Grupa IV – Uśmiechnięte Promyczki

UŚMIECHNIĘTE PROMYCZKI

 

usmiech_promyk

Godziny pracy oddziału:

Poniedziałek – 7.30- 16.00

Wtorek – 7.30- 16.00

Środa – 7.30-15.30

Czwartek – 7.00 – 16.00

Piątek – 7.30-16.00

Po godzinie 15.30 w środę i po godzinie 16.00 poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek dzieci przebywać będą w grupie III i V


Nauczycielki pracujące w grupie IV:

mgr Agata Kraszewska

mgr Bożena Matysewicz

Pracownik obsługi:

  Małgorzata Kowalska


Informujemy Państwa, iż Konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywać się będą w zależności od potrzeb Rodziców .

Jednocześnie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych.


TEMATYKA NA GRUDZIEŃ

1.Idzie zima.

2.Projekt książka.

3.Idą święta.

Wiersz

Święta w domu

Świecą światła na choince,

dom blaskiem jaśnieje.

Święta, święta – wielka radość

z narodzin w Betlejem.

Ciasta pachną, śledź, pierogi,

wszystko lśni czystością.

I dwanaście pysznych potraw

podamy dziś gościom.

Wśród prezentów, śmiechu, gwaru

dni spędzimy mile.

W naszych sercach zachowajmy

na długo te chwile.

Piosenka

CHOINKA

1.Pachnąca, zielona,

przybyła dziś do nas.

Witamy cię wszyscy,

choinko zielona.

Ref: Kiedy pierwsza gwiazdka

na niebie zaświeci,

kolędę zanucą

z rodzicami dzieci.

2.Na niej bombki, łańcuch,

malutkie serduszka,

pachnące pierniczki

i małe jabłuszka.

Ref: Kiedy…

3.Nasza choineczka

pięknie przystrojona,

kolorowym blaskiem

zamruga dziś do nas


GRUDZIEŃ

GRUPA III, IV, V – SŁOWNICTWO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Our group- nasza grupa

Hello; Goodbye; Bye– bye; Children – dzieci; Teacher – nauczycielka; Girls- Dziewczyny; Boys- Chłopcy

Main receptive language

Sit down; Stand up; Close your eyes; Turn around; Touch the ground; Make a circle; Clap your hands; Stamp your feet; Touch your toes; Wave; Put on your …; Let’s go; How’s the weather?; Is it …; Can you make …?; Do you like …?; I like …; melt away; melt like
a showman, … like a showman, comes around, must be santa,

TEMATYKA

Snowman – Bałwanek

Repetition: white – biały, happy – wesoły, sad – smutny, walk – marsz, dance – taniec,
jump – skok, turn – obrót

New vocabulary: fat – gruby, buttons – guziki, hat – kapelusz, hot- gorąco, cold – zimno,
wet – mokry, flat – płaski,

Song/Piosenka – ,,The snowman song”

Presents – Prezenty

Repetition: doll – lalka, ball – piłka, car – samochód, teddy bear – miś pluszowy, bike – rower,

New vocabulary: blocks – klocki, puzzle – puzzle, book – książka,
Santa Claus – Święty Mikołaj, beard – broad, boots – buty, suit – płaszcz,
long cap – długa czapka

Song/Piosenka – ,,Santa’s on his way”, ,,It must be Santa”

Christmas time – Świąteczny czas

Repetition: presents – prezenty, snowman – bałwanek, snow – śnieg,
Santa Claus – Święty Mikołaj

New vocabulary: christmas tree – drzewko świąteczne, sleigh – sanie, bell – dzwonek,
star – gwiazda, reindeer – renifer, sack – worek

Song/Piosenka – ,,We wish you a Merry Christmas”


SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA

Rozkład dnia – grupa IV

630 – 815

  • zabawy indywidualne lub w dowolnie dobranych grupach wg własnych pomysłów dzieci z wykorzystaniem dostępnych zabawek, układanek, gier.
  • prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela
  • praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierające rozwój dziecka

815 – 830        zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne

830– 900   I śniadanie, dyżury, czynności samoobsługowe

900– 1000

  • zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę – realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności
  • rytmika, język angielski

1000– 1130

  • spacery, wycieczki,
  • zabawy dowolne, dydaktyczne, tematyczne, badawcze w sali lub ogrodzie przedszkolnym

1130–1200        II śniadanie, dyżury, czynności samoobsługowe             

1200– 1400

  • aktywność ruchowa w ogrodzie przedszkolnym
  • udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych
  • zabawy utrwalające i systematyzujące materiał programowy
  • praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach

1400– 1430     obiad ,dyżury, czynności samoobsługowe,

1430– 1445   relaks, wyciszenie i odprężenie dzieci, słuchanie bajek, relaksującej muzyki,

1445– 1630

  • aktywność własna dzieci w sali i w ogrodzie przedszkolnym
  • prace porządkowo – użyteczne
  • kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań

Informujemy Państwa, iż konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywać się będą  w zależności od potrzeb Rodziców. Jednocześnie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych.