Grupa II – Rodzinka Misia Ptysia

Rodzinka Misia Ptysia

misie-img

Godziny pracy oddziału:

od 7:00 do 17:00

 

 


Nauczycielki:

 mgr Bożena Matysewicz

mgr Agata Kraszewska

Pracownik obsługi:

Małgorzata Kowalska


Informujemy Państwa, iż Konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywać się będą w zależności od potrzeb Rodziców .

Jednocześnie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych.

 

 


TEMATYKA NA MIESIĄC LISTOPAD

  1. POLSKA MOJA OJCZYZNA. DOMY I DOMKI
  2. URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE
  3. A DESZCZ PADA I PADA
  4. DBAMY O ZDROWIE
  5. KODOWANIE NA DYWANIE

 

WAŻNE TERMINY W LISTOPADZIE

08 LISTOPADA 2018 r.  – wyjazd do Teatru Lalek na repertuar „Karmelek’ – w tym dniu przyprowadzamy dzieci d przedszkola na godzinę 8.00

09 LISTOPADA  2018r – PATRIOTYCZNE ŚPIEWANIE

21 LISTOPADA 2018r. godz. 15.15 – Zapraszamy Rodziców na zajęcie otwarte „Kodowanie na dywanie”. W tym dniu gościmy w naszej grupie Panią Psycholog z PPP nr 2. Pani Psycholog wygłosi prelekcję na temat „Właściwej komunikacji z dzieckiem, stawiania granic, bycia konsekwentnym i jednocześnie kochającym rodzicem” Obecność jedn z rodziców obowiązkowa.

 

 

PIOSENKA NA LISTOPAD:

„Spacer po dywanie”-piosenka

  1. Kiedy niebo płacze
    idziemy na spacer
    dookoła stołu
    z piosenką wesołą.

Ref:. Idą parami lalki z misiami
Depczą dywan, depczą dywan
z frędzelkami.
Idą parami lalki z misiami
a gumowe piłki dwie
po podłodze toczą się.

  1. Gdy za oknem dmucha
    nikt wiatru nie słucha,
    chodzi dookoła
    wycieczka wesoła.

WIERSZ NA LISTOPAD:

Wiersz – Doroty Gellner Żelazko

Żelazko jest dobre.
Ma gorące serce.
Chętnie biega tam i z powrotem
po ścierce,
z zapałem prasuje
bluzki, spódnice, spodnie i koszule,
biega posłusznie
po piżamie bo bardzo lubi
pomagać mojej mamie.

 

 


 

LISTOPAD

 GRUPA  I i II  – Słownictwo 

Our group- nasza grupa

Hello , Goodbye,  Please,  Thank you,

Children – dzieci,  Girls- Dziewczyny,  Boys- Chłopcy, Friends: Lion Rory , Mr  Joe, Tom,  Ellie

Scooter- hulajnoga , Town – miasto,

 

Adjectives – przymiotniki

Loud – głośny, Quiet – cichy

Open – otwarty, Shut – zamknięty

 

Shapes / Kształty

Circle – koło

 

Colours / Kolory

Red – czerwony , White- biały, Blue,  Yellow – żółty,  Brown – brązowy,

Feelings / Uczucia

Happy – szczęśliwy, Sad – smutny

 

                                          Tematyka zajęć w listopadzie:

I love my country! / Kocham mój kraj!

Country- kraj, Flag- flaga, White Eagle – orzeł biały

What’s the weather like today?/ Jaka jest dziś pogoda?   

Hot – gorący, Cold – zimny, Sunny – słoneczny , Rainy –deszczowy, Cloudy – pochmurny, Windy – wietrzny,

 

It’s autumn/  Jest jesień

Tree- drzewo,   Kite- latawiec, Wind- wiatr, Umbrella- parasol

 I’m cold ! – Zimno mi! /  Clothes- ubrania

T-shirt – koszulka, Trousers – spodnie, Sweater – sweter,   Shoes – buty, Coat – płaszcz, kurtka, Hat – czapka, Scarf – szalik,

 


SZCZEGÓŁOWY  ROZKŁAD DNIA GRUPY II

7.00- 8.15

  • Schodzenie się dzieci
  • Gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
  • Zabawy indywidualne dzieci w dowolnie dobranych grupach w kącikach zainteresowań
  • Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela.
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka.
  • Prace porządkowe

8.15-8.30

  • Zabawy ruchowe i ze śpiewem,

8.30-9.00

  • I śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze ( prawidłowe posługiwanie się łyżką, kulturalne spożywanie posiłku)

9.00- 9.30

  • Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne z całą grupą
  • Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę : ruchowe, artystyczne, intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze

9.30-10.30

  • Zabawy swobodne  dzieci wg własnych pomysłów z wykorzystaniem dostępnych zabawek oraz organizowane przez nauczycielkę

10.30-11.30

  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Spacery, ( obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
  • Zabawy na sali gimnastycznej ( w sytuacji niesprzyjającej aury)- Zabawy ruchowe, gimnastyczne oraz w Sali  gr I – zabawy tematyczne, okazje edukacyjne, metoda projektu, eksperymenty i zabawy badawcze
  • Czynności samoobsługowe, porządkowe, higieniczne, przygotowanie do drugiego śniadania
  • Rytmika (piątek)

11.30- 12.00

  • II śniadanie, czynności samoobsługowe, przygotowanie do leżakowania, załatwianie potrzeb fizjologicznych, samodzielne rozbieranie się, wieszanie ubrań na krzesełku

12.00- 14.00

  • Odpoczynek dzieci- relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek, relaksującej muzyki

14.00- 14.30

  • Czynności samoobsługowe, higieniczne po odpoczynku, muzykoterapia
  • Obiad- samodzielne zjadanie całej porcji, zachęcanie do zjadania sałatek

14.30- 17.00

  • Aktywność własna dzieci w sali lub  w ogrodzie przedszkolnym
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę
  • Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i wymagającym wsparcia w różnych obszarach
  • prace porządkowo – użyteczne
  • Ćwiczenia utrwalające zdobyte umiejętności
  • Rozchodzenie się dzieci