Grupa V – Przyjaciele Kubusia Puchatka

€žPrzyjaciele Kubusia Puchatka€

kubus_puchatek

                                                              

Godziny pracy oddziału V:

Poniedziałek 8:00 – 16:00

Wtorek 7:30 – 16:30

Środa   7:30 – 16:30

Czwartek 6:30 – 15:30

                                                                              Piątek 7:30 – 16:30

 


 

Nauczycielki pracujące w grupie:

 mgr Małgorzata Kiryluk

mgr Jolanta Domańska

Pracownik obsługi:

Barbara Kostecka


Święta, święta i po świętach. Mamy rok 2019. Jesteśmy o rok starsi. Dla nas dorosłych to trochę przykre, ale dla dzieci to ogromna radość, że się ma już, aż sześć albo siedem lat!

W styczniu w naszej grupie odbędą się dwie wspaniałe uroczystości.
A mianowicie: 

17 stycznia 2019 r. (czwartek)

BAL KANAWAŁOWY.

Prosimy Państwa o przygotowanie dzieciom przebrań.

Przed zabawą będą wykonywane zdjęcia indywidualne i grupowe.

  

18 stycznia 2019 r. (piątek) o godz. 10:30

DZIEŃ BABCI I DZIADKA

Przedstawimy nasze piękne Jasełka

Liczymy też, że nasze kochane mamy pomogą nam godnie przyjąć szacownych gości i upieką pyszne ciasta na słodki poczęstunek.
Z góry dziękujemy.

 

Bloki tematyczne na styczeń 2019 r.

  • Kalendarz pełen niespodzianek
  • Zimowa pogoda
  • Zimowe zabawy
  • Z Babcią i Dziadkiem

Nauczymy się:

Dzień Babci i Dziadka – wiersz

Kochani, dziś okazja rzadka.

Mamy Dzień Babci oraz Dziadka.

Jak wiecie jest ich razem czworo,

co można sprawdzić, gdy się zbiorą.

Wciąż mówią wtedy o tych latach,

gdy jeszcze dzieckiem był mój tata.

A nasza mama bez swych lalek

do łóżka iść nie chciała wcale.

A teraz, jak ten czas wciąż leci!

Cieszą się z dzieci swoich dzieci.

I myślą widząc ich gromadkę,

że miło babcią być i dziadkiem.

Więc dziś spróbujcie zapamiętać.

Czym są dla dziadków ich wnuczęta?

I pięknej szansy nie przegapcie:

kochajcie dziadków swych i babcie.

 

Dzień Babci i Dziadka – piosenka

  1. Jaki prezent wręczyć babci?

Co spodoba się dziadkowi?

Przecież im nie kupię kapci!

Kto najlepszą zna odpowiedź?

Styczeń śmieje się wesoło

I ozdabia ziemię szronem:

Teraz błyszczą skarby wkoło

Na prezenty przeznaczone.

Ref. Na Dzień Babci i Dzień Dziadka

Życzeń moc w śniegowych płatkach.

Gra orkiestra sopelkowa,

Bo dziś każdy chce świętować

Na Dzień Babci i Dzień Dziadka

Szyby stoją w białych kwiatkach.

Mróz łagodzi swe zwyczaje

I cieplejszy się wydaje.

  1. Choć styczniowe podarunki

Skrzą się w słońcu niczym srebro,

Zrobię jeszcze dwie laurki –

To ucieszy ich na pewno.

Na świąteczny podwieczorek

Przygotuję górę ciastek,

A na każdym inny wzorek,

Bo pomysły będą własne.

 

 

 

 


English:

  1. Delicious food – pyszne jedzenie

bread, milk, sandwich, chocolate, ice cream, jam, honey,

I like / don’t like …

Do you like …?  –  Yes, I do. / No, I don’t.

Yummy / Yuk!

 

  1. How are you? – Jak się masz?
  • How are you?
  • I’m…

… good

… great

… wonderful

… not so good

… hungry

… tired

 

  1. Actions – czynności

walk, run, jump, touch, clap your hands, stomp your feet, turn around

 

 


RAMOWY ROZKŁAD DNIA- GRUPA V

  1. 30 -8.15
  • Zabawy dowolne lub organizowane przez nauczycielkę / zabawy indywidualne lub w dowolnie dobranych grupach z wykorzystaniem dostępnych gier, układanek, zabawek oraz pomocy do rozwijania inteligencji wielorakich- pomoce plastyczne, muzyczne, ruchowe, teatralne
  • Rozmowy okolicznościowe
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznych przez nauczyciela oraz prac indywidualnych wspierających rozwój dziecka

8.15 –8.30  –  zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne

  1. 30- 9 .00I ŚNIADANIE , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze,  kulturalne spożywanie posiłku
  1. 00 – 11.30
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę- realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności
  • Spacery, wycieczki, zabawy dowolne, dydaktyczne, tematyczne, badawcze w sali lub ogrodzie przedszkolnym
  • Udział w przedszkolnych uroczystościach
  • Zabawy w sali przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych
  • Udział w zajęciach dodatkowych rytmika , język angielski , religia
  1. 30- 12. 00II ŚNIADANIE , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze, kulturalne spożywanie posiłku
  1. 00 – 12.30 – relaks , udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach

12.30-14.00 –zajęcia dodatkowe oraz koła zainteresowań.

  • chór
  • koła zainteresowań: koło plastyczne, koło origami, koło teatralne, warcaby
  • zabawy w ogrodzie przedszkolnym
  • udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych
  • zajęcia wyrównawcze i indywidualne stymulujące rozwój dziecka
  • zabawy dydaktyczne utrwalające i systematyzujące materiał programowy
  • zabawy z cyklu: Opowiadamy, gramy, zwyciężymy,
  • czytanie literatury dziecięcej
  1. 00- 14. 30- OBIAD , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze, kulturalne spożywanie posiłku
  1. 30 – 14. 45 relaks, wyciszenie i odprężenie dzieci, słuchanie bajek, relaksującej muzyki
  1. 45- 17.00
  • zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym lub w sali ( tematyczne, konstrukcyjne)
  • aktywność własna dzieci w sali i ogrodzie przedszkolnym
  • praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach
  • kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań
  • prace porządkowo- użyteczne

Informujemy Państwa, iż Konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywają się™ w zależności od potrzeb Rodziców.

Jednocześ›nie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych .