Grupa IV – Uśmiechnięte Promyczki

UŚMIECHNIʘTE PROMYCZKI€

 

usmiech_promyk

Godziny pracy oddział‚u:

poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek  6.30 – 15.30

czwartek 8.00 – 16.00

angielski: wtorek 9.30-10.00, czwartek 9.00 – 9.30

rytmika: piątek 10.00 – 10.30


Nauczycielki pracujące w grupie IV:

mgr Iwona Przygoda

mgr Agnieszka Lewkowicz

Pracownik obsługi:

  Aniceta Roszczenko


ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
WE WRZEŚNIU

  • Figura geometryczna: koło
  • Litera: O, o
  • Podejmowanie prób czytania globalnego: imiona, wybrane wyrazy
  • Ćwiczenie orientacji w przestrzeni i umiejętności rozróżniania stron prawa-lewa oraz pojęć: blisko – daleko, nisko – wysoko, bliżej – dalej, niżej – wyżej
  • Segregowanie elementów i tworzenie zbiorów
  • Ćwiczenia grafomotoryczne i manipulacyjne
  • Rozwijanie sprawności fizycznej
  • Rozwijanie umiejętności plastycznych i muzycznych poprzez zabawy muzyczne, naukę piosenek i wykonywanie prac plastyczno-technicznych
  • Dzielenie wyrazów na sylaby i głoski
  • Rozmowy na temat bezpiecznego poruszania się po drodze
  • Rozpoznawanie numerów alarmowych

 

TEMATYKA TYGODNIOWA

  1. Moje przedszkole
  2. Pamiątki z wakacji
  3. Światło czerwone, światło zielone
  4. To ja

 

WIERSZ

„Tolerancja- elegancja”

Tadzik wie już od kołyski,

Że odróżnia się od wszystkich.

 

Choć, jak babcia, jest człowiekiem,

To się od niej różni wiekiem.

 

Dla przykładu: od swych sióstr

Ma zupełnie inny gust.

 

A od Johna, kumpla z góry,

różni Tadzia kolor skóry.

 

Tę odmienność, proszę, zrozum

Udowodnisz, że masz rozum.

 

By nawzajem się szanować,

Trzeba inność akceptować!

 

PIOSENKA

 „Trampolina”

 

  1. Każde dziecko czasem marzy,

Żeby wzlecieć hen, wysoko

I z ptakami na wyścigi

Poszybować ku obłokom.

A marzenia spełniać łatwo,

To nie żarty, to nie kpina,

Bo w lataniu pod chmurami

Nam pomoże….co trampolina!

 

Ref. Na trampolinie hop, hop, hop

Jeden skok i drugi skok

Odrywamy się od ziemi,

Do przygody stratujemy.

Na trampolinie hop, hop, hop

Jeden skok i drugi skok

Coraz wyżej, coraz śmielej,

Chociaż mamy lat niewiele.

 

  1. Patrzą ptaki ze zdumieniem,

że fruwamy tak jak one,

gdy na skrzydłach niewidzialnych

przemierzamy świata strony.

Nic nam w locie nie przeszkodzi

I nas w locie nie zatrzyma,

 Bo na starcie czekać będzie

Czarodziejska trampolina.

 


ENGLISH

  1. Hello!

Hello, goodbye, I’m…, good morning, see you later

  1. Insects

ant, bee, butterfly, caterpillar, ladybird, snail

  1. Cross the street

red/green light

stop, walk

look left/right

zebra crossing

Cross the street here

  1. My body

eyes, fingers, head, nose, mouth, toes

I’ve got … (one head).

 


SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA

Rozkład dnia – grupa IV

630 – 815

  • zabawy indywidualne lub w dowolnie dobranych grupach wg własnych pomysłów dzieci z wykorzystaniem dostępnych zabawek, układanek, gier.
  • prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela
  • praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierające rozwój dziecka

815 – 830        zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne

830– 900   I śniadanie, dyżury, czynności samoobsługowe

900– 1000

  • zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę – realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności
  • rytmika, język angielski

1000– 1130

  • spacery, wycieczki,
  • zabawy dowolne, dydaktyczne, tematyczne, badawcze w sali lub ogrodzie przedszkolnym

1130–1200        II śniadanie, dyżury, czynności samoobsługowe             

1200– 1400

  • aktywność ruchowa w ogrodzie przedszkolnym
  • udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych
  • zabawy utrwalające i systematyzujące materiał programowy
  • praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach

1400– 1430     obiad ,dyżury, czynności samoobsługowe,

1430– 1445   relaks, wyciszenie i odprężenie dzieci, słuchanie bajek, relaksującej muzyki,

1445– 1630

  • aktywność własna dzieci w sali i w ogrodzie przedszkolnym
  • prace porządkowo – użyteczne
  • kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań

 


Informujemy Państwa, iż konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywać się™ będą…  w zależności od potrzeb Rodziców. Jednocześ›nie prosimy o wcześ›niejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych.