Grupa IV – Uśmiechnięte Promyczki

UŚMIECHNIĘTE PROMYCZKI

 

usmiech_promyk

  Godziny pracy oddziału:

Poniedziałek: 6.30 – 15.30

Wtorek: 6.30 – 15.30

Środa: 6.30 – 15.30

Czwartek: 6.30 – 15.30

                                                                        Piątek: 8.00 – 16.00


Nauczycielki pracujące w grupie IV:

mgr Agnieszka Nowik

mgr Małgorzata Jurasz

Pracownik obsługi:

 Barbara Kostecka


Drodzy Rodzice! Przed nami nowy rok przedszkolny. Cieszymy się, że nadszedł czas, kiedy możemy powiedzieć, że zapraszamy nasze wspaniałe przedszkolaki do ,,Bajkowej Krainy”. Dzieci, na pewno, z niecierpliwością czekają, kiedy po długiej przerwie, zobaczą koleżanki
i kolegów. Mamy nadzieję, że powrócą do naszej grupy radośni i pełni motywacji do zdobywania nowych umiejętności.

Na ten rok przedszkolny życzymy wszystkim rodzinom dużo zdrowia oraz pogody ducha!

Tematyka na miesiąc WRZESIEŃ:

1. Witamy w przedszkolu

2. Jestem bezpiecznym przedszkolakiem

3. Chcę być zdrowy

4. Jesień w ogrodzie i sadzie

5. Nadchodzi jesień

We WRZEŚNIU nauczymy się wiersza:

Stubarwny wrzesień – Z. M. Miszczak

Idzie jesień i już wkrótce
Wiatr na złotej zagra nutce;
Żółte liście strąci z drzewa;
Wszystko wokół porozwiewa.

Idzie jesień po kałużach,
Przez ulice, przez podwórza
I, choć smętna jest po trosze,
Kolorowe ma kalosze –

Pełne błysków i pasteli,
Że aż serce się weseli.
Kto je nosi – drodzy moi –
Słót wrześniowych się nie boi.

Przyodziany złotą szatą,
Zaplątany w babie lato
Wrzesień płaszczem nas okrywa,
Jak jesienna mgiełka siwa…

We WRZEŚNIU nauczymy się piosenki:

Przedszkolak – J. Woźniewski, D. Kossakowska

1. Bracia mówią jesteś mały,

chodzisz jeszcze do przedszkola.

Ciągle tylko chcesz się bawić,

tak jak Kasia oraz Ola.

Ref: Jestem jeszcze przedszkolakiem.

Zmienię kiedyś cały świat.

Jestem dobry i wesoły,

chociaż mam niewiele lat.

2. Umiem liczyć, znam kolory.

I nazywam też figury,

Umiem rzucać już do celu.

Umiem skoczyć też do góry.

Ref: Jestem jeszcze przedszkolakiem …


WRZESIEŃ

GRUPA  IV, V – SŁOWNICTWO

Our group- nasza grupa

Hello; Goodbye; Bye– bye; Children – dzieci; Teacher – nauczycielka; Girls- Dziewczyny; Boys- Chłopcy

Main receptive language

Sit down; Stand up; Close your eyes; Turn around; Make a circle; Clap your hands; Stamp your feets; Touch your toes; Wave; What’s your name?; My name is …; How are you?; I’m tired; I’m hungry; I’m good; I’m great; I’m wonderful

Tematyka zajęć:

Favourite colours – kolory

Blue- niebieski, Yellow- żółty, Red- czerwony, Purple – fioletowy, Orange – pomarańczowy; Green – zielony; Pink – różowy

Song/Piosenka – ,,I see sth blue”; ,,The Rainbow Colors Song”

Numbers- liczby

1 – one
2 – two
3 – three

4 – four

5 – five

Song/Piosenka – Five Little Monkeys Jumping On The Bed 

Body parts- części ciała

Head – głowa, Eye – oko, Ear – ucho, Tummy – brzuch, Nose – nos, Mouth – buzia,
Hand- ręka, Leg- noga, Finger – palec, Toes – palce u nóg, Feet- stopa, Shoulders – ramiona;

Knees – kolana

Song/Piosenka – ,,My body”; ,,Head, shoulders, knees and toes”

My family- moja rodzina

Mummy –mama

Daddy – tata

Baby – dziecko

Grandma –babcia

Grandpa – dziadek

Sister – siostra

Brother – brat

Song/Piosenka – ,,Finger family collection”, ,,Baby shark dance”



SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA – GRUPA IV

6.30- 8.15

  • Schodzenie się dzieci
  • Gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
  • Zabawy indywidualne dzieci w dowolnie dobranych grupach w kącikach zainteresowań
  • Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka
  • Prace porządkowe

8.15-8.30

  • Zabawy ruchowe i ze śpiewem, ćwiczenia poranne

8.30-9.00

  • I śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze – kulturalne spożywanie posiłku

9.00- 10.00

  • Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne z całą grupą
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę : ruchowe, artystyczne, intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze, eksperymenty, zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych
  • Zajęcia dodatkowe: język angielski, religia

10.00-11.30

  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Spacery ( obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
  • Zabawy na sali gimnastycznej (w sytuacji niesprzyjającej aury) – Zabawy ruchowe, gimnastyczne oraz w sali gr IV – zabawy tematyczne, okazje edukacyjne, metoda projektu, eksperymenty i zabawy badawcze
  • Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach rozwoju
  • Zabawy swobodne dzieci wg własnych pomysłów z wykorzystaniem dostępnych zabawek oraz organizowane przez nauczycielkę

11.30- 12.00

  • II śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze – kulturalne spożywanie posiłku

12.00- 14.00

  • Odpoczynek dzieci- relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek terapeutycznych, relaksującej muzyki
  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Koła zainteresowań: koło plastyczne, koło origami, koło teatralne, warcaby

  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę przygotowujące do nauki pisania, czytania oraz matematyki
  • Zabawy muzyczno-ruchowe i artystyczne
  • Zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych
  • Czytanie literatury dziecięcej

14.00- 14.30

  • Obiad – czynności samoobsługowo-opiekuńcze, zachęcanie do zjadania sałatek i kulturalnego spożywania posiłków

14.30- 16.00

  • Ćwiczenia utrwalające i systematyzujące materiał programowy
  • Aktywność własna dzieci w sali (zabawy tematyczne, konstrukcyjne)
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę
  • Prace porządkowo – użyteczne
  • Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach
  • Rozchodzenie się dzieci

Informujemy Państwa, iż konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywać się będą  w zależności od potrzeb Rodziców. Jednocześnie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych.