Grupa III – Chomiki Pacusie

CHOMIKI PACUSIE

Znalezione obrazy dla zapytania chomik pacuś

 

grupa pracuje w godzinach:

poniedziałek, czwartek 7.30- 16. 30 (o 16.30 dzieci schodzą do gr II)

wtorek, piątek – 7.30- 16.00 ( o 16.00 dzieci idą do gr V)

środa- 8.00-16.00 ( o 16.00 dzieci idą do gr V)

 Angielski: wtorek: 10.00-10.30, piątek: 10.00 – 10.30

rytmika: piątek 9.30 – 10.00

 

 

 


nauczycielki pracują…ce w grupie III:

mgr Małgorzata Wróblewska

mgr Teresa Gaińska

pracownik obsługi

Anna Radiwoniuk


TEMATYKA NA MARZEC

  1. ZAUFANIE , SZACUNEK I PRZYJAŹŃ KAŻDEGO DNIA

  2. COŚ SIĘ SKRADA COŚ SZELEŚCI, DŹUNGLA STO TAJEMNIC ZMIEŚCI.

  3. WYBRAĆ ZAWÓD TRUDNA SPRAWA- DLA NAS TO JESZCZE ZABAWA

  4. SŁYCHAĆ ŚPIEW WŚRÓD DRZEW I CHMUR – TO ARTYSTÓW PTASICH CHÓR

  5. WIOSNA ZARAZ TU PRZYBĘDZIE, KOLOROWO BĘDZIE WSZĘDZIE

PIOSENKA NA MARZEC : „ WIOSNA”

  1. Białej zimy nie ma już, za to wiosna jest tuż, tuż.
    Słonko mocniej grzeje świat, wrócił do nas bocian chwat.

    2. Chociaż jeszcze pada deszcz, na przechadzkę wyszedł jeż
    i zadziera w górę nos, słysząc stamtąd ptaka głos.

    3. Dziś w ogródku wielki ruch, kopie grządki chłopców dwóch,
    a nad nimi muszki dwie w chowanego bawią się.

    4. Hejże, dzieci! Nadszedł czas, by w zielony ruszyć las
    i usłyszeć „stuku-puk”, jak pan dzięcioł dziobie buk.


WIERSZYK NA MARZEC – Powitanie wiosny

Konopnicka Maria

Leci pliszka

spod kamyczka:

– Ja się macie dzieci!

Już przybyła

wiosna miła,

już słoneczko świeci!

Poszły rzeki w

świat daleki,

płyną het – do morza;

A ja śpiewam,

a ja lecę,

gdzie ta ranna zorza!


MARZEC

GRUPA III- Słownictwo

Our group- nasza grupa

Hello , Goodbye, Bye, Please, Thank you

Children – dzieci, Girls- Dziewczyny, Boys- Chłopcy, Friends: Lion Rory , Mr Joe, Tom, Ellie

Scooter- hulajnoga

Classroom language – Show me… ( pokaż) , Draw the… ( narysuj), Trace the…( rysuj po śladzie) Colour it … ( pokoloruj to ) , Touch… ( dotknij) , Find…( znajdź) , Match … ( połącz), Point to the… ( wskaż), Count the – ( policz..)

It’s a… ( to jest…) , Who’s this?.. ( kto to jest? ), What’s this/ that ( co to? ), Where’s the… ( gdzie jest?), Be a…( bądź…)

Adjectives/ Przymiotniki

Clean- czysty, Dirty- brudny

Feelings/ Uczucia

Tired- – zmęczony

Tematyka zajęć w marcu:

Good morning! – Dzień dobry

Village – wieś , Animals- zwierzęta, Farmer – rolnik, Farm – gospodarstwo rolne, Duck- kaczka, Cow- krowa, Horse- koń, Sheep- owieczka, Cat- kot, Dog- pies, Pig- świnia, Goose- gęś, Tractor- traktor

Fairy tale- The very hungry Caterpillar’s- Bardzo głodna gąsienica

Caterpillar- gąsienica, Watermelon – arbuz, Cherry pie- ciasto wiśniowe , Leaf- liść

Spring- wiosna

Sun- słońce, Butterfly – motyl , Flower- kwiat, Grass- trawa , Rain- deszcz, Land – ziemia

 


SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA – GRUPA III

7.30- 8.15

  • Schodzenie się dzieci
  • Gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
  • Zabawy indywidualne dzieci w dowolnie dobranych grupach w kącikach zainteresowań
  • Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela.
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka.
  • Prace porządkowe

8.15-8.30

  • Zabawy ruchowe i ze śpiewem, ćwiczenia poranne

8.30-9.00

  • I śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze ( prawidłowe posługiwanie się łyżką, kulturalne spożywanie posiłku)

9.00- 9.30

  • Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne z całą grupą
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę : ruchowe, artystyczne, intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze, eksperymenty, zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych

9.30-10.30

  • Zabawy swobodne  dzieci wg własnych pomysłów z wykorzystaniem dostępnych zabawek oraz organizowane przez nauczycielkę

10.30-11.30

  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Spacery ( obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
  • Zabawy na sali gimnastycznej ( w sytuacji niesprzyjającej aury)- Zabawy ruchowe, gimnastyczne oraz w sali  gr III – zabawy tematyczne, okazje edukacyjne, metoda projektu, eksperymenty i zabawy badawcze
  • Czynności samoobsługowe, porządkowe, higieniczne, przygotowanie do drugiego śniadania
  • Rytmika (piątek)
  • J. angielski ( wtorek,  piątek) ( 10.00-10.30)

11.30- 12.00

  • II śniadanie, czynności samoobsługowe, przygotowanie do leżakowania, załatwianie potrzeb fizjologicznych, samodzielne rozbieranie się, wieszanie ubrań na krzesełku

12.00- 14.00

  • Odpoczynek dzieci- relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek terapeutycznych, relaksującej muzyki
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę przygotowujące do nauki pisania, czytania oraz matematyki
  • Zabawy ruchowe i artystyczne
  • Zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych

 

14.00- 14.30

  • Czynności samoobsługowe, higieniczne po odpoczynku, muzykoterapia
  • Obiad- samodzielne zjadanie całej porcji, zachęcanie do zjadania sałatek

14.30- 16.30

  • Aktywność własna dzieci w sali lub  w ogrodzie przedszkolnym
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę
  • Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i wymagającym wsparcia w różnych obszarach
  • Prace porządkowo – użyteczne
  • Ćwiczenia utrwalające zdobyte umiejętności
  • Rozchodzenie się dzieci