Grupa III – Chomiki Pacusie

CHOMIKI PACUSIE

Znalezione obrazy dla zapytania chomik pacuś

 

grupa pracuje w godzinach:

poniedziałek, czwartek 7.30- 16. 30 (o 16.30 dzieci schodzą do gr II)

wtorek, piątek – 7.30- 16.00 ( o 16.00 dzieci idą do gr V)

środa- 8.00-16.00 ( o 16.00 dzieci idą do gr V)

 Angielski: wtorek: 10.00-10.30, piątek: 10.00 – 10.30

rytmika: piątek 9.30 – 10.00

 

 

 


nauczycielki pracują…ce w grupie III:

mgr Małgorzata Wróblewska

mgr Teresa Gaińska

pracownik obsługi

Anna Radiwoniuk


LISTOPAD

 

TEMATYKA NA  LISTOPAD:

  1. Moje miasto: wczoraj- dziś – jutro  
  2. Tutaj żyję, tutaj rosnę, kocham swą ojczyznę Polskę
  3. Parasole czas wyciągnąć, jesień w pełni deszcz nadciąga
  4. Las szumi jesiennie, już robi się sennie

 

 

PIOSENKA NA LISTOPAD:

,,Nasza Wisła”

  1. Wytrysła Wisła z gór,

chciał ją zatrzymać bór.

Szumiały jej drzewa, ptak dla niej śpiewał

Lecz zastawiła bór.

Ref: Płynie Wisła! Nasza Wisła!

Najpiękniejsza z polskich rzek.

Chce zatrzymać Wisłę wioska,

wyszła na Wiślany brzeg!

  1. Lecz dalej Wisła mknie!

Bo Polskę zwiedzić chce!

Urosła po drodze, już statki i łodzie

na falach huśtać chce.

Ref: Płynie Wisła! Nasza Wisła!

Najpiękniejsza z polskich rzek

Chce zatrzymać Wisłę Kraków,

wyszedł na wiślany brzeg!

III. Lecz Wisła dalej mknie!

Znów mija miasta, wsie!

Jest bardzo ciekawa, jak rośnie Warszawa,

Warszawę widzieć chce.

Ref: Płynie Wisła! Nasza Wisła!

Najpiękniejsza z polskich rzek!

Chce zatrzymać ją Warszawa,

wyszła na wiślany brzeg

  1. Lecz Wisła dalej mknie!

Znów mija miasta, wsie!

Wesoła, szczęśliwa do Gdańska dopływa

i morze spotkać chce.

Ref: Płynie Wisła! Nasza Wisła!

Najpiękniejsza z polskich rzek!

Nic jej w drodze nie zatrzyma,

bo już widzi morski brzeg

WIERSZ NA LISTOPAD:

Ma Polska trzy skarby

bezcenne, rzecz oczywista,

to hymn narodowy, godło

                 i sztandar – flaga ojczysta.BAWIANKI

Biało – czerwona flaga

powiewa na polskim niebie,

z nią w ręku nasi przodkowie

walczyli o wolność dla ciebie.

A biały orzeł z godła

spogląda pełen powagi,

to symbol polskiego zwycięstwa,

wolności i odwagi.

Hymn narodowy z dumą

śpiewało polskie wojsko,

z radością się go uczymy

dla ciebie, kochana Polsko.

 

 

 

LISTOPAD

 GRUPA  I i II  – Słownictwo 

Our group- nasza grupa

Hello , Goodbye,  Please,  Thank you,

Children – dzieci,  Girls- Dziewczyny,  Boys- Chłopcy, Friends: Lion Rory , Mr  Joe, Tom,  Ellie

Scooter- hulajnoga , Town – miasto,

 

Adjectives – przymiotniki

Loud – głośny, Quiet – cichy

Open – otwarty, Shut – zamknięty

 

Shapes / Kształty

Circle – koło

 

Colours / Kolory

Red – czerwony , White- biały, Blue,  Yellow – żółty,  Brown – brązowy,

Feelings / Uczucia

Happy – szczęśliwy, Sad – smutny

 

                                          Tematyka zajęć w listopadzie:

I love my country! / Kocham mój kraj!

Country- kraj, Flag- flaga, White Eagle – orzeł biały

What’s the weather like today?/ Jaka jest dziś pogoda?   

Hot – gorący, Cold – zimny, Sunny – słoneczny , Rainy –deszczowy, Cloudy – pochmurny, Windy – wietrzny,

 

It’s autumn/  Jest jesień

Tree- drzewo,   Kite- latawiec, Wind- wiatr, Umbrella- parasol

 I’m cold ! – Zimno mi! /  Clothes- ubrania

T-shirt – koszulka, Trousers – spodnie, Sweater – sweter,   Shoes – buty, Coat – płaszcz, kurtka, Hat – czapka, Scarf – szalik,

 

 

LISTOPAD

GRUPA  III- Słownictwo

Our group- nasza grupa

Hello , Goodbye,  Please, Thank you

Children – dzieci,  Girls- Dziewczyny,  Boys- Chłopcy, Friends: Lion Rory , Mr  Joe, Tom,  Ellie

Scooter- hulajnoga , Town – miasto

 

Adjectives – przymiotniki

Loud – głośny, Quiet – cichy

Open – otwarty, Shut – zamknięty

 

Shapes / Kształty

Circle – koło

Colours / Kolory

Red – czerwony , White- biały, Blue,  Yellow – żółty,  Brown – brązowy,

Feelings / Uczucia

Happy – szczęśliwy, Sad – smutny

                                          Tematyka zajęć w listopadzie:

I love my country! / Kocham mój kraj!

Country- kraj, Flag- flaga, White Eagle – orzeł biały

Quinn-królowa, King – Król

 What’s the weather like today?/ Jaka jest dziś pogoda?   

Hot – gorący, Cold – zimny, Sunny – słoneczny , Rainy –deszczowy, Cloudy – pochmurny, Windy – wietrzny,

Snowy – śnieżny,   Stormy – burzowy, Rainbow – tęcza

It’s autumn/  Jest jesień

Tree- drzewo, Leaves- liście, Kite- latawiec, Wind- wiatr, Umbrella- parasol

 I’m cold ! – Zimno mi! /  Clothes- ubrania

T-shirt – koszulka, Trousers – spodnie, Sweater – sweter, Dress – sukienka , Skirt – spódnica, Shoes – buty, Coat – płaszcz, kurtka, Hat – czapka, Scarf – szalik, Gloves – rękawiczki,

 

 

 

 


SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA – GRUPA III

7.30- 8.15

  • Schodzenie się dzieci
  • Gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
  • Zabawy indywidualne dzieci w dowolnie dobranych grupach w kącikach zainteresowań
  • Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela.
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka.
  • Prace porządkowe

8.15-8.30

  • Zabawy ruchowe i ze śpiewem, ćwiczenia poranne

8.30-9.00

  • I śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze ( prawidłowe posługiwanie się łyżką, kulturalne spożywanie posiłku)

9.00- 9.30

  • Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne z całą grupą
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę : ruchowe, artystyczne, intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze, eksperymenty, zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych

9.30-10.30

  • Zabawy swobodne  dzieci wg własnych pomysłów z wykorzystaniem dostępnych zabawek oraz organizowane przez nauczycielkę

10.30-11.30

  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Spacery ( obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
  • Zabawy na sali gimnastycznej ( w sytuacji niesprzyjającej aury)- Zabawy ruchowe, gimnastyczne oraz w sali  gr III – zabawy tematyczne, okazje edukacyjne, metoda projektu, eksperymenty i zabawy badawcze
  • Czynności samoobsługowe, porządkowe, higieniczne, przygotowanie do drugiego śniadania
  • Rytmika (piątek)
  • J. angielski ( wtorek,  piątek) ( 10.00-10.30)

11.30- 12.00

  • II śniadanie, czynności samoobsługowe, przygotowanie do leżakowania, załatwianie potrzeb fizjologicznych, samodzielne rozbieranie się, wieszanie ubrań na krzesełku

12.00- 14.00

  • Odpoczynek dzieci- relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek terapeutycznych, relaksującej muzyki
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę przygotowujące do nauki pisania, czytania oraz matematyki
  • Zabawy ruchowe i artystyczne
  • Zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych

 

14.00- 14.30

  • Czynności samoobsługowe, higieniczne po odpoczynku, muzykoterapia
  • Obiad- samodzielne zjadanie całej porcji, zachęcanie do zjadania sałatek

14.30- 16.30

  • Aktywność własna dzieci w sali lub  w ogrodzie przedszkolnym
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę
  • Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i wymagającym wsparcia w różnych obszarach
  • Prace porządkowo – użyteczne
  • Ćwiczenia utrwalające zdobyte umiejętności
  • Rozchodzenie się dzieci