Grupa I – Misie Ptysie

Misie Ptysie

bajkowy-mis

 

Godziny pracy grupy I:

7.30-15.30

 

Po godzinie 15.30 dzieci przebywać będą w sali grupy II


Nauczycielki pracują…ce w grupie:

mgr Bożena Szewczul

mgr Marzenna Małgorzata Majtas

mgr Małgorzata Wróblewska

Pomoc nauczycielki

Anna Woroszył‚o

Pracownik obsługi

Joanna Jaźwińska


Szanowni Państwo!

Właśnie nadszedł ostatni miesiąc roku przedszkolnego, w którym Państwa rodziny zaczęły przygodę z eduakcją. Czas na refleksje. Myślę, że są one w większości pozytywne, wykonali Państwo dobrą robotę. A z punktu widzenia nauczycielek, praca z Waszymi pociechami była przyjemnością. Życzymy udanych wakacji, wracajcie do nas pełni nowej energii i radości!

Oto tematyka na czerwcowe zabawy:

1. Dzień dziecka

Zabawy i spotkania uświetniające ten dzień będą u nas trwały caaałłłyyy tydzień😊

2. Ile nóg ma stonoga?

Będziemy liczyć, poznwać owady, poszukamy ich w naturze i obejrzymy filmik na You Tube. Pobawimy się też z Pszczółką Bee Botem.

3. Słoneczne lato

Wrócimy do rozpoznawania cech charakterystycznych dla danej pory roku. Pobawimy się też z przygotowaniem do uczenia się matematyki wg koncepcji E. Gruszczyk – Kolczyńskiej.

4. Jedziemy na wakacje

Pokażemy dzieicom mapę Polski. Porozmawiamy o miejscach wakacyjnego wypoczynku i zaczniemy sprzątać zabawki, aby przygotować salę do wakacji.

 

Wiersz do nauki w czerwcu:

Wszystkie dzieci

na całym świecie

są takie same –

lubią skakać na jednej nodze,

i lubią zanudzać mamę.

 

Wszystkie dzieci

na całym świecie,

śpiewają wesołe piosenki,

i byle kamyk

i byle szkiełko,

biorą jak skarb do ręki.

 

Podobno dzieci

na całym świecie,

bywają niegrzeczne czasem,

lecz to nie u nas,

nie w naszym mieście –

to gdzieś za górą za lasem…..

 

 

 

 

Piosenka do nauki w czerwcu:

Lato na wakacjach (sł. i muz. K. Gowik)

 

  1. Idzie lato poprzez pola,

roześmiane przyszło do nas do przedszkola.

Wita lato wszystkie dzieci:

„Na wakacje razem ze mną pojedziecie”.

 

Ref.: Na na na na na na na na na na na na,

już wakacji nadchodzi czas.

Witamy morze, jezioro, łąkę, rzekę, las,

bo wakacji nadchodzi czas!

 

  1. Więc walizki spakujemy,

plecak, piłkę i materac zabierzemy.

Z mamą, tatą, siostrą, bratem

po przygodę wyruszymy razem z latem.

 


CZERWIEC
GRUPA I i II – Słownictwo

Our group- nasza grupa
Goodmorning, Hello , Goodbye, Bye, Please, Thank you
Children – dzieci, Girls- Dziewczyny, Boys- Chłopcy, Friends: przyjaciele

Classroom language – Show me… ( pokaż) , Draw the… ( narysuj), Trace the…( rysuj po śladzie) Colour it … ( pokoloruj to ) , Touch… ( dotknij) , Find…( znajdź) , Match … ( połącz),
Point to the…( wskaż), Count the …( policz..)

Słownictwo:

Summer – lato
Sun – słońce
Sea – morze
Mountains – góry
Toys – zabawki
Holidays – wakacje
Lake- jezioro

Book Corner
Jack and The Magic Beanstalk – Jaś i magiczna fasola

 


SZCZEGӓŁOWY  ROZKŁAD DNIA GRUPY I

8.00– 8.15

  • Schodzenie się™ dzieci
  • Gry i zabawy usprawniają…ce mowę™ i myślenie dzieci
  • Zabawy indywidualne dzieci w dowolnie dobranych grupach  w ką…cikach zainteresowań„
  • Rozmowy okolicznoś›ciowe z dzieć‡mi
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela.
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierają…ca rozwój dziecka.
  • Prace porzą…dkowe

8.15-8.30

  • Zabawy ruchowe

8.30-9.00

  • I śniadanie, czynnoś›ci samoobsługowe- prawidł‚owe posługiwanie się łyżką, kulturalne spożywanie posił‚ku, załatwianie potrzeb fizjologicznych

9.00- 9.30

  • Zabawy  i zaję™cia wychowawczo- dydaktyczne organizowane przez nauczycielkę™ z całą… grupą- ruchowe, artystyczne, intelektualne, ję™zykowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze

9.30-10.30

  • Zabawy swobodne   dzieci wg wł‚asnych pomysłów z wykorzystaniem dostę™pnych zabawek oraz organizowane przez nauczycielką

10.30-11.30

  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w całoś›ci organizowane przez nauczycielkę™
  • Spacery ( obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
  • Zabawy ruchowe, gimnastyczne na sali gimnastycznej ( w sytuacji niesprzyjają…cej aury)-  oraz w sali  gr I – zabawy tematyczne, okazje edukacyjne, metoda projektu, eksperymenty i zabawy badawcze
  • Czynnoś›ci samoobsługowe, porządkowe, higieniczne, przygotowanie do drugiego ś›niadania

11.30- 12.00

  • II śniadanie, czynnoś›ci samoobsł‚ugowe, przygotowanie do leżakowania, zał‚atwianie potrzeb fizjologicznych, samodzielne rozbieranie się, wieszanie ubrań„ na krzeseł‚ku

12.00- 14.00

  • Odpoczynek dzieci- relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek, relaksującej muzyki

14.00- 14.30

  • Czynności samoobsługowe, higieniczne po odpoczynku
  • Obiad- samodzielne zjadanie cał‚ej porcji, zachę™canie do zjadania surówek

14.30- 15.30

  • Aktywność‡ wł‚asna dzieci w sali  lub  w ogrodzie przedszkolnym
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę
  • Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i wymagają…cym wsparcia w różnych obszarach
  • Prace porządkowo – użyteczne
  • Ɔwiczenia utrwalają…ce zdobyte umiejętności
  • Rozchodzenie się™ dzieci
  • kontakty indywidualne z dzieć‡mi i rodzicami €“ w miarę™ potrzeb i oczekiwań

Informujemy Pań„stwa, iż Konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywać się™ będą… w zależności od potrzeb Rodziców.

Jednocześ›nie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych .