Grupa II – Rodzinka Misia Ptysia

Rodzinka Misia Ptysia

misie-img

Godziny pracy oddziału:

od 7:30 do 15:30

 

 


Nauczycielki:

 mgr Iwona Przygoda

mgr Marzenna Małgorzata Majtas

mgr Paulina Kulikowska

Pracownik obsługi:

Anna Woroszyło


TEMATYKA NA MIESIĄC Październik:

  1. Leśni przyjaciela
  2. Polska – nasza ojczyzna
  3. W co się bawić, gdy za oknem plucha

 NAUCZYMY SIĘ:

  • piosenki:

Hymn Polski

Jeszcze Polska nie zginęła,
Kiedy my żyjemy.
Co nam obca przemoc wzięła,
Szablą odbierzemy.
Marsz, marsz Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski.
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.
Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,
Będziem Polakami.
Dał nam przykład Bonaparte,
Jak zwyciężać mamy.
Marsz, marsz Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski.
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.

  • wiersza:

Polska

Mam na swoim biurku globus kolorowy.
Opowie o krajach, chociaż nie zna mowy.
Poszukaj w Europie krainy znaczonej
barwami koloru: żółtej i zielonej.
?
Ciągnie się od Karpat – to skaliste góry,
aż do morza Bałtyk. Popatrz więc do góry.
Znajdziesz ją pomiędzy Bugiem oraz Odrą.
To są piękne rzeki. Mają wodę modrą.

A najdłuższa rzeka,która z gór wypływa
i do morza wpada – Wisła się nazywa.
Stolica – Warszawa. Każdy jest z niej dumny.
Przeniósł ją z Krakowa król Zygmunt z “Kolumny”.
?
Piękne góry Tatry wszystkich zapraszają.
Bajecznie niezwykłą panoramę mają.
Bielusieńkie plaże Bałtyk oferuje,
nadmorskie wycieczki zawsze proponuje.
?
Cudowne Mazury kuszą swą urodą
i Kraina Jezior z przeźroczystą wodą.
W swym rodzinnym kraju papież często gościł.
To jest nasza POLSKA! Nie mam wątpliwości.


LISTOPAD

GRUPA I i II – Słownictwo

Our group- nasza grupa

Hello , Goodbye, Please, Thank you,

Children – dzieci, Girls- Dziewczyny, Boys- Chłopcy, Friends: Lion Rory , Mr Joe, Tom, Ellie

Scooter- hulajnoga , Town – miasto,

Przeciwieństwa

Loud – głośny, Quiet – cichy

Open – otwarty, Shut – zamknięty

Shapes / Kształty

Circle – koło

Colours / Kolory

Red – czerwony , White- biały, Blue, Yellow – żółty, Brown – brązowy,

Feelings / Uczucia

Happy – szczęśliwy, Sad – smutny

Tematyka zajęć w listopadzie:

I love my country! / Kocham mój kraj!

Country- kraj, Flag- flaga, White Eagle – orzeł biały

What’s the weather like today?/ Jaka jest dziś pogoda?

Hot – gorący, Cold – zimny, Sunny – słoneczny , Rainy –deszczowy, Cloudy – pochmurny, Windy – wietrzny,

Autumn/ Jesień

Tree- drzewo, Kite- latawiec, Wind- wiatr, Umbrella- parasol

I’m cold ! – Zimno mi! / Clothes- ubrania

T-shirt – koszulka, Trousers – spodnie, Sweater – sweter, Shoes – buty, Coat – płaszcz, kurtka, Hat – czapka, Scarf – szalik,

 


Ramowy rozkład dnia – grupa II

7:30 – 8:15

  • zabawy indywidualne lub w dowolnie dobranych grupach wg własnych pomysłów dzieci z wykorzystaniem dostępnych zabawek, układanek, gier.

  • słuchanie czytanych utworów literatury dziecięcej

  • prace porządkowe

8:15 – 8:30 zabawa ruchowa

8:30– 9:00 I śniadanie, czynności samoobsługowe,

9:00– 9:45

  • spacery

  • aktywność ruchowa na placu zabaw, obserwacje przyrodnicze w ogrodzie przedszkolnym,

  • zabawy dowolne, tematyczne, badawcze w sali (niesprzyjająca aura)

9:45– 10:15

  • zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę – realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności – przygotowanie się do zajęć, rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: muzycznej, ruchowej, plastycznej, poznawczej, matematyczno – logicznej

10:30– 11:30

  • dowolna działalność dzieci: zabawy swobodne w sali według zainteresowań

  • prace porządkowo – użyteczne

  • prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela

11:30–12:00 II śniadanie, czynności samoobsługowe,

12:00– 14:00 relaks, wyciszenie i odprężenie dzieci, słuchanie bajek, relaksującej muzyki

14:00– 14:30 obiad, czynności samoobsługowe,

14:30– 15:30

  • aktywność własna dzieci w sali i w ogrodzie przedszkolnym

  • praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach

  • udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych

  • krótkie kontakty indywidualne z rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań