Grupa I – Misie Ptysie

Misie Ptysie

bajkowy-mis

 

Godziny pracy grupy I:

7.00 – 17.00

 

 


Nauczycielki pracujące w grupie:

mgr Małgorzata Wróblewska

mgr Jolanta Domańska

Pomoc nauczycielki

Joanna Lenczewska

Pracownik obsługi

Monika Łapińska


   TEMATY   TYGODNIOWE NA LUTY

  1. Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy
  2. Ferie to jest super sprawa, odpoczynek i zabawa

  3. Podróżować każdy może: na rowerze, na motorze

  4. Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę

piosenka „Gawron”

Chociaż gawron trochę siwy ale jeszcze urodziwy 
Stąpa dzielnie pierś wypina jeszcze go się humor trzyma 
Ref: Gawron, gawron gawronie drepczesz ładnie koło mnie 
Ja Cię lubię, a ty mnie gawron, gawron,  gawronie !

A gdy wraca z pól szerokich stuka dziobem w szyby okien 
Nalatałem się po świecie wpuście mnie do domu dzieci 
Ref: Gawron, gawron gawronie drepczesz ładnie koło mnie 
Ja Cię lubię, a ty mnie, gawron, gawron, gawronie !

wiersz – „Łyżka i widelec”

Siostra łyżka, brat widelec –
ona gruba, on chudzielec.
Nie przybywał nic na wadze.


Rzekła łyżka:
– Ja ci radzę, zupki jedz, bo z zup się tyje.
Popatrz, jaką ty masz szyję!
Wszystkie ci wystają kości.
Długo tak zamierzasz pościć?


– Nie chcę zup, bo ich nie znoszę.
Jedz je sama, bardzo proszę!
Dość już mam tego gadania.
Ja jem tylko drugie dania!


LUTY

GRUPA I i II- Słownictwo

Our group- nasza grupa

Hello , Goodbye, Bye, Please, Thank you

Children – dzieci, Girls- Dziewczyny, Boys- Chłopcy, Friends: Lion Rory , Mr Joe, Tom, Ellie

Scooter- hulajnoga

In .. the circle- w środku koła

Out ….of the circle- na zewnątrz koła

Shapes / Kształty

Circle – koło,

Colours / Kolory

White- biały, Orange- pomarańczowy , Yellow- żółty

Feelings / Uczucia

Happy – szczęśliwy, Sad – smutny, Scared – przestraszony

Przeciwieństwa

Open – otwarty, Shut – zamknięty, Loud – głośny, Quiet – cichy

Tematyka zajęć w lutym:

Fairy tale: Little Polar Bear

Bear – miś, Moon- księżyc, Night – noc, Day- dzień , Sky –niebo, Ice- lód

Valentine’s Day !

Valentine’s day – walentynki, Love – miłość, Heart – serce, Kiss – pocałunek, Hug – przytulać

What a suprice ! Tom & Ellie are at Granny’s house

Bedroom- sypialnia, Bathroom- łazienka, Kitchen- kuchnia, Living room- salon; pokój dzienny, Garden- ogród,

Washing- pranie, Eating- jedzenie , Sleeping- spanie , Bathing- kąpanie, Cooking – gotowanie

 


SZCZEGÓŁOWY  ROZKŁAD DNIA GRUPY I

7.00- 8.15

  • Schodzenie się dzieci
  • Gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
  • Zabawy indywidualne dzieci w dowolnie dobranych grupach w kącikach zainteresowań/ zabawy konstrukcyjne, tematyczne, gry planszowe , puzzle
  • Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela.
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka.
  • Prace porządkowe

8.15-8.30

  • Zabawy ruchowe i ze śpiewem

8.30-9.00

  • I śniadanie, czynności samoobsługowe, higieniczne, opiekuńcze ( prawidłowe posługiwanie się łyżką, kulturalne spożywanie posiłku)

9.00- 9.30

  • Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęty program wychowania przedszkolnego -Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę : ruchowe, artystyczne( wychowanie przez sztukę- muzyka, poezja, teatr), intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze, eksperymenty
  • Zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych
  • J. angielski (środa) 9.00-9.15

9.30-9.45

  • Czynności samoobsługowe – toaleta
  • Zabawy paluszkowe i masażyki relaksacyjne

9.45-10.30

  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Spacery ( obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
  • Zabawy ruchowe na sali gimnastycznej ( w sytuacji niesprzyjającej aury)

10.30-11.30

-Zabawy ruchowe i ze śpiewem

zabawy tematyczne, okazje edukacyjne, eksperymenty i zabawy badawcze

11.30- 12.00

  • Czynności samoobsługowe, porządkowe, higieniczne, przygotowanie do drugiego śniadania
  • II śniadanie, czynności samoobsługowe, przygotowanie do leżakowania, załatwianie potrzeb fizjologicznych, samodzielne rozbieranie się, wieszanie ubrań na krzesełku

12.00- 14.00

  • Odpoczynek dzieci- relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek terapeutycznych, relaksującej muzyki
  • Czynności porządkowe po leżakowaniu

14.00- 14.30

  • Zabawa ruchowa – modelowanie nawyków ruchowych
  • Czynności samoobsługowe, higieniczne po odpoczynku , kształtowanie nawyków w zakresie samoobsługi i higieny
  • Obiad- samodzielne zjadanie całej porcji, zachęcanie do zjadania sałatek, wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków, nauka posługiwania się sztućcami

14.30- 17.00

  • Aktywność własna dzieci w sali lub  w ogrodzie przedszkolnym- zabawy dydaktyczne, integracyjne, plastyczno –techniczne, gry i zabawy stolikowe
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę
  • Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i wymagającym wsparcia
  • Ćwiczenia utrwalające zdobyte umiejętności
  • Prace porządkowo – użyteczne
  • Rozchodzenie się dzieci

Informujemy Państwa, iż Konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywać się będą w zależności od potrzeb Rodziców.

Jednocześnie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych .