Grupa II – Rodzinka Misia Ptysia

Rodzinka Misia Ptysia

misie-img

Godziny pracy oddziału:

od 7:00 do 17:00

 

 


Nauczycielki:

 mgr Bożena Matysewicz

mgr Agata Kraszewska

Pracownik obsługi:

Małgorzata Kowalska


Informujemy Państwa, iż Konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywać się będą w zależności od potrzeb Rodziców .

Jednocześnie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych.


TEMATYKA NA KWIECIEŃ

  1. Wiosna na wsi.
  2. Wielkanocne zwyczaje.

       

Wiersz

WIELKANOC

Święta za pasem,

do pracy się bierzemy,

mazurki i baby

smaczne upieczemy.

 

Pisanki, kraszanki

razem dziś zrobimy,

wszystkie kolorowe-

bardzo się cieszymy.

 

Upiekliśmy z ciasta

baranka, zajączka,

z posianej rzeżuchy

będzie piękna łączka.

 

W glinianym wazonie

bazie i żonkile,

a na nich z papieru

kurczątka przemiłe.

Piosenka

WIELKANOCNY PORANEK

1.W wielkanocny poranek
dzwoni dzwonkiem baranek.
Dzyń, dzyń dzyń, dzyń, dzyń, dzyń,
dzwoni dzwonkiem baranek.

Ref:Wielkanocne kotki,
robiąc miny słodkie,
już wyjrzały z pączka,
siedzą na gałązkach.
Kiedy będzie Wielkanoc,
wierzbę pytają.

2.A kurczątka z zającem
podskakują na łące.
Hop, hop, hop, hop, hop, hop,
podskakują na łące.


KWIECIEŃ

GRUPA  I i II- Słownictwo

Our group- nasza grupa

Hello , Goodbye, Bye,   Please, Thank you

Children – dzieci, Girls- Dziewczyny,  Boys- Chłopcy, Friends: Lion Rory , Mr  Joe, Tom,  Ellie

 

Classroom language – Show me… ( pokaż)  , Draw the… ( narysuj),    Colour it … ( pokoloruj to), Touch… ( dotknij) ,  Find…( znajdź) , Match … ( połącz), Point to the… ( wskaż),

Count   the…( policz..)

 

 

                                           Tematyka zajęć w kwietniu:

EASTER – Wielkanoc

Egg – jajko,     Bunny – króliczek, Chick – kurczaczek,   Easter basket – koszyczek wielkanocny,  Flowers – kwiaty,  Sweets – słodycze

Means of transport – środki transport

Car – samochód, Bus – autobus, Plane – samolot, Bike – rower,   Train – pociąg, Ship – statek

Seasons – pory roku

Spring – wiosna, Summer – lato, Autumn – jesień, Winter – zima


SZCZEGÓŁOWY  ROZKŁAD DNIA GRUPY II

7.00- 8.15

  • Schodzenie się dzieci
  • Gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
  • Zabawy indywidualne dzieci w dowolnie dobranych grupach w kącikach zainteresowań
  • Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela.
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka.
  • Prace porządkowe

8.15-8.30

  • Zabawy ruchowe i ze śpiewem,

8.30-9.00

  • I śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze ( prawidłowe posługiwanie się łyżką, kulturalne spożywanie posiłku)

9.00- 9.30

  • Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne z całą grupą
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę : ruchowe, artystyczne, intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze

9.30-10.30

  • Zabawy swobodne  dzieci wg własnych pomysłów z wykorzystaniem dostępnych zabawek oraz organizowane przez nauczycielkę

10.30-11.30

  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Spacery, ( obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
  • Zabawy na sali gimnastycznej ( w sytuacji niesprzyjającej aury)- Zabawy ruchowe, gimnastyczne oraz w Sali  gr I – zabawy tematyczne, okazje edukacyjne, metoda projektu, eksperymenty i zabawy badawcze
  • Czynności samoobsługowe, porządkowe, higieniczne, przygotowanie do drugiego śniadania
  • Rytmika (piątek)

11.30- 12.00

  • II śniadanie, czynności samoobsługowe, przygotowanie do leżakowania, załatwianie potrzeb fizjologicznych, samodzielne rozbieranie się, wieszanie ubrań na krzesełku

12.00- 14.00

  • Odpoczynek dzieci- relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek, relaksującej muzyki

14.00- 14.30

  • Czynności samoobsługowe, higieniczne po odpoczynku, muzykoterapia
  • Obiad- samodzielne zjadanie całej porcji, zachęcanie do zjadania sałatek

14.30- 17.00

  • Aktywność własna dzieci w sali lub  w ogrodzie przedszkolnym
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę
  • Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i wymagającym wsparcia w różnych obszarach
  • prace porządkowo – użyteczne
  • Ćwiczenia utrwalające zdobyte umiejętności
  • Rozchodzenie się dzieci