Grupa IV – Uśmiechnięte Promyczki

UŚMIECHNIʘTE PROMYCZKI€

 

usmiech_promyk

Godziny pracy oddział‚u:

                                          6.30 – 16.30


Nauczycielki pracujące w grupie IV:

mgr Małgorzata Kiryluk

mgr Elżbieta Giczewska

Pracownik obsługi:

  Barbara Kostecka


Serdecznie zapraszamy Rodziców na uroczystość

z okazji Dnia Mamy i Taty

dnia 25 maja 2018 r. (piątek) o godz. 15:15

 

Bloki tematyczne realizowane w maju 2018 r.

ŁĄKA PEŁNA ŻYCIA

W tym tygodniu wzbogacimy i usystematyzujemy wiadomości o środowisku przyrodniczym łąki i jej mieszkańców. Będziemy też kształtować empatyczny stosunek do świata przyrody i aktywnej postawy w celu jej chronienia.

HISTORIA UKRYTA W LEGENDACH

Budzenie świadomości narodowej oraz wzbogacanie wiedzy o własnym kraju to ważna rzecz. To będzie czas na zapoznanie się z wybranymi regionami Polski oraz ich historią, tradycjami i legendami.

ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE

W tym tygodniu poszerzymy zakres wiadomości dzieci o sposobie życia, odżywiania i środowisku, w którym żyją dzikie zwierzęta. Szkoda tylko, że ludzie zamykają zwierzęta w ZOO lub tresują w cyrku dla rozrywki. Przecież ich naturalnym środowiskiem jest dżungla. Może, któreś z naszych dzieci zostanie wielkim podróżnikiem i w przyszłości będzie obserwować zwierzęta egzotyczne w ich naturalnym środowisku.

ŚWIĘTO MAMY I TATY

Realizacja  tego bloku tematycznego służy wzmacnianiu więzi emocjonalnych dzieci z rodzicami, wdrażaniu  dzieci do właściwego zachowania w stosunku do rodziców oraz zachęceniu naszych wychowanków do pomocy im w lekkich pracach porządkowo – gospodarczych. Dobrze by było, żeby Państwo porozmawiali ze swoimi dziećmi o tym na czym polega Państwa praca zawodowa, jakie są Państwa zainteresowania. Oczywiście będziemy też obchodzić Dzień Taty i Mamy. Z okazji tego święta przygotowujemy uroczystość i nauczymy się między innymi:

 

Bajka dla mamy -wiersz H. Bechlerowej

Mam laseczkę czarodziejską.

Usiądź, mamo, na tapczanie.

I nic nie mów. Patrz i czekaj.,

a zobaczysz co się stanie.

Stuknę laską, powiem szeptem:

„Niech się zacznie czar dla mamy.”

Już z podłogi rosną, rosną

kolorowe tulipany.

Stuknę w szafę. Drzwi się same

otwierają po cichutku

i już z szafy wyskakuje

pięć wesołych krasnoludków.

I zrywają tulipany

i przy Tobie stają wkoło.

Każdy bukiet Ci podaje,

a Ty śmiejesz się wesoło.

A Ty śmiejesz się i dziwisz:

– tak się tylko w bajce dzieje!

– To dla Ciebie bajka mamo,

                                                       jestem przecież czarodziejem

 

 

„Tato” – piosenka

Tato, napraw mi rowerek.

Tato, chodźmy na spacerek.

Tato, znowu coś się psuje.

Tato, coś tu nie pasuje.

Tato, poczytaj bajeczkę.

Tato, popraw poduszeczkę.

Tato,  pomóż mi wbić gwoździe.

Tato, tato czy tak można?

No a tata jest zmęczony, bo pracuje cały dzień.

Aby zdrowi wszyscy byli, co dzień martwić musi się.

Kiedy przyjdzie już do domu, to odpocząć wtedy chce.

Oszczędzajmy czasem tatę, bo popsuje nam się też.

Dzisiaj ja tacie poczytam.

Pięknym ukłonem powitam.

Wyprowadzę psa na spacer.

Niechaj będzie dziś inaczej.

Zrobię dla taty laurkę.

kupię śmietankową rurkę.

Narwę kwiatuszków na łące.

serce , serce dam gorące.

No bo tata jest zmęczony. On pracuje cały dzień.

Aby zdrowi wszyscy byli, co dzień martwić musi się.

Kiedy przyjdzie już do domu, to odpocząć wtedy chce.

Oszczędzajmy czasem tatę, bo popsuje nam się też.

 

 

MŁODSZY SPECJALISTA OD SPRAW PRZYRODY

Spróbujemy w tym tygodniu popracować nad postawą proekologiczną naszych dzieci w stosunku do drzew, krzewów i ziół. Pokażemy czym się różni drzewo od krzewu. Dzieci poznają popularne zioła i ich właściwości.

 

 


SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA

Rozkład dnia – grupa IV

630 – 815

  • zabawy indywidualne lub w dowolnie dobranych grupach wg własnych pomysłów dzieci z wykorzystaniem dostępnych zabawek, układanek, gier.
  • prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela
  • praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierające rozwój dziecka

815 – 830        zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne

830– 900   I śniadanie, dyżury, czynności samoobsługowe

900– 1000

  • zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę – realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności
  • rytmika, język angielski

1000– 1130

  • spacery, wycieczki,
  • zabawy dowolne, dydaktyczne, tematyczne, badawcze w sali lub ogrodzie przedszkolnym

1130–1200        II śniadanie, dyżury, czynności samoobsługowe             

1200– 1400

  • aktywność ruchowa w ogrodzie przedszkolnym
  • udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych
  • zabawy utrwalające i systematyzujące materiał programowy
  • praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach

1400– 1430     obiad ,dyżury, czynności samoobsługowe,

1430– 1445   relaks, wyciszenie i odprężenie dzieci, słuchanie bajek, relaksującej muzyki,

1445– 1630

  • aktywność własna dzieci w sali i w ogrodzie przedszkolnym
  • prace porządkowo – użyteczne
  • kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań

 


Informujemy Państwa, iż konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywać się™ będą…  w zależności od potrzeb Rodziców. Jednocześ›nie prosimy o wcześ›niejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych.