Grupa I – Misie Ptysie

Misie Ptysie

bajkowy-mis

 

Godziny pracy grupy I:

7.30-15.30

 

Po godzinie 15.30 dzieci przebywać będą w sali grupy II


Nauczycielki pracujące w grupie:

mgr Iwona Przygoda

mgr Marzenna Małgorzata Majtas

mgr Bożena Matysewicz

Pomoc nauczycielki

Anna Woroszyło

Pracownik obsługi

Aniceta Roszczenko


Tematyka na miesiąc Grudzień:

  1. Jak wyglądał świat przed milionami lat?
  2. Kodowanie na dywanie
  3. Idzie zima ze śniegiem
  4. Idą Święta

Nauczymy się:

  • wiersza: Święta w domu(B. Szelągowska)

Świecą światła na choince,
dom blaskiem jaśnieje,
Święta, święta! – wielka radość
z narodzin w Betlejem!

Ciasta pachną, śledź ,pierogi…
Wszystko lśni czystością.
I dwanaście pysznych potraw
podamy dziś gościom.

Wśród prezentów, śmiechu, gwaru
dni spędzimy mile.
W naszych sercach zachowajmy
na długo te chwile.

  • Piosenki „Mikołaj jedzie samochodem”

    Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem

    Bo gdzieś zgubił saneczki

    W tę mroźną pogodę.

    Hu hu ha, tra la la

    Co to za Mikołaj        /x2

    Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku

    A prezenty dziś wiezie

    Dzieciom w bagażniku.

    Hu hu ha, tra la la

    Co to za Mikołaj       /x2

     

 


GRUDZIEŃ

GRUPA I, II – SŁOWNICTWO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Our group – Nasza grupa

Hello; Goodbye; Bye– bye ; Children – dzieci; Teacher – nauczyciel

Main receptive language

Sit down; Stand up; Quiet; Close your eyes; Turn around; Make a circle; Clap your hands; Stamp your feets; Touch your toes; What’s your name?; My name is …; Let’s go; How’s the weather?; Is it …; Look at me; Let’s clap your hands;

TEMATYKA

Snowman – Bałwanek

Repetition: eyes – oczy, nose – nos

New vocabulary: hat – kapelusz, scarf – szalik, buttons – guziki; one – jeden, two – dwa, three – trzy

Song/Piosenka – ,,I’m a Little snowman”

Presents – Prezenty

Repetition: doll – lalka, ball – piłka, car – samochód, teddy bear – miś pluszowy

New vocabulary: blocks – klocki, puzzle – puzzle, book – książka, bike – rower,

Song/Piosenka – ,,Santa’s on his way”

Christmas time – Świąteczny czas

Repetition: presents – prezenty, snowman – bałwanek, Santa Claus – Święty Mikołaj

New vocabulary: christmas tree – drzewko świąteczne, sleigh – sanie, bell – dzwonek,
star – gwiazda, reindeer – renifer, sack – worek

Song/Piosenka – ,,We wish you a Merry Christmas”


SZCZEGÓŁOWY  ROZKŁAD DNIA GRUPY I

7.30– 8.15

  • Schodzenie się dzieci
  • Gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
  • Zabawy indywidualne dzieci w dowolnie dobranych grupach  w kącikach zainteresowań
  • Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela.
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka.
  • Prace porządkowe

8.15-8.30

  • Zabawy ruchowe

8.30-9.00

  • I śniadanie, czynności samoobsługowe- prawidłowe posługiwanie się łyżką, kulturalne spożywanie posiłku, załatwianie potrzeb fizjologicznych

9.00- 9.30

  • Zabawy  i zajęcia wychowawczo- dydaktyczne organizowane przez nauczycielkę z całą grupą- ruchowe, artystyczne, intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze

9.30-10.30

  • Zabawy swobodne   dzieci wg własnych pomysłów z wykorzystaniem dostępnych zabawek oraz organizowane przez nauczycielką

10.30-11.30

  • Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w całości organizowane przez nauczycielkę
  • Spacery ( obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
  • Zabawy ruchowe, gimnastyczne na sali gimnastycznej ( w sytuacji niesprzyjającej aury)-  oraz w sali  gr I – zabawy tematyczne, okazje edukacyjne, metoda projektu, eksperymenty i zabawy badawcze
  • Czynności samoobsługowe, porządkowe, higieniczne, przygotowanie do drugiego śniadania

11.30- 12.00

  • II śniadanie, czynności samoobsługowe, przygotowanie do leżakowania, załatwianie potrzeb fizjologicznych, samodzielne rozbieranie się, wieszanie ubrań na krzesełku

12.00- 14.00

  • Odpoczynek dzieci- relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek, relaksującej muzyki

14.00- 14.30

  • Czynności samoobsługowe, higieniczne po odpoczynku
  • Obiad- samodzielne zjadanie całej porcji, zachęcanie do zjadania surówek

14.30- 15.30

  • Aktywność własna dzieci w sali  lub  w ogrodzie przedszkolnym
  • Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę
  • Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i wymagającym wsparcia w różnych obszarach
  • Prace porządkowo – użyteczne
  • Ćwiczenia utrwalające zdobyte umiejętności
  • Rozchodzenie się dzieci
  • kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami  w miarę potrzeb i oczekiwań

Informujemy Państwa, iż Konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywać się będą w zależności od potrzeb Rodziców.

Jednocześnie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych .