Rodzinka Misia Ptysia
Godziny pracy oddziału:
od 7:30 do 15:30
Nauczycielki:
mgr Iwona Przygoda
mgr Marzenna Małgorzata Majtas
mgr Paulina Kulikowska
Pracownik obsługi:
Anna Woroszyło
TEMATYKA NA MIESIĄC Luty:
- Co się dzieje przy karniku?
- Z górki na pazurki
- Kucharka
- A ja rosnę i rosnę
NAUCZYMY SIĘ:
- Wiersza
„Zimowe dni”
Na gałęzi wróble
razem z sikorkami,
mimo śniegu, mrozu
pozostały z nami
Inne ptaki dawno
za morze odleciały,
tylko te maleństwa
z nami pozostały
My z wdzięczności do nich
okruszków im damy,
skórek ze słoniny
i garść dobrych ziaren
By ptaki kochane dobrze zniosły
mrozy i zdrowe zostały,
a gdy przyjdzie wiosna
pięknie znów ćwierkały
- piosenki:
Zimowa poleczka
Zimową poleczkę na śniegu lub lodzie
Kochają bałwanki i tańczą ją co dzień
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak
Ref.: Ha, ha, ha, ha
Hi, hi, hi, hi
Śniegowe bałwanki
To my, właśnie my
Gdy w rękach miotełki, na głowach garnuszki
Z węgielków lśnią oczka i same mkną nóżki
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!
Ref: Ha, ha, ha, ha…
Stanęły na chwilkę, by otrzeć pot z czoła,
Lecz skoczna muzyka do tańca nas woła,
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr,
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!
Ref: Ha, ha, ha, ha
LUTY
GRUPA I i II- Słownictwo
Our group- nasza grupa
Hello , Goodbye, Bye, Please, Thank you
Children – dzieci, Girls- Dziewczyny, Boys- Chłopcy, Friends: Lion Rory , Mr Joe, Tom, Ellie
Scooter- hulajnoga
In .. the circle- w środku koła
Out ….of the circle- na zewnątrz koła
Shapes / Kształty
Circle – koło,
Colours / Kolory
White- biały, Orange- pomarańczowy , Yellow- żółty
Feelings / Uczucia
Happy – szczęśliwy, Sad – smutny, Scared – przestraszony
Open – otwarty, Shut – zamknięty, Loud – głośny, Quiet – cichy
Tematyka zajęć w lutym:
Fairy tale: Little Polar Bear
Bear – miś, Moon- księżyc, Night – noc, Day- dzień , Sky –niebo, Ice- lód
Valentine’s Day !
Valentine’s day – walentynki, Love – miłość, Heart – serce, Kiss – pocałunek, Hug – przytulać
What a suprice ! Tom & Ellie are at Granny’s house
Bedroom- sypialnia, Bathroom- łazienka, Kitchen- kuchnia, Living room- salon; pokój dzienny, Garden- ogród,
Washing- pranie, Eating- jedzenie , Sleeping- spanie , Bathing- kąpanie, Cooking – gotowanie
Ramowy rozkład dnia – grupa II
7:30 – 8:15
-
zabawy indywidualne lub w dowolnie dobranych grupach wg własnych pomysłów dzieci z wykorzystaniem dostępnych zabawek, układanek, gier.
-
słuchanie czytanych utworów literatury dziecięcej
-
prace porządkowe
8:15 – 8:30 zabawa ruchowa
8:30– 9:00 I śniadanie, czynności samoobsługowe,
9:00– 9:45
-
spacery
-
aktywność ruchowa na placu zabaw, obserwacje przyrodnicze w ogrodzie przedszkolnym,
-
zabawy dowolne, tematyczne, badawcze w sali (niesprzyjająca aura)
9:45– 10:15
-
zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę – realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności – przygotowanie się do zajęć, rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: muzycznej, ruchowej, plastycznej, poznawczej, matematyczno – logicznej
10:30– 11:30
-
dowolna działalność dzieci: zabawy swobodne w sali według zainteresowań
-
prace porządkowo – użyteczne
-
prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela
11:30–12:00 II śniadanie, czynności samoobsługowe,
12:00– 14:00 relaks, wyciszenie i odprężenie dzieci, słuchanie bajek, relaksującej muzyki
14:00– 14:30 obiad, czynności samoobsługowe,
14:30– 15:30
-
aktywność własna dzieci w sali i w ogrodzie przedszkolnym
-
praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach
-
udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych
-
krótkie kontakty indywidualne z rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań