UŚMIECHNIĘTE PROMYCZKI
Godziny pracy oddziału:
Poniedziałek: 6.30 – 15.30
Wtorek: 6.30 – 15.30
Środa: 6.30 – 15.30
Czwartek: 6.30 – 15.30
Piątek: 8.00 – 16.00
Nauczycielki pracujące w grupie IV:
mgr Agnieszka Nowik
mgr Małgorzata Jurasz
Pracownik obsługi:
Barbara Kostecka
Tematyka na miesiąc LUTY
1. Lepimy bałwana
2. Zimowe zabawy
3. dinozaury dziwne stwory
4. W świecie figur geometrycznych
W LUTYM nauczymy się wiersza :
„Szron” – Jerzy Ficowski
Jak pięknie się zrobiło dziś!
Park pełen białych jest koronek:
każda gałązka, zeschły liść
są przystrojone szronem.
– Skąd wziął się szron taki?
Czy wiesz?
– Nie …
– To rzecz zwyczajna jest i prosta:
Bielutką niby mleko mgłę
Zaskoczył mróz.
I tak szron powstał.
Tak zanim noc się stała dniem,
Mróz mgłę przemienił w szron po troszku..
No, teraz wiesz już wszystko.
– Wiem!
Ten piękny szron
To jest
mgła w proszku!
W LUTYM nauczymy się piosenki :
1. Przyszła zima biała,
śniegu nasypała
Zamroziła wodę,
staw pokryła lodem
Ref. Tupu, tup po śniegu
Dzyń, dzyń, dzyń na sankach
skrzypu , skrzyp na mrozie
lepimy bałwanka. /2x
2. Kraczą głośno wrony:
Marzna nam ogony,
mamy pusto w brzuszku
dajcie nam okruszków.
Ref. Tupu, tup…
3. Ciepłe rękawiczki
i wełniany szalik,
białej, mroźnej zimy,
nie boję się wcale.
Ref. Tupu, tup…
LUTY
GRUPA IV i V – SŁOWNICTWO
Our group- nasza grupa
Hello; Goodbye; Bye– bye; Children – dzieci; Teacher – nauczycielka; Girls- Dziewczyny; Boys- Chłopcy
Main receptive language
Hello; How are you?; I’m good; I’m great; I’m wonderful; I,m tired, I’m hungry, I’m not so well; Bye, bye goodbye; Sit down; Stand up; Make a big/small circle
Piosenki na powitanie i pożegnanie: „Hello, hello”, „Bye, bye, goodbye”
Tematyka zajęć:
Let’s dance – Zatańczmy
Dance – taniec, shake – potrząśnij, turn around – obróć się, jump – skacz
Song/Piosenka – „Boom Chicka Boom”
Środki transportu
Car- samochód, bus- autobus, train – pociąg, ship – statek, wheels – koła, doors – drzwi, wipers – wycieraczki, horn – klakson, signals – światła
Song/Piosenka – „Wheels on the Bus”
Wild animals – dzikie zwierzęta
Lion – lew, tiger- tygrys, hippo- hipopotam, zebra- zebra, giraffe – żyrafa, crocodile – krokodyl, monkey – małpa, elephant – słoń.
Song/Piosenka – “Five Little Monkeys”
SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA – GRUPA IV
6.30- 8.15
- Schodzenie się dzieci
- Gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
- Zabawy indywidualne dzieci w dowolnie dobranych grupach w kącikach zainteresowań
- Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
- Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela
- Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka
- Prace porządkowe
8.15-8.30
- Zabawy ruchowe i ze śpiewem, ćwiczenia poranne
8.30-9.00
- I śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze – kulturalne spożywanie posiłku
9.00- 10.00
- Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne z całą grupą
- Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę : ruchowe, artystyczne, intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze, eksperymenty, zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych
- Zajęcia dodatkowe: język angielski, religia
10.00-11.30
- Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
- Spacery ( obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
- Zabawy na sali gimnastycznej (w sytuacji niesprzyjającej aury) – Zabawy ruchowe, gimnastyczne oraz w sali gr IV – zabawy tematyczne, okazje edukacyjne, metoda projektu, eksperymenty i zabawy badawcze
- Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach rozwoju
- Zabawy swobodne dzieci wg własnych pomysłów z wykorzystaniem dostępnych zabawek oraz organizowane przez nauczycielkę
11.30- 12.00
- II śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze – kulturalne spożywanie posiłku
12.00- 14.00
- Odpoczynek dzieci- relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek terapeutycznych, relaksującej muzyki
- Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
-
Koła zainteresowań: koło plastyczne, koło origami, koło teatralne, warcaby
- Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę przygotowujące do nauki pisania, czytania oraz matematyki
- Zabawy muzyczno-ruchowe i artystyczne
- Zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych
- Czytanie literatury dziecięcej
14.00- 14.30
- Obiad – czynności samoobsługowo-opiekuńcze, zachęcanie do zjadania sałatek i kulturalnego spożywania posiłków
14.30- 16.00
- Ćwiczenia utrwalające i systematyzujące materiał programowy
- Aktywność własna dzieci w sali (zabawy tematyczne, konstrukcyjne)
- Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę
- Prace porządkowo – użyteczne
- Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach
- Rozchodzenie się dzieci
Informujemy Państwa, iż konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywać się będą w zależności od potrzeb Rodziców. Jednocześnie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych.