Grupa II – Rodzinka Misia Ptysia

Rodzinka Misia Ptysia

misie-img

Godziny pracy oddziału:

od 7:00 do 17:00

 

 


Nauczycielki:

 mgr Bożena Matysewicz

mgr Agata Kraszewska

Pracownik obsługi:

Małgorzata Kowalska


Informujemy Państwa, iż Konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywać się będą w zależności od potrzeb Rodziców .

Jednocześnie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych.


W NOWYM ROKU 2019 ŻYCZYM PAŃSTWU

WSZYSTKIEGO  NAJLEPSZEGO  ZDROWIA , SZCZĘŚCIA ,

RADOŚCI  I UŚMIECHU

                    Życzą Nauczycielki: Agata Kraszewska  Bożena Matysewicz

                                 oraz  Małgorzata Kowalska

WAŻNE WYDARZENIA W STYCZNIU:

15.01.2019r / wtorek/ wyjazd do TEATRU LALEK  na spektakl „STRASZNA  PIĄTKA”

16.01.2019r  / środa  / o godzinie 10.30 – DZIEŃ BABCI I DZIADKA  -uroczystość z okazji święta w grupie II „Rodzinka Misia Ptysia””

17.01.2019R  / czwartek / – BAL KARNAWAŁOWY – prosimy  Rodziców o przygotowanie strojów na bal karnawałowy dla dzieci

 

TEMATYKA  NA  MIESIĄC  STYCZEŃ:

  1. ZABAWY Z PSZCZÓŁKĄ ,LUNĄ I KOSMITKIEM – KODOWANIE
  2. W KRAINIE BAŚNI
  3. MOJA BABCIA I MÓJ DZIADEK
  4. ZABAWY NA ŚNIEGU
  5. DOKARMIAMY PTAKI ZIMĄ

 

PIOSENKA NA STYCZEŃ:

„BABCIA MA ŚWIĘTO”

BABCIA MA ŚWIĘTO ,TO BABCI DZIEŃ

A JA PAMIĘTAM O TYM

KWIATKI JEJ DAM, BUZI JEJ DAM

SŁONKO ZAŚWIECI ZŁOTE

REF:          BABCIA MOJA – LA, LA, LA, LA, LA

                      BABCIA MOJA ŚWIĘTO MA.

BABCIA MA ŚWIĘTO, TO BABCI DZIEŃ

ŚMIEJEMY  SIĘ WESOŁO

A BABCIA CHOĆ DOROSŁA JEST

TO TAŃCZY Z NAMI W KOŁO

REF:                     BABCIA MOJA – LA, LA, LA, LA, LA

                             BABCIA MOJA ŚWIĘTO MA.

BABCIA MA ŚWIĘTO TO BABCI DZIEŃ

OBRAZEK JEJ NAMALUJ

WEŹ W RĄCZKĘ SWĄ JEJ MIŁĄ DŁOŃ

SERDECZNIE JĄ POCAŁUJ

REF:                    BABCIA MOJA ŚWIĘTO MA – LA, LA, LA, LA, LA

BABCIA MOJA ŚWIĘTO MA

WIERSZ NA STYCZEŃ:

„DLA BABCI I DZIADKA”

WYCZARUJĘ DLA BABUNI

SUKNIĘ Z KROPEL ROSY

SZAL Z OBŁOCZKÓW WSTĄŻKĘ Z TĘCZY

WPLOTĘ JEJ WE WŁOSY

NAMALUJĘ DZIADZIUSIOWI

RYBEK PEŁNĄ RZEKĘ

KOSZYK GRZYBÓW DZIAŁKĘ Z DOMKIEM

PIESKA NA POCIECHĘ


 

 

STYCZEŃ

GRUPA  I i II- Słownictwo

Our group- nasza grupa

Hello , Goodbye,  Please, Thank you

Children – dzieci,  Girls- Dziewczyny,  Boys- Chłopcy, Friends: Lion Rory , Mr  Joe, Tom,  Ellie

Scooter- hulajnoga

Adjectives – przymiotniki

Loud – głośny, Quiet – cichy

Shapes / Kształty

Circle – koło, Triangle – trójkąt

 

Colours / Kolory

White- biały,      Brown – brązowy, Red- czerwony

Feelings / Uczucia

Happy – szczęśliwy, Sad – smutny,  Scared – przestraszony

                                          Tematyka zajęć w styczniu:

Carnival   

Cowboy- kowboj,   Princess- księżniczka, Knight- rycerz, Ball- bal

My town

Kindergarten–  przedszkole,    Funfair- wesołe miasteczko , Hospital – szpital, Park – park,  Shop – sklep,  Playground- plac zabaw

It’s winter

 Snowman- bałwan, Snowflake- płatek śniegu,  Sledge- sanki, Snowball- śnieżki

 Fairy tales 

Goldilocks- Złotowłosa

Bed- łóżko, Chair- krzesło, Bowl- miska,  Bear- Miś, House- dom

Little Red Riding Hood – Czerwony Kapturek

Wolf- wilk,  Wood- las, Granny- babcia

 

 

 

 

 


SZCZEGÓŁOWY  ROZKŁAD DNIA GRUPY II

7.00- 8.15

  • Schodzenie się dzieci
  • Gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
  • Zabawy indywidualne dzieci w dowolnie dobranych grupach w kącikach zainteresowań
  • Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela.
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka.
  • Prace porządkowe

8.15-8.30

  • Zabawy ruchowe i ze śpiewem,

8.30-9.00

  • I śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze ( prawidłowe posługiwanie się łyżką, kulturalne spożywanie posiłku)

9.00- 9.30

  • Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne z całą grupą
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę : ruchowe, artystyczne, intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze

9.30-10.30

  • Zabawy swobodne  dzieci wg własnych pomysłów z wykorzystaniem dostępnych zabawek oraz organizowane przez nauczycielkę

10.30-11.30

  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Spacery, ( obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
  • Zabawy na sali gimnastycznej ( w sytuacji niesprzyjającej aury)- Zabawy ruchowe, gimnastyczne oraz w Sali  gr I – zabawy tematyczne, okazje edukacyjne, metoda projektu, eksperymenty i zabawy badawcze
  • Czynności samoobsługowe, porządkowe, higieniczne, przygotowanie do drugiego śniadania
  • Rytmika (piątek)

11.30- 12.00

  • II śniadanie, czynności samoobsługowe, przygotowanie do leżakowania, załatwianie potrzeb fizjologicznych, samodzielne rozbieranie się, wieszanie ubrań na krzesełku

12.00- 14.00

  • Odpoczynek dzieci- relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek, relaksującej muzyki

14.00- 14.30

  • Czynności samoobsługowe, higieniczne po odpoczynku, muzykoterapia
  • Obiad- samodzielne zjadanie całej porcji, zachęcanie do zjadania sałatek

14.30- 17.00

  • Aktywność własna dzieci w sali lub  w ogrodzie przedszkolnym
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę
  • Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i wymagającym wsparcia w różnych obszarach
  • prace porządkowo – użyteczne
  • Ćwiczenia utrwalające zdobyte umiejętności
  • Rozchodzenie się dzieci