Grupa II – Rodzinka Misia Ptysia

Rodzinka Misia Ptysia

misie-img

Godziny pracy oddziału:

od 7:00 do 17:00

 

 


Nauczycielki:

 mgr Teresa Gaińska

mgr Mał‚gorzata Wróblewska

Pracownik obsługi:

Anna Radiwoniuk


 

TEMATYKA ZAJĘĆ WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNYCH

NA CZERWIEC:

  1. OBCHODY DNIA DZIECKA W BAJKOWEJ KRAINIE:

– Białostocki tydzień czytania dzieciom

– Dyskoteka

– Wycieczka do Supraśla

– Międzynarodowy Dzień Dziecka / Dzień Europy

–  Dzień sportu

– Teatrzyk : Księżniczka na ziarnku grochu w wykonaniu Rodziców

  1. MAŁE I DUŻE PODRÓŻE PO POLSCE i ŚWIECIE

Zapoznamy dzieci z różnymi środkami transportu dzięki którym   mogłyby    zwiedzić różne zakątki na ziemi.   Przy  pomocy tablicy multimedialnej   dowiemy się , gdzie warto udać się na wakacje  i co warto zwiedzić.

  1. W CO SIĘ BAWIĆ LATEM – Słońce, plaża i przygoda w lecie czasu trochę szkoda.   Dowiemy się jak aktywnie spędzić czas podczas lata. Poznamy ciekawe zabawy , które wypełnią dzieciom czas . Będą to   zabawy integracyjne,  ale również pomysły zabaw z bratem, siostrą, mamą, tatem ,  koleżanką lub kolegą na podwórku i w domu.
  2. WAKACYJNE RADY– Uświadomimy dzieciom zagrożenia jakie mogą napotkać na wakacjach. Metodą promyczkowego uszeregowania usystematyzujemy wiedzę i umiejętności z zakresu bezpiecznego i radosnego  spędzania czasu  podczas lata.

 

Wiersz na czerwiec :

 WAKACYJNE RADY  W. Badalska               

                                                                                        

Głowa nie jest od parady i służyć ci musi dalej.

Dbaj więc o nią i osłaniaj, kiedy słońce pali.

Płynie w rzece woda, chłodna, bystra, czysta.

Tylko przy dorosłych z kąpieli korzystaj.

Biegać boso, przyjemnie, ale ważna rada.

Idąc na wycieczkę dobre buty wkładaj.

Jagody nieznane gdy zobaczysz w lesie,

nie zrywaj, nie zjadaj, bo zatruć się możesz.

 

Piosenka na czerwiec : NIECH ŻYJĄ WAKACJE  

Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las,
i niebo, i słońce,
wolny, swobodny czas.
Pojedzie z nami piłka
i kajak, i skakanka,
będziemy grać w siatkówkę
od samiutkiego ranka.

Gorące, złote słońce
na ciemno nas opali,
w srebrzystej, bystrej rzece
będziemy się kąpali.
Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las,
i niebo, i słońce,
wolny, swobodny czas.

 

 

 


SZCZEGÓŁOWY  ROZKŁAD DNIA GRUPY II

7.30- 8.15

  • Schodzenie się dzieci
  • Gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
  • Zabawy indywidualne dzieci w dowolnie dobranych grupach w kącikach zainteresowań
  • Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela.
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka.
  • Prace porządkowe

8.15-8.30

  • Zabawy ruchowe i ze śpiewem,

8.30-9.00

  • I śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze ( prawidłowe posługiwanie się łyżką, kulturalne spożywanie posiłku)

9.00- 9.30

  • Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne z całą grupą
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę : ruchowe, artystyczne, intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze

9.30-10.30

  • Zabawy swobodne  dzieci wg własnych pomysłów z wykorzystaniem dostępnych zabawek oraz organizowane przez nauczycielkę

10.30-11.30

  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Spacery, ( obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
  • Zabawy na sali gimnastycznej ( w sytuacji niesprzyjającej aury)- Zabawy ruchowe, gimnastyczne oraz w Sali  gr I – zabawy tematyczne, okazje edukacyjne, metoda projektu, eksperymenty i zabawy badawcze
  • Czynności samoobsługowe, porządkowe, higieniczne, przygotowanie do drugiego śniadania
  • Rytmika (piątek)

11.30- 12.00

  • II śniadanie, czynności samoobsługowe, przygotowanie do leżakowania, załatwianie potrzeb fizjologicznych, samodzielne rozbieranie się, wieszanie ubrań na krzesełku

12.00- 14.00

  • Odpoczynek dzieci- relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek, relaksującej muzyki

14.00- 14.30

  • Czynności samoobsługowe, higieniczne po odpoczynku, muzykoterapia
  • Obiad- samodzielne zjadanie całej porcji, zachęcanie do zjadania sałatek

14.30- 15.30

  • Aktywność własna dzieci w sali lub  w ogrodzie przedszkolnym
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę
  • Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i wymagającym wsparcia w różnych obszarach
  • prace porządkowo – użyteczne
  • Ćwiczenia utrwalające zdobyte umiejętności
  • Rozchodzenie się dzieci