Grupa IV – Uśmiechnięte Promyczki

UŚMIECHNIʘTE PROMYCZKI€

 

usmiech_promyk

Godziny pracy oddział‚u:

poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek  6.30 – 15.30

czwartek 8.00 – 16.00

angielski: wtorek 9.30-10.00, czwartek 9.00 – 9.30

rytmika: piątek 10.00 – 10.30


Nauczycielki pracujące w grupie IV:

mgr Iwona Przygoda

mgr Agnieszka Lewkowicz

Pracownik obsługi:

  Aniceta Roszczenko


Tematyka tygodniowa: Czerwiec

  1. W dziecięcej krainie
  2. Życie na wsi
  3. Piknik rodzinny
  4. Wkrótce wakacje

Wiersz do nauki w czerwcu

„Bezpieczne wakacje” A. Bober

Gdy na wakacjach z rodzicami wypoczywasz,

Dużo niezwykłych przygód przeżywasz.

Nie zapomnij jednak o rzeczy ważnej,

By bezpieczeństwo zachować w sytuacji każdej.

Przez ulicę przechodź tylko na pasach zebry,

Na zielonym świetle i rozglądając się bez przerwy.

Wychodząc na słońce, nakrycie głowy zakładaj,

A na całe ciało krem przeciwsłoneczny nakładaj.

Podczas kąpieli, bądź zawsze pod okiem dorosłego,

By żaden wypadek nie zdarzył Ci się kolego.

Podczas burzy, nie wybieraj się w góry,

A także gdy za oknem, krajobraz jest szaro- bury.

W pobliżu ulicy się nie baw nigdy,

By samochód, autobus czy tramwaj nie zrobiły Ci krzywdy.

Będąc w lesie, śmieci nie wyrzucaj,

Nie rozpalaj ogniska i ciszy nie zakłócaj.

Nie przyjmuj też nic od nieznajomego,

Bo przydarzyć może Ci się coś bardzo niedobrego.

O numerach alarmowych nie zapominaj,

Niech je wraz z Tobą powtórzy cała rodzina.

997- to telefon na policje,

tam niepokojące sytuacje możesz zgłosić wszystkie.

998- wykręcasz, gdy pożar zauważysz,

bo wtedy dodzwonisz się do pożarnej straży.

999- to numer na pogotowie,

dzwoniąc tam możesz innym i sobie uratować zdrowie.

Gdybyś jednak, tych wszystkich numerów nie umiał zapamiętać,

Wystarczy o jednym ogólnym numerze pamiętać.

112- tam możesz wszystko zgłosić

i o każdy rodzaj pomocy poprosić.

 

 

Piosenka do nauki w maju

1. Cały świat się do nas śmieje
W złotym słońcu złoty świat,
Jutro szkoła nas powita
No i nasze siedem lat

Ref. Pożegnamy przedszkole,
Pokłonimy się szkole
Nową drogą pójdziemy odważnie
Rozkołyszą się drzewa
Ptak radośnie zaśpiewa
I będziemy wyglądać poważnie

2. Elementarz nam podpowie
Jak się pisze Ala, As
Plastelina jeszcze nie wie
Co ulepi każdy z nas

3. Nim z kosmosu zobaczymy
Starej ziemi barwny świat
Odkryjemy jak Kopernik
Wielką magię zwykłych gwiazd

 

 


 

 

Język angielski

June – czerwiec

Farm animals – zwierzęta wiejskie

cow, pig, horse, hen, duck, dog, cat

 

School supplies – przybory szkolne

pen, pencil, book, backpack, notebook, rubber, ruler, crayons

 

Holidays – wakacje

sunglasses, swimsuit, t-shirt, shorts, lake, sea, mountains

 

 

 


 

 

SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA

Rozkład dnia – grupa IV

630 – 815

  • zabawy indywidualne lub w dowolnie dobranych grupach wg własnych pomysłów dzieci z wykorzystaniem dostępnych zabawek, układanek, gier.
  • prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela
  • praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierające rozwój dziecka

815 – 830        zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne

830– 900   I śniadanie, dyżury, czynności samoobsługowe

900– 1000

  • zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę – realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności
  • rytmika, język angielski

1000– 1130

  • spacery, wycieczki,
  • zabawy dowolne, dydaktyczne, tematyczne, badawcze w sali lub ogrodzie przedszkolnym

1130–1200        II śniadanie, dyżury, czynności samoobsługowe             

1200– 1400

  • aktywność ruchowa w ogrodzie przedszkolnym
  • udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych
  • zabawy utrwalające i systematyzujące materiał programowy
  • praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach

1400– 1430     obiad ,dyżury, czynności samoobsługowe,

1430– 1445   relaks, wyciszenie i odprężenie dzieci, słuchanie bajek, relaksującej muzyki,

1445– 1630

  • aktywność własna dzieci w sali i w ogrodzie przedszkolnym
  • prace porządkowo – użyteczne
  • kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań

 


Informujemy Państwa, iż konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywać się™ będą…  w zależności od potrzeb Rodziców. Jednocześ›nie prosimy o wcześ›niejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych.