Grupa II – Rodzinka Misia Ptysia

Rodzinka Misia Ptysia

misie-img

Godziny pracy oddziału:

od 7:00 do 17:00

 

 


Nauczycielki:

 mgr Bożena Matysewicz

mgr Agata Kraszewska

Pracownik obsługi:

Małgorzata Kowalska


Informujemy Państwa, iż Konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywać się będą w zależności od potrzeb Rodziców .

Jednocześnie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych.


 

TEMATYKA NA CZERWIEC 

1.Taki sam, ale inny.

2.Na moim podwórku.

3.Nadchodzą wakacje.

 

Wiersz

PODWÓRKO

Na naszym podwórku

wspaniała zabawa,

jest ławka, huśtawka

i zielona trawa.

Jest piasek, łopatka

i wiele foremek

są piłki, skakanki,

czerwony rowerek.

Tutaj się bawimy,

zapraszamy gości,

bo wspólna zabawa

to wiele radości.

 

Piosenka

PODAJMY SOBIE RĘCE

  1. Chociaż świat dokoła

dziwny jest i wielki,

a my tacy mali,

mali jak kropelki.

Ref : Podajmy sobie ręce

         w zabawie i w piosence,

         w ogródku przed domem,

         na łące znajomej.

         Podajmy sobie ręce

         przez burze i przez tęcze,

         pod gwiazdą daleką,

         nad rzeczką i rzeką.

  1. Kiedy nagle z bajki

          zniknie dobra wróżka,

          kiedy szary smutek

          wpadnie do fartuszka.

Ref : Podajmy …

  1. Choć nas czasem dzielą

nieprzebyte góry,

nieskończone drogi,

zachmurzone chmury.

Ref : Podajmy …

 

 

 

 

 

WAŻNE WYDARZENIA :

  • 27.05.2019R / PONIEDZIAŁEK/ GODZ 15.15 „ŚWIĘTO  MAMY I TATY” UROCZYSTOŚĆ PRZEDSZKOLNA W GRUPIE II

 „Rodzinka Misia Ptysia”- ZAPRASZAMY RODZICÓW

 

PIOSENKA NA MIESIĄC MAJ:

„DLA CIEBIE MAMO”

 

DLA CIEBIE KWIATY KWITNĄ NA ŁĄCE

DLA CIEBIE WIEJE CIEPŁY WIATR

DLA CIEBIE NIEBO JEST TAK BŁĘKITNE

DLA CIEBIE ŚMIEJE SIĘ CAŁY ŚWIAT

 

REF: LA, LA, LA, LA, LA, LA…

 

DLA CIEBIE ŚWIECI ZŁOCISTE SŁOŃCE

DLA CIEBIE GWIAZDY NOCĄ LŚNIĄ

DLA CIEBIE PTAKI ŚPIEWAJĄ WIOSNĄ

DLA CIEBIE ŚMIEJE SIĘ CAŁY ŚWIAT

 

REF: LA, LA, LA, LA, LA, LA…

 

WIERSZ NA MIESIĄC MAJ:

„WIERSZ DLA MAMY”

MOJA KOCHANA MAMUSIU!

TO DLA CIEBIE TEN WIERSZYK

DLA CIEBIE SŁOŃCE I CHMURY

DLA CIEBIE TĘCZA I WIETRZYK

 

WIOSNĄ I LATEM – KWIATY

JESIENIĄ – LIŚCIE JESIENNE…

BĄDŹ SZCZĘŚLIWA MAMUSIU

DZIŚ JUTRO I CODZIENNIE!

 

 


CZERWIEC
GRUPA I i II – Słownictwo

Our group- nasza grupa
Goodmorning, Hello , Goodbye, Bye, Please, Thank you
Children – dzieci, Girls- Dziewczyny, Boys- Chłopcy, Friends: przyjaciele

Classroom language – Show me… ( pokaż) , Draw the… ( narysuj), Trace the…( rysuj po śladzie) Colour it … ( pokoloruj to ) , Touch… ( dotknij) , Find…( znajdź) , Match … ( połącz),
Point to the…( wskaż), Count the …( policz..)

Słownictwo:

Summer – lato
Sun – słońce
Sea – morze
Mountains – góry
Toys – zabawki
Holidays – wakacje
Lake- jezioro

Book Corner
Jack and The Magic Beanstalk – Jaś i magiczna fasola

 

 

 

 


SZCZEGÓŁOWY  ROZKŁAD DNIA GRUPY II

7.00- 8.15

  • Schodzenie się dzieci
  • Gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
  • Zabawy indywidualne dzieci w dowolnie dobranych grupach w kącikach zainteresowań
  • Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela.
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka.
  • Prace porządkowe

8.15-8.30

  • Zabawy ruchowe i ze śpiewem,

8.30-9.00

  • I śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze ( prawidłowe posługiwanie się łyżką, kulturalne spożywanie posiłku)

9.00- 9.30

  • Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne z całą grupą
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę : ruchowe, artystyczne, intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze

9.30-10.30

  • Zabawy swobodne  dzieci wg własnych pomysłów z wykorzystaniem dostępnych zabawek oraz organizowane przez nauczycielkę

10.30-11.30

  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Spacery, ( obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
  • Zabawy na sali gimnastycznej ( w sytuacji niesprzyjającej aury)- Zabawy ruchowe, gimnastyczne oraz w Sali  gr I – zabawy tematyczne, okazje edukacyjne, metoda projektu, eksperymenty i zabawy badawcze
  • Czynności samoobsługowe, porządkowe, higieniczne, przygotowanie do drugiego śniadania
  • Rytmika (piątek)

11.30- 12.00

  • II śniadanie, czynności samoobsługowe, przygotowanie do leżakowania, załatwianie potrzeb fizjologicznych, samodzielne rozbieranie się, wieszanie ubrań na krzesełku

12.00- 14.00

  • Odpoczynek dzieci- relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek, relaksującej muzyki

14.00- 14.30

  • Czynności samoobsługowe, higieniczne po odpoczynku, muzykoterapia
  • Obiad- samodzielne zjadanie całej porcji, zachęcanie do zjadania sałatek

14.30- 17.00

  • Aktywność własna dzieci w sali lub  w ogrodzie przedszkolnym
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę
  • Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i wymagającym wsparcia w różnych obszarach
  • prace porządkowo – użyteczne
  • Ćwiczenia utrwalające zdobyte umiejętności
  • Rozchodzenie się dzieci