Grupa IV – Uśmiechnięte Promyczki

UŚMIECHNIʘTE PROMYCZKI€

 

usmiech_promyk

Godziny pracy oddział‚u:

poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek  6.30 – 15.30

czwartek 8.00 – 16.00

angielski: wtorek 9.30-10.00, czwartek 9.00 – 9.30

rytmika: piątek 10.00 – 10.30


Nauczycielki pracujące w grupie IV:

mgr Iwona Przygoda

mgr Agnieszka Lewkowicz

Pracownik obsługi:

  Aniceta Roszczenko


Tematyka na miesiąc: Kwiecień

  1. W pracowni malarskiej
  2. Dbamy o zdrowie
  3. Wielkanoc
  4. Święto Ziemi

Wiersz:

Witaminy

Wiedzą chłopcy i dziewczyny,

że są zdrowe witaminy,

lecz nie każdy chyba wie,

gdzie najłatwiej znaleźć je!
A – w papryce, pomidorze i w marchewce znaleźć możesz.

W mleku, maśle A też gości; wzmacnia oczy, włosy, kości!
B – jest w drożdżach i orzeszkach, w mięsie, serach, jajkach mieszka.

B – byś bystry, zwinny był, więcej zdrowia miał i sił!

C – w owocach i jarzynach, jest w kapuście i cytrynach, i w porzeczkach.

Taki kwas, który w zdrowiu trzyma nas!
D – by dzieci i dorośli mieli mocne zęby, kości.

Z masłem, rybą, jajkiem jesz, w mleku, tranie D jest też!

Zamiast brać z aptecznej półki proszki, syrop i pigułki, jedz owoce i jarzyny – naturalne witaminy!

Piosenka

 Śmigus-dyngus

1.Śmigus-dyngus wodą chlapie!

Wodą chlapie, wodą chlapie.

Uciekajmy, bo nas złapie!

Bo nas złapie, bo nas złapie.
Śmigus-dyngus wodą pryska!

Wodą pryska, wodą pryska.

Gdy jest blisko – pryska z bliska!

Pryska z bliska, hej!
Ref.: Śmigus-dyngus ta ra ra,

śmigus-dyngus ta ra ra,

śmigus-dyngus ta ra ra,

śmigus mokry jest!

2. Śmigus-dyngus wodą leje!

Wodą leje, wodą leje.

My piszczymy, on się śmieje!

On się śmieje, on się śmieje.
Śmigus-dyngus wodą chlapie!

Wodą chlapie, wodą chlapie.

Uciekajmy, bo nas złapie!

Bo nas złapie, hej!
Ref.: Śmigus-dyngus ta ra ra,

śmigus-dyngus ta ra ra,

śmigus-dyngus ta ra ra,

śmigus mokry jest!


Język angielski

1. Four Seasons – cztery pory roku

season of the year, spring, summer, autumn, winter

2. Shapes – kształty

circle, square, triangle, rectangle, star, heart

3. Types of transport – rodzaje transportu

bus, car, bike, motorbike, train, plane, ship


SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA

Rozkład dnia – grupa IV

630 – 815

  • zabawy indywidualne lub w dowolnie dobranych grupach wg własnych pomysłów dzieci z wykorzystaniem dostępnych zabawek, układanek, gier.
  • prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela
  • praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierające rozwój dziecka

815 – 830        zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne

830– 900   I śniadanie, dyżury, czynności samoobsługowe

900– 1000

  • zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę – realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności
  • rytmika, język angielski

1000– 1130

  • spacery, wycieczki,
  • zabawy dowolne, dydaktyczne, tematyczne, badawcze w sali lub ogrodzie przedszkolnym

1130–1200        II śniadanie, dyżury, czynności samoobsługowe             

1200– 1400

  • aktywność ruchowa w ogrodzie przedszkolnym
  • udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych
  • zabawy utrwalające i systematyzujące materiał programowy
  • praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach

1400– 1430     obiad ,dyżury, czynności samoobsługowe,

1430– 1445   relaks, wyciszenie i odprężenie dzieci, słuchanie bajek, relaksującej muzyki,

1445– 1630

  • aktywność własna dzieci w sali i w ogrodzie przedszkolnym
  • prace porządkowo – użyteczne
  • kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań

 


Informujemy Państwa, iż konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywać się™ będą…  w zależności od potrzeb Rodziców. Jednocześ›nie prosimy o wcześ›niejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych.