Grupa V – Przyjaciele Kubusia Puchatka

€žPrzyjaciele Kubusia Puchatka€

kubus_puchatek

                                                              

Godziny pracy oddziału V:

Poniedziałek 8:00 – 16:00

Wtorek 7:30 – 16:30

Środa   7:30 – 16:30

Czwartek 6:30 – 15:30

                                                                              Piątek 7:30 – 16:30

 


 

Nauczycielki pracujące w grupie:

 mgr Małgorzata Kiryluk

mgr Jolanta Domańska

Pracownik obsługi:

Barbara Kostecka


W listopadzie poznamy litery: I, i, L, l, E, e, G, g,

Prezentacja i omówienie kształtu figur – kwadrat, prostokąt.

Pisanie po śladzie- przygotowanie do pisania

Liczba 3 i 4 w aspekcie kardynalnym i porządkowym,

Bloki tematyczne:

Z naszej przeszłości

Polska nasza ojczyzna

Nasze zabawy

Ale kino

Nauczymy się piosenki:

„O mój rozmarynie”

O mój rozmarynie, rozwijaj się
O mój rozmarynie rozwijaj się
Pójdę do dziewczyny, pójdę do jedynej
Zapytam się. 2x

A jak mi odpowie: nie kocham cię,
A jak mi odpowie nie kocham cię,
Ułani werbują, strzelcy maszerują
Zaciągnę się. 2x

Dadzą mi buciki z ostrogami
Dadzą mi buciki z ostrogami
I siwy kabacik i siwy kabacik
Z wyłogami. 2x

Dadzą mi konika cisawego
Dadzą mi konika cisawego
I ostrą szabelkę, i ostrą szabelkę
Do boku mego. 2x

Dadzą mi manierkę z gorzałczyną
Dadzą mi manierkę z gorzałczyną
A żebym nie tęsknił, a żebym nie tęsknił
Za dziewczyną. 2x

Powiodą z okopów na bagnety
Powiodą z okopów na bagnety
Bagnet mnie ukłuje, śmierć mnie ucałuje
Ale nie ty… 2x

Nauczymy się wiersza:

„Kiedy w sali gasną światła” – Bożena Pierga

Gdy kurtyna się podniesie,

nawet szepty schowaj w kieszeń.

Po spektaklu bez oporów

oceń, proszę, grę aktorów.

Na ekranie znane twarze?

Daruj sobie komentarze.

Z rezolutnym kumplem Józiem

kilka zdań zamienisz później.

Bowiem w kinie i w teatrze

strzygę uchem oraz patrzę!

Za to język, choć mnie kusi,

za zębami muszę zdusić.

Zapraszamy Państwa do udziału w Patriotycznym Śpiewaniu, które odbędzie się w naszej placówce 09 listopada 2018 r./ piątek/ o godzinie 11.00

 

22 listopada zapraszamy na zajęcia otwarte na godz. 15,15

 

 

 

 

 


English

  1. Pets

cat, dog, fish, mouse, parrot, rabbit

  1. Toys

ball, board game, doll, teddy bear, train, skipping rope, beads, blocks

  1. Occupations

cook, doctor, firefighter, police officer, singer, teacher


RAMOWY ROZKŁAD DNIA- GRUPA V

  1. 30 -8.15
  • Zabawy dowolne lub organizowane przez nauczycielkę / zabawy indywidualne lub w dowolnie dobranych grupach z wykorzystaniem dostępnych gier, układanek, zabawek oraz pomocy do rozwijania inteligencji wielorakich- pomoce plastyczne, muzyczne, ruchowe, teatralne
  • Rozmowy okolicznościowe
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznych przez nauczyciela oraz prac indywidualnych wspierających rozwój dziecka

8.15 –8.30  –  zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne

  1. 30- 9 .00I ŚNIADANIE , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze,  kulturalne spożywanie posiłku
  1. 00 – 11.30
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę- realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności
  • Spacery, wycieczki, zabawy dowolne, dydaktyczne, tematyczne, badawcze w sali lub ogrodzie przedszkolnym
  • Udział w przedszkolnych uroczystościach
  • Zabawy w sali przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych
  • Udział w zajęciach dodatkowych rytmika , język angielski , religia
  1. 30- 12. 00II ŚNIADANIE , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze, kulturalne spożywanie posiłku
  1. 00 – 12.30 – relaks , udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach

12.30-14.00 –zajęcia dodatkowe oraz koła zainteresowań.

  • chór
  • koła zainteresowań: koło plastyczne, koło origami, koło teatralne, warcaby
  • zabawy w ogrodzie przedszkolnym
  • udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych
  • zajęcia wyrównawcze i indywidualne stymulujące rozwój dziecka
  • zabawy dydaktyczne utrwalające i systematyzujące materiał programowy
  • zabawy z cyklu: Opowiadamy, gramy, zwyciężymy,
  • czytanie literatury dziecięcej
  1. 00- 14. 30- OBIAD , dyżury, czynności samoobsługowo- opiekuńcze, kulturalne spożywanie posiłku
  1. 30 – 14. 45 relaks, wyciszenie i odprężenie dzieci, słuchanie bajek, relaksującej muzyki
  1. 45- 17.00
  • zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym lub w sali ( tematyczne, konstrukcyjne)
  • aktywność własna dzieci w sali i ogrodzie przedszkolnym
  • praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach
  • kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań
  • prace porządkowo- użyteczne

Informujemy Państwa, iż Konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywają się™ w zależności od potrzeb Rodziców.

Jednocześ›nie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych .