Grupa I – Misie Ptysie

Misie Ptysie

bajkowy-mis

 

Godziny pracy grupy I:

7.30-15.30

 

Po godzinie 15.30 dzieci przebywać będą w sali grupy II


Nauczycielki pracują…ce w grupie:

mgr Bożena Szewczul

mgr Marzenna Małgorzata Majtas

mgr Małgorzata Wróblewska

Pomoc nauczycielki

Anna Woroszył‚o

Pracownik obsługi

Joanna Jaźwińska


 

W związku z początkiem roku nowego, z serca płyną życzenia: wszystkiego najlepszego – dzieciom, rodzicom, nauczycielom i wszystkim osobom bliskim.

Oto o czym rozmawiamy w styczniu 2019 (proszę nie zapominać, to już ta data):

  1. W krainie bajek.

Będziemy dużo czytać i rozmawiać o postaciach z bajek. Zaproszę też Państwa do czytania dzieciom. Pszczółka poszuka bajkowych postaci wg wybranych kodów.

  1. Świeto Babci i Dziadka.

W tym tygodniu odbędzie się karnawałowy bal, ale też zaprosimy do siebie babcie i dziadków. Dzieci chcą zaśpiewać i zatańczyć z okazji ich święta.

  1. Kto tu mieszka?

Temat poważny – zastanowimy się, gdzie mieszkają różne zwierzęta i jak nazywają się ich domy. Będziemy segregować i dopasowywać ilustracje. A tekturową głowę kotka wykorzystamy do zabawy z drucikami kreatywnymi.

  1. Pogoda za oknem.

O zimę co raz trudniej, tematyka pt. zabawy zimowe trochę się zdezaktualizowała, więc zamienimy ją na nazywanie elementów pogody, zastanawianie się, dlaczego trzeba się ubierać różnie, kiedy jest ciepło, a co się stanie, kiedy czapka zostanie w domu, a tu temperatura bliska 0. Pobawimy się z woreczkiem, żeby wiedzieć, co to znaczy przed, nad, pod.

PIOSENKA DO NAUKI W STYCZNIU:

Riki-tan, riki-tiki- tan, dla babuni kwiatki mam.
Riki-tan, riki-tiki- tan, dla kochanej babuni kwiatki mam.

Riki-tan, riki-tiki- tan, dziadziusiowi buzi dam.
Riki-tan, riki-tiki-tan, kochanemu dziadziusiowi buzi dam.

Riki-tan, riki-tiki-tan, dla was miejsce w sercu mam.
Riki-tan, riki-tiki-tan, dla was na zawsze miejsce
w sercu mam.

WIERSZ DO NAUKI W STYCZNIU:

„Dla Dziadka”
Dziadku, dziadku, czy to Ty
Coś na Twojej głowie lśni.
To korona! Słowo daję!
Przecież znam korony z bajek.
Czy to fotel? Ale skąd?
To nie fotel tylko tron
I w ogóle i w szczególe
Jesteś dziadku dzisiaj królem.
Pytam, co to za zagadka?
To po prostu Święto Dziadk

 

 


 

STYCZEŃ

GRUPA  I i II- Słownictwo

Our group- nasza grupa

Hello , Goodbye,  Please, Thank you

Children – dzieci,  Girls- Dziewczyny,  Boys- Chłopcy, Friends: Lion Rory , Mr  Joe, Tom,  Ellie

Scooter- hulajnoga

Adjectives – przymiotniki

Loud – głośny, Quiet – cichy

Shapes / Kształty

Circle – koło, Triangle – trójkąt

 

Colours / Kolory

White- biały,      Brown – brązowy, Red- czerwony

Feelings / Uczucia

Happy – szczęśliwy, Sad – smutny,  Scared – przestraszony

                                          Tematyka zajęć w styczniu:

Carnival   

Cowboy- kowboj,   Princess- księżniczka, Knight- rycerz, Ball- bal

My town

Kindergarten–  przedszkole,    Funfair- wesołe miasteczko , Hospital – szpital, Park – park,  Shop – sklep,  Playground- plac zabaw

It’s winter

 Snowman- bałwan, Snowflake- płatek śniegu,  Sledge- sanki, Snowball- śnieżki

 Fairy tales 

Goldilocks- Złotowłosa

Bed- łóżko, Chair- krzesło, Bowl- miska,  Bear- Miś, House- dom

Little Red Riding Hood – Czerwony Kapturek

Wolf- wilk,  Wood- las, Granny- babcia

 

 


SZCZEGӓŁOWY  ROZKŁAD DNIA GRUPY I

8.00– 8.15

  • Schodzenie się™ dzieci
  • Gry i zabawy usprawniają…ce mowę™ i myślenie dzieci
  • Zabawy indywidualne dzieci w dowolnie dobranych grupach  w ką…cikach zainteresowań„
  • Rozmowy okolicznoś›ciowe z dzieć‡mi
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela.
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierają…ca rozwój dziecka.
  • Prace porzą…dkowe

8.15-8.30

  • Zabawy ruchowe

8.30-9.00

  • I śniadanie, czynnoś›ci samoobsługowe- prawidł‚owe posługiwanie się łyżką, kulturalne spożywanie posił‚ku, załatwianie potrzeb fizjologicznych

9.00- 9.30

  • Zabawy  i zaję™cia wychowawczo- dydaktyczne organizowane przez nauczycielkę™ z całą… grupą- ruchowe, artystyczne, intelektualne, ję™zykowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze

9.30-10.30

  • Zabawy swobodne   dzieci wg wł‚asnych pomysłów z wykorzystaniem dostę™pnych zabawek oraz organizowane przez nauczycielką

10.30-11.30

  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w całoś›ci organizowane przez nauczycielkę™
  • Spacery ( obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
  • Zabawy ruchowe, gimnastyczne na sali gimnastycznej ( w sytuacji niesprzyjają…cej aury)-  oraz w sali  gr I – zabawy tematyczne, okazje edukacyjne, metoda projektu, eksperymenty i zabawy badawcze
  • Czynnoś›ci samoobsługowe, porządkowe, higieniczne, przygotowanie do drugiego ś›niadania

11.30- 12.00

  • II śniadanie, czynnoś›ci samoobsł‚ugowe, przygotowanie do leżakowania, zał‚atwianie potrzeb fizjologicznych, samodzielne rozbieranie się, wieszanie ubrań„ na krzeseł‚ku

12.00- 14.00

  • Odpoczynek dzieci- relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek, relaksującej muzyki

14.00- 14.30

  • Czynności samoobsługowe, higieniczne po odpoczynku
  • Obiad- samodzielne zjadanie cał‚ej porcji, zachę™canie do zjadania surówek

14.30- 15.30

  • Aktywność‡ wł‚asna dzieci w sali  lub  w ogrodzie przedszkolnym
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę
  • Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i wymagają…cym wsparcia w różnych obszarach
  • Prace porządkowo – użyteczne
  • Ɔwiczenia utrwalają…ce zdobyte umiejętności
  • Rozchodzenie się™ dzieci
  • kontakty indywidualne z dzieć‡mi i rodzicami €“ w miarę™ potrzeb i oczekiwań

Informujemy Pań„stwa, iż Konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywać się™ będą… w zależności od potrzeb Rodziców.

Jednocześ›nie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych .