Grupa V – Przyjaciele Kubusia Puchatka

                Przyjaciele Kubusia Puchatka

kubus_puchatek

                                                              

Godziny pracy oddziału V:

 


 

Nauczycielki pracujące w grupie:

mgr Agata Kraszewska

mgr Bożena Matysewicz

Pracownik obsługi:

Małgorzata Kowalska


TEMATYKA NA LUTY

1.Lepimy bałwana.

2.Zimowe zabawy.

3.Dinozaury dziwne stwory.

4.W świecie figur geometrycznych.

 

Wiersz

WSPÓŁCZESNY DINOZAUR

To ja, Eryk wasz dinozaur.

Wszyscy mnie tu znają.

Chętnie ze mną grają w piłkę,

w pracy pomagają.

Lubię zwiedzać wszystkie łąki,

leżeć w cieniu trawy.

Albo z boćkiem długonogim

urządzać zabawy.

Wieczorami słucham śpiewu,

małego słowika.

Albo patrzę w niebo ciemne

na gwiazdę co znika.

Piosenka

BAŁWAN

1.Kiedy zima jest na dworze,

płatki śniegu lecą z nieba.

Grubą czapkę, rękawice,

ciepłe buty włożyć trzeba.

Ref: Mroźna zima nas zaprasza.

Można lepić dziś bałwana.

Można bawić się wesoło,

zrobić śniegowego pana.

2.Utoczymy zaraz kule.

Jedną małą i dwie duże.

Ma już oczy, nos, kapelusz,

starą miotłę trzyma w górze.

Ref:Mroźna zima…

3.Stoi bałwan na podwórku.

Uśmiech ma na swojej twarzy.

Ktoś powinien go odwiedzić,

bałwan ciągle o tym marzy.



LUTY

GRUPA IV i V – SŁOWNICTWO

Our group- nasza grupa

Hello; Goodbye; Bye– bye; Children – dzieci; Teacher – nauczycielka; Girls- Dziewczyny; Boys- Chłopcy

Main receptive language

Hello; How are you?; I’m good; I’m great; I’m wonderful; I,m tired, I’m hungry, I’m not so well; Bye, bye goodbye; Sit down; Stand up; Make a big/small circle

Piosenki na powitanie i pożegnanie: „Hello, hello”, „Bye, bye, goodbye”

Tematyka zajęć:

Let’s dance – Zatańczmy

Dance – taniec, shake – potrząśnij, turn around – obróć się, jump – skacz

Song/Piosenka – „Boom Chicka Boom”

Środki transportu

Car- samochód, bus- autobus, train – pociąg, ship – statek, wheels – koła, doors – drzwi, wipers – wycieraczki, horn – klakson, signals – światła

Song/Piosenka – „Wheels on the Bus”

Wild animals – dzikie zwierzęta

Lion – lew, tiger- tygrys, hippo- hipopotam, zebra- zebra, giraffe – żyrafa, crocodile – krokodyl, monkey – małpa, elephant – słoń.

Song/Piosenka – “Five Little Monkeys”


RAMOWY ROZKŁAD DNIA- GRUPA V

  1. 30 -8.15
  • Zabawy dowolne lub organizowane przez nauczycielkę / zabawy indywidualne lub w dowolnie dobranych grupach z wykorzystaniem dostępnych gier, układanek, zabawek oraz pomocy do rozwijania inteligencji wielorakich- pomoce plastyczne, muzyczne, ruchowe, teatralne
  • Rozmowy okolicznościowe
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznych przez nauczyciela oraz prac indywidualnych wspierających rozwój dziecka

8.15 –8.30  –  zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne

  1. 30- 9 .00I ŚNIADANIE , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze,  kulturalne spożywanie posiłku
  1. 00 – 11.30
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę- realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności
  • Spacery, wycieczki, zabawy dowolne, dydaktyczne, tematyczne, badawcze w sali lub ogrodzie przedszkolnym
  • Udział w przedszkolnych uroczystościach
  • Zabawy w sali przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych
  • Udział w zajęciach dodatkowych rytmika , język angielski , religia
  1. 30- 12. 00II ŚNIADANIE , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze, kulturalne spożywanie posiłku
  1. 00 – 12.30 – relaks , udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach

12.30-14.00 –zajęcia dodatkowe oraz koła zainteresowań.

  • chór
  • koła zainteresowań: koło plastyczne, koło origami, koło teatralne, warcaby
  • zabawy w ogrodzie przedszkolnym
  • udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych
  • zajęcia wyrównawcze i indywidualne stymulujące rozwój dziecka
  • zabawy dydaktyczne utrwalające i systematyzujące materiał programowy
  • zabawy z cyklu: Opowiadamy, gramy, zwyciężymy,
  • czytanie literatury dziecięcej
  1. 00- 14. 30- OBIAD , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze, kulturalne spożywanie posiłku
  1. 30 – 14. 45 relaks, wyciszenie i odprężenie dzieci, słuchanie bajek, relaksującej muzyki
  1. 45- 17.00
  • zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym lub w sali ( tematyczne, konstrukcyjne)
  • aktywność własna dzieci w sali i ogrodzie przedszkolnym
  • praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach
  • kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań
  • prace porządkowo- użyteczne

Informujemy Państwa, iż Konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywają się w zależności od potrzeb Rodziców.

Jednocześnie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych .