Grupa V – Przyjaciele Kubusia Puchatka

                Przyjaciele Kubusia Puchatka

kubus_puchatek

                                                              

Godziny pracy oddziału V:

 


 

Nauczycielki pracujące w grupie:

mgr Agata Kraszewska

mgr Bożena Matysewicz

Pracownik obsługi:

Małgorzata Kowalska


WAŻNE WYDARZENIA :

07.09.2020r / poniedziałek/  godz. 17.00 –Zapraszamy Rodziców na zebranie grupowe, na którym będą poruszane sprawy organizacyjne dotyczące roku szkolnego 2020/21 -/ zebranie odbędzie się na głównym holu. Prosimy o przybycie jednego Rodzica.

TEMATYKA NA MIESIĄC WRZESIEŃ:

1.WITAMY W PRZEDSZKOLU

2.JESTEM  BEZPIECZNYM  PRZEDSZKOLAKIEM

3.CHCĘ BYĆ ZDROWYM

4.JESIEŃ W OGRODZIE I SADZIE

 

PIOSENKA NA WRZESIEŃ :

„Moje przedszkola”

 

I. Jestem znów w przedszkolu, szybko mija czas.

Wspominam z radością, jezioro i las.

 

Ref: Bo w moim przedszkolu,

najlepiej na świecie.

Drugiego takiego,

nigdzie nie znajdziecie.

 

II Tu się mogę bawić, tu się mogę śmiać.

Gdy jestem zmęczony, mogę nawet spać.

 

Ref: Bo w moim przedszkolu,

najlepiej na świecie.

Drugiego takiego,

nigdzie nie znajdziecie.

WIERSZ  NA WRZESIEŃ:

 

„Smaczne warzywa”

 

Krzysio lubi jeść warzywa,

 smaczne i chrupiące.

 Które latem dojrzewały,

 gdy świeciło słońce.

 Jeden seler, dwie marchewki,

 trzy pietruszki zdrowe.

Cztery pory, pięć buraków.

 I danie gotowe.

 


WRZESIEŃ

GRUPA IV, V – SŁOWNICTWO

Our group- nasza grupa

Hello; Goodbye; Bye– bye; Children – dzieci; Teacher – nauczycielka; Girls- Dziewczyny; Boys- Chłopcy

Main receptive language

Sit down; Stand up; Close your eyes; Turn around; Make a circle; Clap your hands; Stamp your feets; Touch your toes; Wave; What’s your name?; My name is …; How are you?; I’m tired; I’m hungry; I’m good; I’m great; I’m wonderful

Tematyka zajęć:

Favourite colours – kolory

Blue- niebieski, Yellow- żółty, Red- czerwony, Purple – fioletowy, Orange – pomarańczowy; Green – zielony; Pink – różowy

Song/Piosenka – ,,I see sth blue”; ,,The Rainbow Colors Song”

Numbers- liczby

1 – one
2 – two
3 – three

4 – four

5 – five

Song/Piosenka – Five Little Monkeys Jumping On The Bed 

Body parts- części ciała

Head – głowa, Eye – oko, Ear – ucho, Tummy – brzuch, Nose – nos, Mouth – buzia,
Hand- ręka, Leg- noga, Finger – palec, Toes – palce u nóg, Feet- stopa, Shoulders – ramiona;

Knees – kolana

Song/Piosenka – ,,My body”; ,,Head, shoulders, knees and toes”

My family- moja rodzina

Mummy –mama

Daddy – tata

Baby – dziecko

Grandma –babcia

Grandpa – dziadek

Sister – siostra

Brother – brat

Song/Piosenka – ,,Finger family collection”, ,,Baby shark dance”


RAMOWY ROZKŁAD DNIA- GRUPA V

  1. 30 -8.15
  • Zabawy dowolne lub organizowane przez nauczycielkę / zabawy indywidualne lub w dowolnie dobranych grupach z wykorzystaniem dostępnych gier, układanek, zabawek oraz pomocy do rozwijania inteligencji wielorakich- pomoce plastyczne, muzyczne, ruchowe, teatralne
  • Rozmowy okolicznościowe
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznych przez nauczyciela oraz prac indywidualnych wspierających rozwój dziecka

8.15 –8.30  –  zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne

  1. 30- 9 .00I ŚNIADANIE , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze,  kulturalne spożywanie posiłku
  1. 00 – 11.30
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę- realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności
  • Spacery, wycieczki, zabawy dowolne, dydaktyczne, tematyczne, badawcze w sali lub ogrodzie przedszkolnym
  • Udział w przedszkolnych uroczystościach
  • Zabawy w sali przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych
  • Udział w zajęciach dodatkowych rytmika , język angielski , religia
  1. 30- 12. 00II ŚNIADANIE , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze, kulturalne spożywanie posiłku
  1. 00 – 12.30 – relaks , udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach

12.30-14.00 –zajęcia dodatkowe oraz koła zainteresowań.

  • chór
  • koła zainteresowań: koło plastyczne, koło origami, koło teatralne, warcaby
  • zabawy w ogrodzie przedszkolnym
  • udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych
  • zajęcia wyrównawcze i indywidualne stymulujące rozwój dziecka
  • zabawy dydaktyczne utrwalające i systematyzujące materiał programowy
  • zabawy z cyklu: Opowiadamy, gramy, zwyciężymy,
  • czytanie literatury dziecięcej
  1. 00- 14. 30- OBIAD , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze, kulturalne spożywanie posiłku
  1. 30 – 14. 45 relaks, wyciszenie i odprężenie dzieci, słuchanie bajek, relaksującej muzyki
  1. 45- 17.00
  • zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym lub w sali ( tematyczne, konstrukcyjne)
  • aktywność własna dzieci w sali i ogrodzie przedszkolnym
  • praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach
  • kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań
  • prace porządkowo- użyteczne

Informujemy Państwa, iż Konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywają się w zależności od potrzeb Rodziców.

Jednocześnie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych .