Grupa III – Chomiki Pacusie

CHOMIKI PACUSIE

Znalezione obrazy dla zapytania chomik pacuś
Godziny pracy oddziału:
poniedziałek 8:00 – 16:00
wtorek 7:30 – 16:30
środa 7:30 – 16:30
czwartek 7:30 – 16:00
piątek 7:30 – 16:00

nauczycielki pracujące w grupie III:

mgr Małgorzta Kiryluk

mgr Paulina Kulikowska

pracownik obsługi

Katarzyna Koroś


W listopadzie 2020 r. w naszej grupie odbędą się uroczystości:

10 listopada 2020 r.

Święto Niepodległości

Prosimy o elegancki ubiór dzieci w tym dniu

26 listopada 2020 r.

Dzień Pluszowego Misia

W tym dniu wyjątkowo przynosimy do przedszkola ulubionego misia pluszowego

Bliki tematyczne realizowane w listopadzie 2020 r.

  • BIAŁYSTOK – MOJE MIASTO

  • POLSKA – MOJA OJCZYZNA

  • SPOTKANIA Z LEONEM – EMOCJE

  • ZWIERZĘTA JESIENIĄ

Nauczymy się:

Wiersz „Kto Ty jesteś?” Władysław Bełza

Kto ty jesteś?

– Polak mały.

Jaki znak twój?

– Orzeł biały.

Gdzie ty mieszkasz?

– Między swymi.

W jakim kraju?

– W polskiej ziemi.

Czym ta ziemia?

– Mą Ojczyzną.

Czym zdobyta?

– Krwią i blizną.

Czy ją kochasz?

– Kocham szczerze.

A w co wierzysz?

– W Polskę wierzę.

Mazurek Dąbrowskiego

(polski hymn narodowy)

Jeszcze Polska nie zginęła,

Kiedy my żyjemy.

Co nam obca przemoc wzięła,

Szablą odbierzemy.

Marsz, marsz Dąbrowski,

Z ziemi włoskiej do Polski,

Za twoim przewodem

Złączym się z narodem.

Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,

Będziem Polakami,

Dał nam przykład Bonaparte,

Jak zwyciężać mamy.

Marsz, marsz Dąbrowski…

Jak Czarniecki do Poznania

Po szwedzkim zaborze,

Dla ojczyzny ratowania

Wrócim się przez morze.

Marsz, marsz Dąbrowski…

Już tam ojciec do swej Basi

Mówi zapłakany —

Słuchaj jeno, pono nasi,

Biją w tarabany”.

Marsz, marsz Dąbrowski…


 

LISTOPAD

GRUPA III- Słownictwo

Our group- nasza grupa

Hello , Goodbye, Please, Thank you

Children – dzieci, Girls- Dziewczyny, Boys- Chłopcy, Friends: Lion Rory , Mr Joe, Tom, Ellie

Scooter- hulajnoga , Town – miasto

Przeciwieństwa

Loud – głośny, Quiet – cichy

Open – otwarty, Shut – zamknięty

Shapes / Kształty

Circle – koło

Colours / Kolory

Red – czerwony , White- biały, Blue, Yellow – żółty, Brown – brązowy,

Feelings / Uczucia

Happy – szczęśliwy, Sad – smutny

Tematyka zajęć w listopadzie:

I love my country! / Kocham mój kraj!

Country- kraj, Flag- flaga, White Eagle – orzeł biały

What’s the weather like today?/ Jaka jest dziś pogoda?

Hot – gorący, Cold – zimny, Sunny – słoneczny , Rainy –deszczowy, Cloudy – pochmurny, Windy – wietrzny,

Snowy – śnieżny, Stormy – burzowy, Rainbow – tęcza

Autumn/ Jesień

Tree- drzewo, Leaves- liście, Kite- latawiec, Wind- wiatr, Umbrella- parasol

I’m cold ! – Zimno mi! / Clothes- ubrania

T-shirt – koszulka, Trousers – spodnie, Sweater – sweter, Dress – sukienka , Skirt – spódnica, Shoes – buty, Coat – płaszcz, kurtka, Hat – czapka, Scarf – szalik, Gloves – rękawiczki,


SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA – GRUPA III

Rozkład dnia – grupa III

730 – 815

  • zabawy indywidualne lub w dowolnie dobranych grupach wg własnych pomysłów dzieci z wykorzystaniem dostępnych zabawek, układanek, gier.

  • prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela

  • praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierające rozwój dziecka

815 – 830 ćwiczenia poranne

830– 900 I śniadanie, dyżury, czynności samoobsługowe,

900– 1000

  • zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę – realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności: ruchowe, artystyczne, intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze, eksperymenty, zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych

  • język angielski

1000– 1130

  • spacery, wycieczki,

  • zabawy dowolne, dydaktyczne, tematyczne, badawcze w sali lub ogrodzie przedszkolnym

1130–1200 II śniadanie, dyżury, czynności samoobsługowe,

1200– 1400

  • aktywność ruchowa w ogrodzie przedszkolnym

  • udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych, sportowych

  • zabawy utrwalające i systematyzujące materiał programowy

  • praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach

1400– 1430 obiad ,dyżury, czynności samoobsługowe,

1430– 1445 relaks, wyciszenie i odprężenie dzieci, słuchanie bajek, relaksującej muzyki,

1445– 1630

  • aktywność własna dzieci w sali i w ogrodzie przedszkolnym

  • gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
  • prace porządkowo – użyteczne

  • kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań