Grupa III – Chomiki Pacusie

CHOMIKI PACUSIE

Znalezione obrazy dla zapytania chomik pacuś

 

grupa pracuje w godzinach:

poniedziałek, czwartek 7.30- 16. 30 (o 16.30 dzieci schodzą do gr II)

wtorek, piątek – 7.30- 16.00 ( o 16.00 dzieci idą do gr V)

środa- 8.00-16.00 ( o 16.00 dzieci idą do gr V)

 Angielski: wtorek: 10.00-10.30, piątek: 10.00 – 10.30

rytmika: piątek 9.30 – 10.00

 

 

 


nauczycielki pracują…ce w grupie III:

mgr Małgorzata Wróblewska

mgr Teresa Gaińska

pracownik obsługi

Anna Radiwoniuk


TEMATYKA NA STYCZEŃ

  1. WIOSNA, LATO , JESIEŃ, ZIMA- KRĄŻĄ DOOKOŁA, POWIEDZ JAKA PORA ROKU DO ZABAWY WOŁA
  2. W KRAINIE BAŚNI I BAJEK
  1. KOCHAM BABCIĘ, KOCHAM DZIADKA , ŻYCIE Z NIMI TO JEST GRATKA.  
  2. DOKARMIAMY PTAKI

 

WIERSZYK NA STYCZEŃ

Wyliczanka dla Babci i Dziadka

Kto nas kocha najgoręcej?

Kogo my kochamy?

Komu dziś życzenia gorące składamy?

 

To jest nasza Babcia, której  pokażemy,

Jak dzielić uczucia i słowa umiemy.

Babcia, babcia, babcia !

To niezwykły przypadek, super jest także dziadek ,

Bo nawet w środku nocy  , nie odmówi  nam  pomocy.

Dziadek ! , dziadek !, dziadek !

 

 

PIOSENKA NA STYCZEŃ

Piosenka Kochanej Babci i Dziadkowi

 

  1. Jest dzisiaj bardzo ważny dzień
    Prawdziwe święto to już wiem

Za oknami zima, śnieg  i mróz

A  mój dziadek razem z babcią   są już  tu.

Ref: Powiedz babciu powiedz dziadku powiedz mi
Kto za wami tęskni i kto o was śni
Zaraz weekend i  przedszkole kończy się
Jeszcze chwila i znów zobaczymy się

2.Powiedz babciu czy ktoś bardziej kocha cię
Bo tyś jest dobrocią samą w sobie mi
Że mi dałaś mamę tatę w końcu ja
Zaistniałam (em) na tym świecie żeby trwać

Ref:   …..

3.Powiedz dziadku czy ktoś bardziej kocha cię
Za uśmiech,  spacery,   zabaw dużo też
I niech te chwile trwają  bo dziś wiem
Że zastąpić ciebie nikim nie da się

Ref:   …..

 

 


STYCZEŃ

GRUPA  III- Słownictwo

Our group- nasza grupa

Hello , Goodbye,  Please, Thank you

Children – dzieci,  Girls- Dziewczyny,  Boys- Chłopcy, Friends: Lion Rory , Mr  Joe, Tom,  Ellie

Scooter- hulajnoga

Adjectives – przymiotniki

Loud – głośny, Quiet – cichy

Shapes / Kształty

Circle – koło, Triangle – trójkąt

 

Colours / Kolory

White- biały,      Brown – brązowy, Red- czerwony

Feelings / Uczucia

Happy – szczęśliwy, Sad – smutny,  Scared – przestraszony

                                          Tematyka zajęć w styczniu:

Carnival  

Cowboy- kowboj,   Princess- księżniczka, Knight- rycerz, Ball- bal

My town

Kindergarten– przedszkole ,   School- szkoła, Funfair- wesołe miasteczko , Hospital – szpital, Park – park, Police station – posterunek policji, Fire station – straż pożarna, Shop – sklep

It’s winter

 Snowman- bałwan, Snowflake- płatek śniegu,  Sledge- sanki, Snowball- śnieżki , Skis- narty

Fairy tales 

Goldilocks- Złotowłosa

Bed- łóżko, chair- krzesło, Bowl- miska,  Bear- Miś, House- dom

Little Red Riding Hood – Czerwony Kapturek

Wolf- wilk,  Wood- las, Granny- babcia,  wardrobe- szafa

Cindarella

Fairy- wróżka, Palace- pałac,  Stepmother- macocha, Prince- książę

 


SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA – GRUPA III

7.30- 8.15

  • Schodzenie się dzieci
  • Gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
  • Zabawy indywidualne dzieci w dowolnie dobranych grupach w kącikach zainteresowań
  • Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela.
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka.
  • Prace porządkowe

8.15-8.30

  • Zabawy ruchowe i ze śpiewem, ćwiczenia poranne

8.30-9.00

  • I śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze ( prawidłowe posługiwanie się łyżką, kulturalne spożywanie posiłku)

9.00- 9.30

  • Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne z całą grupą
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę : ruchowe, artystyczne, intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze, eksperymenty, zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych

9.30-10.30

  • Zabawy swobodne  dzieci wg własnych pomysłów z wykorzystaniem dostępnych zabawek oraz organizowane przez nauczycielkę

10.30-11.30

  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Spacery ( obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
  • Zabawy na sali gimnastycznej ( w sytuacji niesprzyjającej aury)- Zabawy ruchowe, gimnastyczne oraz w sali  gr III – zabawy tematyczne, okazje edukacyjne, metoda projektu, eksperymenty i zabawy badawcze
  • Czynności samoobsługowe, porządkowe, higieniczne, przygotowanie do drugiego śniadania
  • Rytmika (piątek)
  • J. angielski ( wtorek,  piątek) ( 10.00-10.30)

11.30- 12.00

  • II śniadanie, czynności samoobsługowe, przygotowanie do leżakowania, załatwianie potrzeb fizjologicznych, samodzielne rozbieranie się, wieszanie ubrań na krzesełku

12.00- 14.00

  • Odpoczynek dzieci- relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek terapeutycznych, relaksującej muzyki
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę przygotowujące do nauki pisania, czytania oraz matematyki
  • Zabawy ruchowe i artystyczne
  • Zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych

 

14.00- 14.30

  • Czynności samoobsługowe, higieniczne po odpoczynku, muzykoterapia
  • Obiad- samodzielne zjadanie całej porcji, zachęcanie do zjadania sałatek

14.30- 16.30

  • Aktywność własna dzieci w sali lub  w ogrodzie przedszkolnym
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę
  • Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i wymagającym wsparcia w różnych obszarach
  • Prace porządkowo – użyteczne
  • Ćwiczenia utrwalające zdobyte umiejętności
  • Rozchodzenie się dzieci