Grupa III – Chomiki Pacusie

CHOMIKI PACUSIE

Znalezione obrazy dla zapytania chomik pacuś

 

grupa pracuje w godzinach:

poniedziałek, czwartek 7.30- 16. 30 (o 16.30 dzieci schodzą do gr II)

wtorek, piątek – 7.30- 16.00 ( o 16.00 dzieci idą do gr V)

środa- 8.00-16.00 ( o 16.00 dzieci idą do gr V)

 Angielski: wtorek: 10.00-10.30, piątek: 10.00 – 10.30

rytmika: piątek 9.30 – 10.00

 

 

 


nauczycielki pracują…ce w grupie III:

mgr Małgorzata Wróblewska

mgr Teresa Gaińska

pracownik obsługi

Anna Radiwoniuk


TEMATYKA ZAJĘĆ   WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNYCH 

NA MAJ 2019

  1. KTOŚ NAM NIEBO POMALOWAŁ, WITAJ TĘCZO KOLOROWA  
  2. RUCH TU WIELKI, DŹWIĘKÓW MOC, Z TRAW NA ŁĄCE MIĘKKI KOC
  3. BUKIET, PREZENT I CUKIERKI , DZIŚ RODZICÓW DZIEŃ JEST  WIELKI
  4. OPTYMISTYCZNE CZYTANIE NA MIĘKKIM DYWANIE

 

PIOSENKA NA MAJ : „WIOSENNY SPACER”

1. Wiatr wśród drzew majową gra piosenkę
na gałązce bzu zakwita kwiat.
Choć mamusiu wezmą cię za rękę
i pójdziemy razem w ten wiosenny świat.

Refren
Mamo, mamo, mamo, mamo,
spojrzyj i uśmiechnij się.
Zawsze kocham Cię tak samo
każdej nocy i we dnie .

Patrz, jabłonka ma już piękne kwiaty,
pewnie dużo nam jabłuszek da.
A ten ptaszek to jest gil czubaty,
bo na ptaszkach to się twoje dziecko zna.

Refren
Mamo, mamo, mamo, mamo,
spojrzyj i uśmiechnij się.
Zawsze kocham Cię tak samo
każdej nocy i we dnie .

 

 

WIERSZYK NA MAJ :   

Mamo! Tato! Chodźcie z nami!
Damy Wam – łąkę.
Z kwiatami, ze skowronkiem, ze słonkiem.
Do wąchania, słuchania, patrzenia…

A do łąki dodamy życzenia.
Nawet gdy się zachmurzy na niebie,
nawet gdy się kłopotów nazbiera,
my uśmiechniemy się do siebie,
zawsze, jak dziś, jak teraz!

 

 


MAJ

GRUPA  III- Słownictwo

Our group- nasza grupa

Goodmorning, Hello , Goodbye, Bye,   Please, Thank you

Children – dzieci, Girls- Dziewczyny,  Boys- Chłopcy, Friends: przyjaciele

 

Classroom language – Show me… ( pokaż)  , Draw the… ( narysuj), Trace the…( rysuj po śladzie)  Colour it … ( pokoloruj to ) , Touch… ( dotknij) ,  Find…( znajdź) , Match … ( połącz),

Point to the…( wskaż),   Count the …( policz..), I would like ..( chciałbym/ chciałabym…)

 

                                           Tematyka zajęć w maju:

Professions – zawody

Doctor – lekarz, Teacher – nauczyciel, Policeman – policjant, Fireman – strażak, Pilot – pilot

Wild animals – dzikie zwierzęta

Tiger – tygrys, Lion – lew, Monkey – małpa, Elephant – słoń, Giraffe – żyrafa, Hippo – hipopotam, Snake – wąż, Bird – ptak

Uczucia

Happy – szczęśliwy, Sad – smutny, Scared – przestraszony, Angry – zły, Excited – podekscytowany

Tired – zmęczony, Thirsty – spragniony, Hungry – głodny

Book  Corner 

The three Little Pigs – Trzy małe świnki


SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA – GRUPA III

7.30- 8.15

  • Schodzenie się dzieci
  • Gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
  • Zabawy indywidualne dzieci w dowolnie dobranych grupach w kącikach zainteresowań
  • Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela.
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka.
  • Prace porządkowe

8.15-8.30

  • Zabawy ruchowe i ze śpiewem, ćwiczenia poranne

8.30-9.00

  • I śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze ( prawidłowe posługiwanie się łyżką, kulturalne spożywanie posiłku)

9.00- 9.30

  • Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne z całą grupą
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę : ruchowe, artystyczne, intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze, eksperymenty, zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych

9.30-10.30

  • Zabawy swobodne  dzieci wg własnych pomysłów z wykorzystaniem dostępnych zabawek oraz organizowane przez nauczycielkę

10.30-11.30

  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Spacery ( obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
  • Zabawy na sali gimnastycznej ( w sytuacji niesprzyjającej aury)- Zabawy ruchowe, gimnastyczne oraz w sali  gr III – zabawy tematyczne, okazje edukacyjne, metoda projektu, eksperymenty i zabawy badawcze
  • Czynności samoobsługowe, porządkowe, higieniczne, przygotowanie do drugiego śniadania
  • Rytmika (piątek)
  • J. angielski ( wtorek,  piątek) ( 10.00-10.30)

11.30- 12.00

  • II śniadanie, czynności samoobsługowe, przygotowanie do leżakowania, załatwianie potrzeb fizjologicznych, samodzielne rozbieranie się, wieszanie ubrań na krzesełku

12.00- 14.00

  • Odpoczynek dzieci- relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek terapeutycznych, relaksującej muzyki
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę przygotowujące do nauki pisania, czytania oraz matematyki
  • Zabawy ruchowe i artystyczne
  • Zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych

 

14.00- 14.30

  • Czynności samoobsługowe, higieniczne po odpoczynku, muzykoterapia
  • Obiad- samodzielne zjadanie całej porcji, zachęcanie do zjadania sałatek

14.30- 16.30

  • Aktywność własna dzieci w sali lub  w ogrodzie przedszkolnym
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę
  • Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i wymagającym wsparcia w różnych obszarach
  • Prace porządkowo – użyteczne
  • Ćwiczenia utrwalające zdobyte umiejętności
  • Rozchodzenie się dzieci