Grupa II – Rodzinka Misia Ptysia

Rodzinka Misia Ptysia

misie-img

Godziny pracy oddziału:

od 7:00 do 17:00

 

 


Nauczycielki:

 mgr Małgorzata Kiryluk

mgr Paulina Kulikowska

Pomoc nauczycielek:

Katarzyna Koroś

Pracownik obsługi:

Hanna Górska



BLOKI TEMATYCZNE- GRUDZIEŃ 2019 R.:

  • MOJE ZDROWIE
  • IDZIE ZIMA ZE ŚNIEGIEM
  • ŚWIĘTA TUŻ TUŻ…
  • KSIĄŻKA

W tym miesiącu nauczymy się:

  • wiersza

Święta w domu”

B. Szelągowska

Świecą światła na choince,

dom blaskiem jaśnieje.

Święta, święta!- wielka radość

z narodzin w Betlejem!

Cista pachną, śledź, pierogi…

Wszystko lśni czystością.

I dwanaście pysznych potraw

podamy dziś gościom.

Wśród prezentów, śmiechu, gwaru

dni spędzimy mile.

W naszych sercach zachowajmy

na długo te chwile.

  • piosenki

A Mikołaj pędzi”

Fasolki

1. Już na płatkach śniegu przyfrunęły święta
Teraz wszystkie dzieci marzą tylko o prezentach
Sanie Mikołaja dzwonią dzwoneczkami
Święty Mikołaju, bądź już wreszcie tutaj z nami

Ref.: A Mikołaj pędzi, a Mikołaj gna
Od domu do domu ciężką pracę ma
Jego piękną brodę pokrył srebrny lód
Gdyby tak biedaczek już odpocząć mógł.


2. Święty Mikołaju my ci pomożemy
I wszystkie prezenty szybko dzieciom rozniesiemy
Potem pod choinką siądziesz razem z nami
Też swój prezent znajdziesz w pięknym koszu z paczuszkami

Ref.: A Mikołaj pędzi, a Mikołaj gna
Od domu do domu ciężką pracę ma
Jego piękną brodę pokrył srebrny lód
Gdyby tak biedaczek już odpocząć mógł.


GRUDZIEŃ

GRUPA I, II – SŁOWNICTWO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Our group – Nasza grupa

Hello; Goodbye; Bye– bye ; Children – dzieci; Teacher – nauczyciel

Main receptive language

Sit down; Stand up; Quiet; Close your eyes; Turn around; Make a circle; Clap your hands; Stamp your feets; Touch your toes; What’s your name?; My name is …; Let’s go; How’s the weather?; Is it …; Look at me; Let’s clap your hands;

TEMATYKA

Snowman – Bałwanek

Repetition: eyes – oczy, nose – nos

New vocabulary: hat – kapelusz, scarf – szalik, buttons – guziki; one – jeden, two – dwa, three – trzy

Song/Piosenka – ,,I’m a Little snowman”

Presents – Prezenty

Repetition: doll – lalka, ball – piłka, car – samochód, teddy bear – miś pluszowy

New vocabulary: blocks – klocki, puzzle – puzzle, book – książka, bike – rower,

Song/Piosenka – ,,Santa’s on his way”

Christmas time – Świąteczny czas

Repetition: presents – prezenty, snowman – bałwanek, Santa Claus – Święty Mikołaj

New vocabulary: christmas tree – drzewko świąteczne, sleigh – sanie, bell – dzwonek,
star – gwiazda, reindeer – renifer, sack – worek

Song/Piosenka – ,,We wish you a Merry Christmas”


Ramowy rozkład dnia – grupa II

700 – 815

  • zabawy indywidualne lub w dowolnie dobranych grupach wg własnych pomysłów dzieci z wykorzystaniem dostępnych zabawek, układanek, gier.

  • słuchanie czytanych utworów literatury dziecięcej

  • prace porządkowe

815 – 830 zabawa ruchowa

830– 900 I śniadanie, czynności samoobsługowe,

900– 930

  • zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę – realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności – przygotowanie się do zajęć, rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: muzycznej, ruchowej, plastycznej, poznawczej, matematyczno – logicznej

930– 1030

  • dowolna działalność dzieci: zabawy swobodne w sali według zainteresowań

  • prace porządkowo – użyteczne

  • prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela

1030– 1130

  • spacery

  • aktywność ruchowa na placu zabaw, obserwacje przyrodnicze w ogrodzie przedszkolnym,

  • zabawy dowolne, tematyczne, badawcze w sali (niesprzyjająca aura)

1130–1200 II śniadanie, czynności samoobsługowe,

1200– 1400 relaks, wyciszenie i odprężenie dzieci, słuchanie bajek, relaksującej muzyki

1400– 1430 obiad, czynności samoobsługowe,

1430– 1700

  • aktywność własna dzieci w sali i w ogrodzie przedszkolnym

  • praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach

  • udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych

  • krótkie kontakty indywidualne z rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań