Grupa II – Rodzinka Misia Ptysia

Rodzinka Misia Ptysia

misie-img

Godziny pracy oddziału:

od 7:30 do 15:30

 

 


Nauczycielki:

 mgr Iwona Przygoda

mgr Marzenna Małgorzata Majtas

mgr Paulina Kulikowska

Pracownik obsługi:

Anna Woroszyło


TEMATYKA NA MIESIĄC Luty:

  1. Co się dzieje przy karniku?
  2.  Z górki na pazurki
  3. Kucharka
  4. A ja rosnę i rosnę

 

NAUCZYMY SIĘ:

  • Wiersza

„Zimowe dni”
Na gałęzi wróble
razem z sikorkami,
mimo śniegu, mrozu
pozostały z nami

Inne ptaki dawno
za morze odleciały,
tylko te maleństwa
z nami pozostały

My z wdzięczności do nich
okruszków im damy,
skórek ze słoniny
i garść dobrych ziaren

By ptaki kochane dobrze zniosły
mrozy i zdrowe zostały,
a gdy przyjdzie wiosna
pięknie znów ćwierkały

  • piosenki:

Zimowa poleczka

Zimową poleczkę na śniegu lub lodzie
Kochają bałwanki i tańczą ją co dzień
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak

Ref.: Ha, ha, ha, ha
Hi, hi, hi, hi
Śniegowe bałwanki
To my, właśnie my

Gdy w rękach miotełki, na głowach garnuszki
Z węgielków lśnią oczka i same mkną nóżki
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!

Ref: Ha, ha, ha, ha…

Stanęły na chwilkę, by otrzeć pot z czoła,
Lecz skoczna muzyka do tańca nas woła,
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr,
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!

Ref: Ha, ha, ha, ha

 


LUTY

GRUPA I i II- Słownictwo

Our group- nasza grupa

Hello , Goodbye, Bye, Please, Thank you

Children – dzieci, Girls- Dziewczyny, Boys- Chłopcy, Friends: Lion Rory , Mr Joe, Tom, Ellie

Scooter- hulajnoga

In .. the circle- w środku koła

Out ….of the circle- na zewnątrz koła

Shapes / Kształty

Circle – koło,

Colours / Kolory

White- biały, Orange- pomarańczowy , Yellow- żółty

Feelings / Uczucia

Happy – szczęśliwy, Sad – smutny, Scared – przestraszony

Przeciwieństwa

Open – otwarty, Shut – zamknięty, Loud – głośny, Quiet – cichy

Tematyka zajęć w lutym:

Fairy tale: Little Polar Bear

Bear – miś, Moon- księżyc, Night – noc, Day- dzień , Sky –niebo, Ice- lód

Valentine’s Day !

Valentine’s day – walentynki, Love – miłość, Heart – serce, Kiss – pocałunek, Hug – przytulać

What a suprice ! Tom & Ellie are at Granny’s house

Bedroom- sypialnia, Bathroom- łazienka, Kitchen- kuchnia, Living room- salon; pokój dzienny, Garden- ogród,

Washing- pranie, Eating- jedzenie , Sleeping- spanie , Bathing- kąpanie, Cooking – gotowanie

 


Ramowy rozkład dnia – grupa II

7:30 – 8:15

  • zabawy indywidualne lub w dowolnie dobranych grupach wg własnych pomysłów dzieci z wykorzystaniem dostępnych zabawek, układanek, gier.

  • słuchanie czytanych utworów literatury dziecięcej

  • prace porządkowe

8:15 – 8:30 zabawa ruchowa

8:30– 9:00 I śniadanie, czynności samoobsługowe,

9:00– 9:45

  • spacery

  • aktywność ruchowa na placu zabaw, obserwacje przyrodnicze w ogrodzie przedszkolnym,

  • zabawy dowolne, tematyczne, badawcze w sali (niesprzyjająca aura)

9:45– 10:15

  • zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę – realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności – przygotowanie się do zajęć, rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: muzycznej, ruchowej, plastycznej, poznawczej, matematyczno – logicznej

10:30– 11:30

  • dowolna działalność dzieci: zabawy swobodne w sali według zainteresowań

  • prace porządkowo – użyteczne

  • prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela

11:30–12:00 II śniadanie, czynności samoobsługowe,

12:00– 14:00 relaks, wyciszenie i odprężenie dzieci, słuchanie bajek, relaksującej muzyki

14:00– 14:30 obiad, czynności samoobsługowe,

14:30– 15:30

  • aktywność własna dzieci w sali i w ogrodzie przedszkolnym

  • praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia w określonych obszarach

  • udział dzieci w proponowanych przez nauczycielkę zabawach plastycznych, konstrukcyjnych, literackich, umysłowych

  • krótkie kontakty indywidualne z rodzicami – w miarę potrzeb i oczekiwań