Grupa I – Misie Ptysie

Misie Ptysie

bajkowy-mis

 

Godziny pracy grupy I:

7.30-15.30

 

Po godzinie 15.30 dzieci przebywać będą w sali grupy II


Nauczycielki pracują…ce w grupie:

mgr Bożena Szewczul

mgr Marzenna Małgorzata Majtas

mgr Małgorzata Wróblewska

Pomoc nauczycielki

Anna Woroszył‚o

Pracownik obsługi

Joanna Jaźwińska


 

A co ciekawego w listopadzie?

Moc zabaw i wyzwań.

Po pierwsze – 15 listopada o godz. 15.00 pasowanie na przedszkolaka! Będzie wiele wzruszeń i pozytywnych emocji.

Po drugie – obchodzić będziemy wraz z całą Polską 100 – lecie odzyskania niepodległości.

Po trzecie – zaczynamy zabawy z Pszczółką, czyli kodowanie na dywanie dla najmłodszych.

A oto temtyka poszczególnych tygodni:

  1. Kapryśna pogoda.
  2. Jestem Polak mały.
  3. Święto Misia.
  4. Mali konstruktorzy.

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W LISTOPADZIE:

PRZEZ TROPIKI

Przez tropiki, przez pustynię

toczył zając wielką dynię.

Toczył, toczył dynię w dół,

pękła daynia mu na pół!

Pestki z niej się wysypały,

więc je zbierał przez dzień cały.

Raz! Dwa! Trzy! Raz! Dwa! Trzy!

Ile pestek zbierzesz ty?

TAŃCZĄCE KALOSZE

Tańczą, tańczą dwa kalosze

w błocie i w kałuży.

Słonko zerka obrażone –

chyba się zachmurzy.

Oj, dana chlap, chlap, chlap.

Oj, dana chlap, chlapu, chlap.

I już deszczyk leci z chmurek,

tańczy z kaloszami.

Krople deszczu podśpiewują:

bal jesienny mamy.

 

 


 

LISTOPAD

 GRUPA  I i II  – Słownictwo 

Our group- nasza grupa

Hello , Goodbye,  Please,  Thank you,

Children – dzieci,  Girls- Dziewczyny,  Boys- Chłopcy, Friends: Lion Rory , Mr  Joe, Tom,  Ellie

Scooter- hulajnoga , Town – miasto,

 

Adjectives – przymiotniki

Loud – głośny, Quiet – cichy

Open – otwarty, Shut – zamknięty

 

Shapes / Kształty

Circle – koło

Colours / Kolory

Red – czerwony , White- biały, Blue,  Yellow – żółty,  Brown – brązowy,

Feelings / Uczucia

Happy – szczęśliwy, Sad – smutny

                                          Tematyka zajęć w listopadzie:

I love my country! / Kocham mój kraj!

Country- kraj, Flag- flaga, White Eagle – orzeł biały

  What’s the weather like today?/ Jaka jest dziś pogoda?   

Hot – gorący, Cold – zimny, Sunny – słoneczny , Rainy –deszczowy, Cloudy – pochmurny, Windy – wietrzny,

It’s autumn/  Jest jesień

Tree- drzewo,   Kite- latawiec, Wind- wiatr, Umbrella- parasol

 I’m cold ! – Zimno mi! /  Clothes- ubrania

T-shirt – koszulka, Trousers – spodnie, Sweater – sweter,   Shoes – buty, Coat – płaszcz, kurtka, Hat – czapka, Scarf – szalik,

 

 


SZCZEGӓŁOWY  ROZKŁAD DNIA GRUPY I

8.00– 8.15

  • Schodzenie się™ dzieci
  • Gry i zabawy usprawniają…ce mowę™ i myślenie dzieci
  • Zabawy indywidualne dzieci w dowolnie dobranych grupach  w ką…cikach zainteresowań„
  • Rozmowy okolicznoś›ciowe z dzieć‡mi
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela.
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierają…ca rozwój dziecka.
  • Prace porzą…dkowe

8.15-8.30

  • Zabawy ruchowe

8.30-9.00

  • I śniadanie, czynnoś›ci samoobsługowe- prawidł‚owe posługiwanie się łyżką, kulturalne spożywanie posił‚ku, załatwianie potrzeb fizjologicznych

9.00- 9.30

  • Zabawy  i zaję™cia wychowawczo- dydaktyczne organizowane przez nauczycielkę™ z całą… grupą- ruchowe, artystyczne, intelektualne, ję™zykowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze

9.30-10.30

  • Zabawy swobodne   dzieci wg wł‚asnych pomysłów z wykorzystaniem dostę™pnych zabawek oraz organizowane przez nauczycielką

10.30-11.30

  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w całoś›ci organizowane przez nauczycielkę™
  • Spacery ( obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
  • Zabawy ruchowe, gimnastyczne na sali gimnastycznej ( w sytuacji niesprzyjają…cej aury)-  oraz w sali  gr I – zabawy tematyczne, okazje edukacyjne, metoda projektu, eksperymenty i zabawy badawcze
  • Czynnoś›ci samoobsługowe, porządkowe, higieniczne, przygotowanie do drugiego ś›niadania

11.30- 12.00

  • II śniadanie, czynnoś›ci samoobsł‚ugowe, przygotowanie do leżakowania, zał‚atwianie potrzeb fizjologicznych, samodzielne rozbieranie się, wieszanie ubrań„ na krzeseł‚ku

12.00- 14.00

  • Odpoczynek dzieci- relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek, relaksującej muzyki

14.00- 14.30

  • Czynności samoobsługowe, higieniczne po odpoczynku
  • Obiad- samodzielne zjadanie cał‚ej porcji, zachę™canie do zjadania surówek

14.30- 15.30

  • Aktywność‡ wł‚asna dzieci w sali  lub  w ogrodzie przedszkolnym
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę
  • Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i wymagają…cym wsparcia w różnych obszarach
  • Prace porządkowo – użyteczne
  • Ɔwiczenia utrwalają…ce zdobyte umiejętności
  • Rozchodzenie się™ dzieci
  • kontakty indywidualne z dzieć‡mi i rodzicami €“ w miarę™ potrzeb i oczekiwań

Informujemy Pań„stwa, iż Konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywać się™ będą… w zależności od potrzeb Rodziców.

Jednocześ›nie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych .