Grupa V – Przyjaciele Kubusia Puchatka

€žPrzyjaciele Kubusia Puchatka€

kubus_puchatek

                                                              

Godziny pracy oddziału V:

Poniedziałek 8:00 – 16:00

Wtorek 7:30 – 16:30

Środa   7:30 – 16:30

Czwartek 6:30 – 15:30

                                                                              Piątek 7:30 – 16:30

 


 

Nauczycielki pracujące w grupie:

 mgr Małgorzata Kiryluk

mgr Jolanta Domańska

Pracownik obsługi:

Barbara Kostecka


Tematyka tygodniowa: Czerwiec

  1. W dziecięcej krainie
  2. Życie na wsi
  3. Piknik rodzinny
  4. Wkrótce wakacje

Wiersz do nauki w czerwcu

„Bezpieczne wakacje” A. Bober

Gdy na wakacjach z rodzicami wypoczywasz,

Dużo niezwykłych przygód przeżywasz.

Nie zapomnij jednak o rzeczy ważnej,

By bezpieczeństwo zachować w sytuacji każdej.

Przez ulicę przechodź tylko na pasach zebry,

Na zielonym świetle i rozglądając się bez przerwy.

Wychodząc na słońce, nakrycie głowy zakładaj,

A na całe ciało krem przeciwsłoneczny nakładaj.

Podczas kąpieli, bądź zawsze pod okiem dorosłego,

By żaden wypadek nie zdarzył Ci się kolego.

Podczas burzy, nie wybieraj się w góry,

A także gdy za oknem, krajobraz jest szaro- bury.

W pobliżu ulicy się nie baw nigdy,

By samochód, autobus czy tramwaj nie zrobiły Ci krzywdy.

Będąc w lesie, śmieci nie wyrzucaj,

Nie rozpalaj ogniska i ciszy nie zakłócaj.

Nie przyjmuj też nic od nieznajomego,

Bo przydarzyć może Ci się coś bardzo niedobrego.

O numerach alarmowych nie zapominaj,

Niech je wraz z Tobą powtórzy cała rodzina.

997- to telefon na policje,

tam niepokojące sytuacje możesz zgłosić wszystkie.

998- wykręcasz, gdy pożar zauważysz,

bo wtedy dodzwonisz się do pożarnej straży.

999- to numer na pogotowie,

dzwoniąc tam możesz innym i sobie uratować zdrowie.

Gdybyś jednak, tych wszystkich numerów nie umiał zapamiętać,

Wystarczy o jednym ogólnym numerze pamiętać.

112- tam możesz wszystko zgłosić

i o każdy rodzaj pomocy poprosić.

 

 

Piosenka do nauki w maju

1. Cały świat się do nas śmieje
W złotym słońcu złoty świat,
Jutro szkoła nas powita
No i nasze siedem lat

Ref. Pożegnamy przedszkole,
Pokłonimy się szkole
Nową drogą pójdziemy odważnie
Rozkołyszą się drzewa
Ptak radośnie zaśpiewa
I będziemy wyglądać poważnie

2. Elementarz nam podpowie
Jak się pisze Ala, As
Plastelina jeszcze nie wie
Co ulepi każdy z nas

3. Nim z kosmosu zobaczymy
Starej ziemi barwny świat
Odkryjemy jak Kopernik
Wielką magię zwykłych gwiazd

 

 

 


Czego nauczymy się w maju?

– czytanie tekstów z poznanych liter

– liczenie w zakresie 10

Tematyka tygodniowa

  1. Moja ojczyzna
  2. Kodujemy i programujemy
  3. W zoo
  4. Majowa łąka
  5. Dla naszych mam

Wiersz do nauki w maju

„Motyle” Dorota Gellner

W atlasie motyli mieszkały motyle,

Aż kiedyś uciekły z atlasu i tyle.

I wszędzie ich pełno, i więcej co chwilę,

Gdzie spojrzę, gdzie zerknę, tam siedzą motyle!

 

W fotelu, na krzesłach, w donicy z kwiatami,

I każdy się pięknie wachluje skrzydłami.

A jeden się nagle przyczepił do taty,

I co? I mój tata się zrobił skrzydlaty!

 

Podskoczył do góry, ojej! Co widzicie?

Powiedział: „Jak fajnie!” I siadł na suficie!

A teraz się grzecznie zza lampy wychyla,

I woła do mamy: „To wina motyla!”

 

Piosenka do nauki w maju

„Ta piosenka jest dla mamy”

Ta piosenka jest dla mamy,

Nasze mamy uwielbiamy

Najwspanialsze są na świecie

Dobrze o tym wszyscy wiecie.

 

Ta piosenka jest o mamie

W Polsce, Indiach i Wietnamie

Cały świat mamusie kocha

Azja oraz Europa.

 

Dla mamusi dzięcioł stuka,

Ryczy krowa, brzęczy mucha

Osioł skacze aż do nieba

Każdą mamę kochać trzeba.

Dla mamusi dzięcioł stuka,

Ryczy krowa, brzęczy mucha

Osioł skacze aż do nieba.

 

Ta piosenka jest od dzieci

Wszystkich, które są na świecie

Małe, duże i średniaki

Wszystkim mamom ślą buziaki.

 

Dla mamusi dzięcioł stuka…

 

Ta piosenka jest dla mamy,

Nasze mamy uwielbiamy

Najwspanialsze są na świecie

Dobrze wszyscy o tym wiecie.

 

Ta piosenka jest od dzieci

Wszystkich, które są na świecie

Małe, duże i średniaki

Wszystkim mamom ślą buziaki.

 

Dla mamusi dzięcioł stuka… x2


 

Język angielski

 

June – czerwiec

Farm animals – zwierzęta wiejskie

cow, pig, horse, hen, duck, dog, cat

 

School supplies – przybory szkolne

pen, pencil, book, backpack, notebook, rubber, ruler, crayons

 

Holidays – wakacje

sunglasses, swimsuit, t-shirt, shorts, lake, sea, mountains

 


RAMOWY ROZKŁAD DNIA- GRUPA V

  1. 30 -8.15
  • Zabawy dowolne lub organizowane przez nauczycielkę / zabawy indywidualne lub w dowolnie dobranych grupach z wykorzystaniem dostępnych gier, układanek, zabawek oraz pomocy do rozwijania inteligencji wielorakich- pomoce plastyczne, muzyczne, ruchowe, teatralne
  • Rozmowy okolicznościowe
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznych przez nauczyciela oraz prac indywidualnych wspierających rozwój dziecka

8.15 –8.30  –  zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne

  1. 30- 9 .00I ŚNIADANIE , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze,  kulturalne spożywanie posiłku
  1. 00 – 11.30
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę- realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności
  • Spacery, wycieczki, zabawy dowolne, dydaktyczne, tematyczne, badawcze w sali lub ogrodzie przedszkolnym
  • Udział w przedszkolnych uroczystościach
  • Zabawy w sali przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych
  • Udział w zajęciach dodatkowych rytmika , język angielski , religia
  1. 30- 12. 00II ŚNIADANIE , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze, kulturalne spożywanie posiłku
  1. 00 – 12.30 – relaks , udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach

12.30-14.00 –zajęcia dodatkowe oraz koła zainteresowań.

  • chór
  • koła zainteresowań: koło plastyczne, koło origami, koło teatralne, warcaby
  • zabawy w ogrodzie przedszkolnym
  • udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych
  • zajęcia wyrównawcze i indywidualne stymulujące rozwój dziecka
  • zabawy dydaktyczne utrwalające i systematyzujące materiał programowy
  • zabawy z cyklu: Opowiadamy, gramy, zwyciężymy,
  • czytanie literatury dziecięcej
  1. 00- 14. 30- OBIAD , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze, kulturalne spożywanie posiłku
  1. 30 – 14. 45 relaks, wyciszenie i odprężenie dzieci, słuchanie bajek, relaksującej muzyki
  1. 45- 17.00
  • zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym lub w sali ( tematyczne, konstrukcyjne)
  • aktywność własna dzieci w sali i ogrodzie przedszkolnym
  • praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach
  • kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań
  • prace porządkowo- użyteczne

Informujemy Państwa, iż Konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywają się™ w zależności od potrzeb Rodziców.

Jednocześ›nie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych .