Grupa IV – Uśmiechnięte Promyczki

UŚMIECHNIʘTE PROMYCZKI€

 

usmiech_promyk

Godziny pracy oddział‚u:

poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek  6.30 – 15.30

czwartek 8.00 – 16.00

angielski: wtorek 9.30-10.00, czwartek 9.00 – 9.30

rytmika: piątek 10.00 – 10.30


Nauczycielki pracujące w grupie IV:

mgr Iwona Przygoda

mgr Agnieszka Lewkowicz

Pracownik obsługi:

  Aniceta Roszczenko


W styczniu poznamy:

Litery: p, P; n, N; b, B

Cyfry: 7, 8

Tematyka tygodniowa:

  1. Kalendarz pełen niespodzianek
  2. Zimowa pogoda
  3. Zimowe zabawy
  4. Z babcią i dziadkiem
  5. Mlekolandia – program „Co warto jeść?”

 

Wiersz:

 

„Dzikie bałwanki”
A wcale nie pójdę na sanki!
tam na dworze są dzikie bałwanki!
Takie całkiem nieoswojone,
śnieżną gumę żują przed domem.

A wcale się stąd nie ruszę!
Tam jest góra co wielkie ma uszy,
nos i zęby zimne okropnie –
takie zęby ze srebrnych sopli
i zębami tak groźnie błyska,
a łysinę ma z lodowiska!

A wcale, wcale…..
A może jednak pójdę, bo tak ładnie na dworze…
Bo bałwanki ze śnieżnej pianki,
bo na drzewach mroźne firanki,
no i góra do nieba prawie.

Patrz!
Gawrony ma na rękawie!

Piosenka:

„Na Dzień Babci i Dzień Dziadka”

  1. Jaki prezent wręczyć babci, co spodoba się dziadkowi,

Przecież im nie kupię kapci, kto najlepszą zna odpowiedź.

Styczeń śmieje się wesoło i ozdabia ziemię szronem

Teraz błyszczą skarby w koło, na prezenty przeznaczone.

Ref. Na Dzień Babci i Dzień Dziadka

życzeń moc w śniegowych płatkach,

gra orkiestra sopelkowa,

bo dziś każdy chce świętować.

Na Dzień Babci i Dzień Dziadka,

szyby stoją w białych kwiatkach,

mróz łagodzi swe zwyczaje i cieplejszy się wydaje.

  1. Choć styczniowe podarunki skrzą się w słońcu niczym srebro,

Zrobię jeszcze dwie laurki to ucieszy ich na pewno.

Na świąteczny podwieczorek przygotuję górę ciastek,

a na każdym inny wzorek, bo pomysły będą własne.

Ref. Na Dzień Babci i Dzień Dziadka………


English:

  1. Delicious food – pyszne jedzenie

bread, milk, sandwich, chocolate, ice cream, jam, honey,

I like / don’t like …

Do you like …?  –  Yes, I do. / No, I don’t.

Yummy / Yuk!

 

  1. How are you? – Jak się masz?
  • How are you?
  • I’m…

… good

… great

… wonderful

… not so good

… hungry

… tired

 

  1. Actions – czynności

walk, run, jump, touch, clap your hands, stomp your feet, turn around

 


SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA

Rozkład dnia – grupa IV

630 – 815

  • zabawy indywidualne lub w dowolnie dobranych grupach wg własnych pomysłów dzieci z wykorzystaniem dostępnych zabawek, układanek, gier.
  • prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela
  • praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierające rozwój dziecka

815 – 830        zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne

830– 900   I śniadanie, dyżury, czynności samoobsługowe

900– 1000

  • zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę – realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności
  • rytmika, język angielski

1000– 1130

  • spacery, wycieczki,
  • zabawy dowolne, dydaktyczne, tematyczne, badawcze w sali lub ogrodzie przedszkolnym

1130–1200        II śniadanie, dyżury, czynności samoobsługowe             

1200– 1400

  • aktywność ruchowa w ogrodzie przedszkolnym
  • udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych
  • zabawy utrwalające i systematyzujące materiał programowy
  • praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach

1400– 1430     obiad ,dyżury, czynności samoobsługowe,

1430– 1445   relaks, wyciszenie i odprężenie dzieci, słuchanie bajek, relaksującej muzyki,

1445– 1630

  • aktywność własna dzieci w sali i w ogrodzie przedszkolnym
  • prace porządkowo – użyteczne
  • kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań

 


Informujemy Państwa, iż konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywać się™ będą…  w zależności od potrzeb Rodziców. Jednocześ›nie prosimy o wcześ›niejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych.