Grupa IV – Uśmiechnięte Promyczki

UŚMIECHNIĘTE PROMYCZKI

 

usmiech_promyk

  Godziny pracy oddziału:

Poniedziałek: 6.30 – 15.30

Wtorek: 6.30 – 15.30

Środa: 6.30 – 15.30

Czwartek: 6.30 – 15.30

                                                                        Piątek: 8.00 – 16.00


Nauczycielki pracujące w grupie IV:

mgr Agnieszka Nowik

mgr Małgorzata Jurasz

Pracownik obsługi:

 Barbara Kostecka


Tematyka na miesiąc LISTOPAD:

1. Mały patriota

2. W co się bawić kiedy pada deszcz?

3. Domowe zwierzęta

4. Mój przyjaciel miś

W LISTOPADZIE nauczymy się wiersza:

,,Oblicze Ojczyzny” – T. Różewicz

Ojczyzna to kraj dzieciństwa,
miejsce urodzenia,
to jest ta mała najbliższa
Ojczyzna.
Miasto, miasteczko, wieś,
ulica, dom, podwórko,
pierwsza miłość,
las na horyzoncie,
groby.
W dzieciństwie poznaje się
kwiaty, zioła, zboża,
zwierzęta,
pola, łąki,
słowa, owoce.
Ojczyzna się śmieje.
Na początku Ojczyzna
jest blisko,
na wyciagnięcie ręki.
Dopiero później rośnie,
krwawi,
boli.

W LISTOPADZIE nauczymy się piosenki:

,,Deszcz” – M. Krysztopa, D.Kossakowska

1. Deszcz pada dziś od rana,

już zmoczył cały świat.

Deszcz lubią wszystkie drzewa,

i nawet mały kwiat.

Ref: Kap, kap, plum, plum, kap,

kap, plum, plum /x2

deszczowa brzmi muzyka.

Kap, kap, plum, plum, kap,

kap, plum, plum /x2

za chmurą słońce znika.

2. Deszczowe chmury płyną,

a słońce smacznie śpi.

Gdzieś pod kamieniem małym,

O deszczu mrówka śni.

Ref: Kap, kap, plum, plum, kap …

3. Dziś idę po kałużach,

podziwiam mokry świat.

Spoglądam w niebo szare,

bo deszczyk to mój brat.

Ref: Kap, kap, plum, plum, kap …

 


LISTOPAD

GRUPA IV i V – SŁOWNICTWO

Our group- nasza grupa

Hello; Goodbye; Bye– bye; Children – dzieci; Teacher – nauczycielka; Girls- Dziewczyny; Boys- Chłopcy

Main receptive language

Hello; How are you?; I’m good; I’m great; I’m wonderful; I,m tired, I’m hungry, I’m not so well; Bye, bye goodbye; Sit down; Stand up; I like…; I don’t like…, It;s delicious;

Piosenki na powitanie i pożegnanie: „Hello, hello”, „Bye, bye, goodbye”

Tematyka zajęć:

Vegetables – warzywa

Carrot – marchewka, potato – ziemniak, tomato – pomidor, onion – cebula

Song/Piosenka – „One potato, two potatoes”

Emotion – uczucia

Happy – wesoły, sad – smutny, angry – zły, tired – zmęczony, hungry – głodny, sleepy – śpiący.

Song/Piosenka – „If you’re happy”

Animals – zwierzęta

Duck – kaczka, hen – kura, cow – krowa, pig – świnia, horse – koń, rabbit – królik

Song/Piosenka – “Five little ducks”



SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA – GRUPA IV

6.30- 8.15

  • Schodzenie się dzieci
  • Gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
  • Zabawy indywidualne dzieci w dowolnie dobranych grupach w kącikach zainteresowań
  • Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka
  • Prace porządkowe

8.15-8.30

  • Zabawy ruchowe i ze śpiewem, ćwiczenia poranne

8.30-9.00

  • I śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze – kulturalne spożywanie posiłku

9.00- 10.00

  • Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne z całą grupą
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę : ruchowe, artystyczne, intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze, eksperymenty, zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych
  • Zajęcia dodatkowe: język angielski, religia

10.00-11.30

  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Spacery ( obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
  • Zabawy na sali gimnastycznej (w sytuacji niesprzyjającej aury) – Zabawy ruchowe, gimnastyczne oraz w sali gr IV – zabawy tematyczne, okazje edukacyjne, metoda projektu, eksperymenty i zabawy badawcze
  • Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach rozwoju
  • Zabawy swobodne dzieci wg własnych pomysłów z wykorzystaniem dostępnych zabawek oraz organizowane przez nauczycielkę

11.30- 12.00

  • II śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze – kulturalne spożywanie posiłku

12.00- 14.00

  • Odpoczynek dzieci- relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek terapeutycznych, relaksującej muzyki
  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Koła zainteresowań: koło plastyczne, koło origami, koło teatralne, warcaby

  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę przygotowujące do nauki pisania, czytania oraz matematyki
  • Zabawy muzyczno-ruchowe i artystyczne
  • Zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych
  • Czytanie literatury dziecięcej

14.00- 14.30

  • Obiad – czynności samoobsługowo-opiekuńcze, zachęcanie do zjadania sałatek i kulturalnego spożywania posiłków

14.30- 16.00

  • Ćwiczenia utrwalające i systematyzujące materiał programowy
  • Aktywność własna dzieci w sali (zabawy tematyczne, konstrukcyjne)
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę
  • Prace porządkowo – użyteczne
  • Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach
  • Rozchodzenie się dzieci

Informujemy Państwa, iż konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywać się będą  w zależności od potrzeb Rodziców. Jednocześnie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych.