacery, wycieczki, zabawy dowolne, dydaktyczne, tematyczne, badawcze w sali lub ogrodzie przedszkolnym
  • Udział w przedszkolnych uroczystościach
  • Zabawy w sali przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych
  • Udział w zajęciach dodatkowych rytmika , język angielski , religia
  1. 30- 12. 00II ŚNIADANIE , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze, kulturalne spożywanie posiłku
  1. 00 – 12.30 – relaks , udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach

12.30-14.00 –zajęcia dodatkowe oraz koła zainteresowań.

  • chór
  • koła zainteresowań: koło plastyczne, koło origami, koło teatralne, warcaby
  • zabawy w ogrodzie przedszkolnym
  • udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych
  • zajęcia wyrównawcze i indywidualne stymulujące rozwój dziecka
  • zabawy dydaktyczne utrwalające i systematyzujące materiał programowy
  • zabawy z cyklu: Opowiadamy, gramy, zwyciężymy,
  • czytanie literatury dziecięcej
  1. 00- 14. 30- OBIAD , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze, kulturalne spożywanie posiłku
  1. 30 – 14. 45 relaks, wyciszenie i odprężenie dzieci, słuchanie bajek, relaksującej muzyki
  1. 45- 17.00
  • zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym lub w sali ( tematyczne, konstrukcyjne)
  • aktywność własna dzieci w sali i ogrodzie przedszkolnym
  • praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach
  • kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań
  • prace porządkowo- użyteczne

Informujemy Państwa, iż Konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywają się w zależności od potrzeb Rodziców.

Jednocześnie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych .