Grupa I – Misie Ptysie

Misie Ptysie

bajkowy-mis

 

Godziny pracy grupy I:

7.00 – 17.00

 

 


Nauczycielki pracujące w grupie:

mgr Małgorzata Wróblewska

mgr Jolanta Domańska

Pomoc nauczycielki

Joanna Lenczewska

Pracownik obsługi

Monika Łapińska


             TEMATY   TYGODNIOWE NA LISTOPAD

  1. MAŁY CZŁOWIEK CZY TEŻ DUZY, DOBRZE GDY POMOCĄ SŁUŻY

  2. HULA, PSOCI,HAŁASUJE, TO JESIENNY WIATR FIGLUJE

  3. PARASOLE CZAS WYCIĄGAĆ, JESIEŃ W PEŁNI, DESZCZ NADCIĄGA

  4. WSZYSCY RAZEM SIĘ BAWIMY, WSZYSTKIE STRACHY PRZEGONIMY

Piosenka „Deszczowa wyliczanka”

Deszczyk pada: kap, kap, kap,

Ręce klaszczą: klap, klap, klap.

Chodzi sobie kot bury

I przegania chmury

Wyliczanka:

Pierwsza chmurka całkiem mała

Z wiatrem szybko odleciała

Druga chmurka bardzo miła

Razem z kotem zatańczyła

Trzecia poszła sobie spać,

Czwarta wciąż chce deszczem lać!

Deszczyk pada: kap, kap, kap,

Nogi tupią: chlap, chlap, chlap.

Chodzi sobie kot bury

I przegania chmury

Wiersz „Wiatr” – R. Lasota

Zerwał z głowy czapkę wiatr

Szalik z szyi wiatr też skradł

Zabrał babci parasolkę

Potem płaszcz zawinął w rolkę

W okiennice z trzaskiem wpadł

Taki psotnik, mały wiatr


LISTOPAD

GRUPA I i II – Słownictwo

Our group- nasza grupa

Hello , Goodbye, Please, Thank you,

Children – dzieci, Girls- Dziewczyny, Boys- Chłopcy, Friends: Lion Rory , Mr Joe, Tom, Ellie

Scooter- hulajnoga , Town – miasto,

Przeciwieństwa

Loud – głośny, Quiet – cichy

Open – otwarty, Shut – zamknięty

Shapes / Kształty

Circle – koło

Colours / Kolory

Red – czerwony , White- biały, Blue, Yellow – żółty, Brown – brązowy,

Feelings / Uczucia

Happy – szczęśliwy, Sad – smutny

Tematyka zajęć w listopadzie:

I love my country! / Kocham mój kraj!

Country- kraj, Flag- flaga, White Eagle – orzeł biały

What’s the weather like today?/ Jaka jest dziś pogoda?

Hot – gorący, Cold – zimny, Sunny – słoneczny , Rainy –deszczowy, Cloudy – pochmurny, Windy – wietrzny,

Autumn/ Jesień

Tree- drzewo, Kite- latawiec, Wind- wiatr, Umbrella- parasol

I’m cold ! – Zimno mi! / Clothes- ubrania

T-shirt – koszulka, Trousers – spodnie, Sweater – sweter, Shoes – buty, Coat – płaszcz, kurtka, Hat – czapka, Scarf – szalik,

 


SZCZEGÓŁOWY  ROZKŁAD DNIA GRUPY I

7.00- 8.15

  • Schodzenie się dzieci
  • Gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
  • Zabawy indywidualne dzieci w dowolnie dobranych grupach w kącikach zainteresowań/ zabawy konstrukcyjne, tematyczne, gry planszowe , puzzle
  • Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela.
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka.
  • Prace porządkowe

8.15-8.30

  • Zabawy ruchowe i ze śpiewem

8.30-9.00

  • I śniadanie, czynności samoobsługowe, higieniczne, opiekuńcze ( prawidłowe posługiwanie się łyżką, kulturalne spożywanie posiłku)

9.00- 9.30

  • Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęty program wychowania przedszkolnego -Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę : ruchowe, artystyczne( wychowanie przez sztukę- muzyka, poezja, teatr), intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze, eksperymenty
  • Zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych
  • J. angielski (środa) 9.00-9.15

9.30-9.45

  • Czynności samoobsługowe – toaleta
  • Zabawy paluszkowe i masażyki relaksacyjne

9.45-10.30

  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
  • Spacery ( obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
  • Zabawy ruchowe na sali gimnastycznej ( w sytuacji niesprzyjającej aury)

10.30-11.30

-Zabawy ruchowe i ze śpiewem

zabawy tematyczne, okazje edukacyjne, eksperymenty i zabawy badawcze

11.30- 12.00

  • Czynności samoobsługowe, porządkowe, higieniczne, przygotowanie do drugiego śniadania
  • II śniadanie, czynności samoobsługowe, przygotowanie do leżakowania, załatwianie potrzeb fizjologicznych, samodzielne rozbieranie się, wieszanie ubrań na krzesełku

12.00- 14.00

  • Odpoczynek dzieci- relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek terapeutycznych, relaksującej muzyki
  • Czynności porządkowe po leżakowaniu

14.00- 14.30

  • Zabawa ruchowa – modelowanie nawyków ruchowych
  • Czynności samoobsługowe, higieniczne po odpoczynku , kształtowanie nawyków w zakresie samoobsługi i higieny
  • Obiad- samodzielne zjadanie całej porcji, zachęcanie do zjadania sałatek, wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków, nauka posługiwania się sztućcami

14.30- 17.00

  • Aktywność własna dzieci w sali lub  w ogrodzie przedszkolnym- zabawy dydaktyczne, integracyjne, plastyczno –techniczne, gry i zabawy stolikowe
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę
  • Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i wymagającym wsparcia
  • Ćwiczenia utrwalające zdobyte umiejętności
  • Prace porządkowo – użyteczne
  • Rozchodzenie się dzieci

Informujemy Państwa, iż Konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywać się będą w zależności od potrzeb Rodziców.

Jednocześnie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych .