Grupa III – Chomiki Pacusie

CHOMIKI PACUSIE

Znalezione obrazy dla zapytania chomik pacuś

 

grupa pracuje w godzinach:

poniedziałek, czwartek 7.30- 16. 30 (o 16.30 dzieci schodzą do gr II)

wtorek, piątek – 7.30- 16.00 ( o 16.00 dzieci idą do gr V)

środa- 8.00-16.00 ( o 16.00 dzieci idą do gr V)

 Angielski: wtorek: 10.00-10.30, piątek: 10.00 – 10.30

rytmika: piątek 9.30 – 10.00

 

 

 


nauczycielki pracują…ce w grupie III:

mgr Małgorzata Wróblewska

mgr Teresa Gaińska

pracownik obsługi

Anna Radiwoniuk


TEMATYKA ZAJĘĆ WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNYCH

NA CZERWIEC:

  1. OBCHODY DNIA DZIECKA W BAJKOWEJ KRAINIE

W programie m. in.:

-VIII Białostocki tydzień czytania dzieciom

– Dyskoteka

– Dzień sportu

  1. PODRÓŻE PO POLSCE – GÓRY, MORZE, WIEŚ , JEZIORO, GDIE RODZICE NAS ZABIORĄ?
  1. Z KOŃCA ŚWIATA, CZY ZZA ŚCIANY TO PRZYJACIEL NASZ KOCHANY
  1.   WAKACYJNE RADY

 

 

Piosenka na czerwiec : NIECH ŻYJĄ WAKACJE  

Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las,
i niebo, i słońce,
wolny, swobodny czas.
Pojedzie z nami piłka
i kajak, i skakanka,
będziemy grać w siatkówkę
od samiutkiego ranka.

Gorące, złote słońce
na ciemno nas opali,
w srebrzystej, bystrej rzece
będziemy się kąpali.
Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las,
i niebo, i słońce,
wolny, swobodny czas.

 

Wiersz na czerwiec :

 WAKACYJNE RADY  W. Badalska               

                                                                                       

Głowa nie jest od parady i służyć ci musi dalej.

Dbaj więc o nią i osłaniaj, kiedy słońce pali.

Płynie w rzece woda, chłodna, bystra, czysta.

Tylko przy dorosłych z kąpieli korzystaj.

Biegać boso, przyjemnie, ale ważna rada.

Idąc na wycieczkę dobre buty wkładaj.

Jagody nieznane gdy zobaczysz w lesie,

nie zrywaj, nie zjadaj, bo zatruć się możesz.

 

 

 

 


CZERWIEC

GRUPA  III- Słownictwo

 

Our group- nasza grupa

Goodmorning, Hello , Goodbye, Bye,   Please, Thank you

Children – dzieci, Girls- Dziewczyny,  Boys- Chłopcy, Friends: przyjaciele

 

Classroom language – Show me… ( pokaż)  , Draw the… ( narysuj), Trace the…( rysuj po śladzie)  Colour it … ( pokoloruj to ) , Touch… ( dotknij) ,  Find…( znajdź) , Match … ( połącz),

Point to the…( wskaż),   Count the …( policz..), I would like ..( chciałbym/ chciałabym…)

 

I can- Potrafię/ I can’t – Nie potrafię

 

 

Słownictwo:

 

Summer – lato

Sun – słońce

Sea – morze

Mountains – góry

Sunglasses – okulary przeciwsłoneczne

Toys – zabawki

Holidays – wakacje

River- rzeka

Lake- jezioro

 

Book  Corner 

Jack and The Beanstalk

 

 

 


SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA – GRUPA III

7.30- 8.15

  • Schodzenie się dzieci
  • Gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
  • Zabawy indywidualne dzieci w dowolnie dobranych grupach w kącikach zainteresowań
  • Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela.
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka.
  • Prace porządkowe

8.15-8.30

  • Zabawy ruchowe i ze śpiewem, ćwiczenia poranne

8.30-9.00

  • I śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze ( prawidłowe posługiwanie się łyżką, kulturalne spożywanie posiłku)

9.00- 9.30

  • Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne z całą grupą
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę : ruchowe, artystyczne, intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze, eksperymenty, zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych

9.30-10.30

  • Zabawy swobodne  dzieci wg własnych pomysłów z wykorzystaniem dostępnych zabawek oraz organizowane przez nauczycielkę

10.30-11.30

  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Spacery ( obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
  • Zabawy na sali gimnastycznej ( w sytuacji niesprzyjającej aury)- Zabawy ruchowe, gimnastyczne oraz w sali  gr III – zabawy tematyczne, okazje edukacyjne, metoda projektu, eksperymenty i zabawy badawcze
  • Czynności samoobsługowe, porządkowe, higieniczne, przygotowanie do drugiego śniadania
  • Rytmika (piątek)
  • J. angielski ( wtorek,  piątek) ( 10.00-10.30)

11.30- 12.00

  • II śniadanie, czynności samoobsługowe, przygotowanie do leżakowania, załatwianie potrzeb fizjologicznych, samodzielne rozbieranie się, wieszanie ubrań na krzesełku

12.00- 14.00

  • Odpoczynek dzieci- relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek terapeutycznych, relaksującej muzyki
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę przygotowujące do nauki pisania, czytania oraz matematyki
  • Zabawy ruchowe i artystyczne
  • Zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych

 

14.00- 14.30

  • Czynności samoobsługowe, higieniczne po odpoczynku, muzykoterapia
  • Obiad- samodzielne zjadanie całej porcji, zachęcanie do zjadania sałatek

14.30- 16.30

  • Aktywność własna dzieci w sali lub  w ogrodzie przedszkolnym
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę
  • Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i wymagającym wsparcia w różnych obszarach
  • Prace porządkowo – użyteczne
  • Ćwiczenia utrwalające zdobyte umiejętności
  • Rozchodzenie się dzieci