Grupa IV – Uśmiechnięte Promyczki

UŚMIECHNIĘTE PROMYCZKI

 

usmiech_promyk

  Godziny pracy oddziału:

Poniedziałek: 6.30 – 15.30

Wtorek: 6.30 – 15.30

Środa: 6.30 – 15.30

Czwartek: 6.30 – 15.30

                                                                        Piątek: 8.00 – 16.00


Nauczycielki pracujące w grupie IV:

mgr Agnieszka Nowik

mgr Małgorzata Jurasz

Pracownik obsługi:

 Barbara Kostecka


Tematyka na miesiąc LUTY

1. Lepimy bałwana

2. Zimowe zabawy

3. dinozaury dziwne stwory

4. W świecie figur geometrycznych

W LUTYM nauczymy się wiersza :

Szron” – Jerzy Ficowski

Jak pięknie się zrobiło dziś!

Park pełen białych jest koronek:

każda gałązka, zeschły liść

są przystrojone szronem.

– Skąd wziął się szron taki?

Czy wiesz?

– Nie …

– To rzecz zwyczajna jest i prosta:

Bielutką niby mleko mgłę

Zaskoczył mróz.

I tak szron powstał.

Tak zanim noc się stała dniem,

Mróz mgłę przemienił w szron po troszku..

No, teraz wiesz już wszystko.

– Wiem!

Ten piękny szron

To jest

mgła w proszku!

W LUTYM nauczymy się piosenki :

1. Przyszła zima biała,
śniegu nasypała
Zamroziła wodę,
staw pokryła lodem

Ref. Tupu, tup po śniegu
Dzyń, dzyń, dzyń na sankach
skrzypu , skrzyp na mrozie
lepimy bałwanka. /2x

2. Kraczą głośno wrony:
Marzna nam ogony,
mamy pusto w brzuszku
dajcie nam okruszków.

Ref. Tupu, tup…

3. Ciepłe rękawiczki
i wełniany szalik,
białej, mroźnej zimy,
nie boję się wcale.

Ref. Tupu, tup…

 


LUTY

GRUPA IV i V – SŁOWNICTWO

Our group- nasza grupa

Hello; Goodbye; Bye– bye; Children – dzieci; Teacher – nauczycielka; Girls- Dziewczyny; Boys- Chłopcy

Main receptive language

Hello; How are you?; I’m good; I’m great; I’m wonderful; I,m tired, I’m hungry, I’m not so well; Bye, bye goodbye; Sit down; Stand up; Make a big/small circle

Piosenki na powitanie i pożegnanie: „Hello, hello”, „Bye, bye, goodbye”

Tematyka zajęć:

Let’s dance – Zatańczmy

Dance – taniec, shake – potrząśnij, turn around – obróć się, jump – skacz

Song/Piosenka – „Boom Chicka Boom”

Środki transportu

Car- samochód, bus- autobus, train – pociąg, ship – statek, wheels – koła, doors – drzwi, wipers – wycieraczki, horn – klakson, signals – światła

Song/Piosenka – „Wheels on the Bus”

Wild animals – dzikie zwierzęta

Lion – lew, tiger- tygrys, hippo- hipopotam, zebra- zebra, giraffe – żyrafa, crocodile – krokodyl, monkey – małpa, elephant – słoń.

Song/Piosenka – “Five Little Monkeys”



SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA – GRUPA IV

6.30- 8.15

  • Schodzenie się dzieci
  • Gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
  • Zabawy indywidualne dzieci w dowolnie dobranych grupach w kącikach zainteresowań
  • Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka
  • Prace porządkowe

8.15-8.30

  • Zabawy ruchowe i ze śpiewem, ćwiczenia poranne

8.30-9.00

  • I śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze – kulturalne spożywanie posiłku

9.00- 10.00

  • Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne z całą grupą
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę : ruchowe, artystyczne, intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze, eksperymenty, zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych
  • Zajęcia dodatkowe: język angielski, religia

10.00-11.30

  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Spacery ( obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
  • Zabawy na sali gimnastycznej (w sytuacji niesprzyjającej aury) – Zabawy ruchowe, gimnastyczne oraz w sali gr IV – zabawy tematyczne, okazje edukacyjne, metoda projektu, eksperymenty i zabawy badawcze
  • Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach rozwoju
  • Zabawy swobodne dzieci wg własnych pomysłów z wykorzystaniem dostępnych zabawek oraz organizowane przez nauczycielkę

11.30- 12.00

  • II śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze – kulturalne spożywanie posiłku

12.00- 14.00

  • Odpoczynek dzieci- relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek terapeutycznych, relaksującej muzyki
  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Koła zainteresowań: koło plastyczne, koło origami, koło teatralne, warcaby

  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę przygotowujące do nauki pisania, czytania oraz matematyki
  • Zabawy muzyczno-ruchowe i artystyczne
  • Zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych
  • Czytanie literatury dziecięcej

14.00- 14.30

  • Obiad – czynności samoobsługowo-opiekuńcze, zachęcanie do zjadania sałatek i kulturalnego spożywania posiłków

14.30- 16.00

  • Ćwiczenia utrwalające i systematyzujące materiał programowy
  • Aktywność własna dzieci w sali (zabawy tematyczne, konstrukcyjne)
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę
  • Prace porządkowo – użyteczne
  • Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach
  • Rozchodzenie się dzieci

Informujemy Państwa, iż konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywać się będą  w zależności od potrzeb Rodziców. Jednocześnie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych.