Misie Ptysie
Godziny pracy grupy I:
7.00 – 17.00
Nauczycielki pracujące w grupie:
mgr Małgorzata Wróblewska
mgr Jolanta Domańska
Pomoc nauczycielki
Joanna Lenczewska
Pracownik obsługi
Monika Łapińska
TEMATY TYGODNIOWE NA LUTY
- Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy
-
Ferie to jest super sprawa, odpoczynek i zabawa
-
Podróżować każdy może: na rowerze, na motorze
-
Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę
piosenka „Gawron”
Chociaż gawron trochę siwy ale jeszcze urodziwy
Stąpa dzielnie pierś wypina jeszcze go się humor trzyma
Ref: Gawron, gawron gawronie drepczesz ładnie koło mnie
Ja Cię lubię, a ty mnie gawron, gawron, gawronie !
A gdy wraca z pól szerokich stuka dziobem w szyby okien
Nalatałem się po świecie wpuście mnie do domu dzieci
Ref: Gawron, gawron gawronie drepczesz ładnie koło mnie
Ja Cię lubię, a ty mnie, gawron, gawron, gawronie !
wiersz – „Łyżka i widelec”
Siostra łyżka, brat widelec –
ona gruba, on chudzielec.
Nie przybywał nic na wadze.
Rzekła łyżka:
– Ja ci radzę, zupki jedz, bo z zup się tyje.
Popatrz, jaką ty masz szyję!
Wszystkie ci wystają kości.
Długo tak zamierzasz pościć?
– Nie chcę zup, bo ich nie znoszę.
Jedz je sama, bardzo proszę!
Dość już mam tego gadania.
Ja jem tylko drugie dania!
LUTY
GRUPA I i II- Słownictwo
Our group- nasza grupa
Hello , Goodbye, Bye, Please, Thank you
Children – dzieci, Girls- Dziewczyny, Boys- Chłopcy, Friends: Lion Rory , Mr Joe, Tom, Ellie
Scooter- hulajnoga
In .. the circle- w środku koła
Out ….of the circle- na zewnątrz koła
Shapes / Kształty
Circle – koło,
Colours / Kolory
White- biały, Orange- pomarańczowy , Yellow- żółty
Feelings / Uczucia
Happy – szczęśliwy, Sad – smutny, Scared – przestraszony
Open – otwarty, Shut – zamknięty, Loud – głośny, Quiet – cichy
Tematyka zajęć w lutym:
Fairy tale: Little Polar Bear
Bear – miś, Moon- księżyc, Night – noc, Day- dzień , Sky –niebo, Ice- lód
Valentine’s Day !
Valentine’s day – walentynki, Love – miłość, Heart – serce, Kiss – pocałunek, Hug – przytulać
What a suprice ! Tom & Ellie are at Granny’s house
Bedroom- sypialnia, Bathroom- łazienka, Kitchen- kuchnia, Living room- salon; pokój dzienny, Garden- ogród,
Washing- pranie, Eating- jedzenie , Sleeping- spanie , Bathing- kąpanie, Cooking – gotowanie
SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA GRUPY I
- Schodzenie się dzieci
- Gry i zabawy usprawniające mowę i myślenie dzieci
- Zabawy indywidualne dzieci w dowolnie dobranych grupach w kącikach zainteresowań/ zabawy konstrukcyjne, tematyczne, gry planszowe , puzzle
- Rozmowy okolicznościowe z dziećmi
- Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela.
- Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych wspierająca rozwój dziecka.
- Prace porządkowe
8.15-8.30
- Zabawy ruchowe i ze śpiewem
8.30-9.00
- I śniadanie, czynności samoobsługowe, higieniczne, opiekuńcze ( prawidłowe posługiwanie się łyżką, kulturalne spożywanie posiłku)
9.00- 9.30
- Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęty program wychowania przedszkolnego -Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczycielkę : ruchowe, artystyczne( wychowanie przez sztukę- muzyka, poezja, teatr), intelektualne, językowe, logiczno-matematyczne, przyrodnicze, eksperymenty
- Zabawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komputerowych i informatycznych
- J. angielski (środa) 9.00-9.15
9.30-9.45
- Czynności samoobsługowe – toaleta
- Zabawy paluszkowe i masażyki relaksacyjne
9.45-10.30
- Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka, w części organizowane przez nauczycielkę
- Spacery ( obserwacja przyrody, najbliższego otoczenia)
- Zabawy ruchowe na sali gimnastycznej ( w sytuacji niesprzyjającej aury)
10.30-11.30
-Zabawy ruchowe i ze śpiewem
– zabawy tematyczne, okazje edukacyjne, eksperymenty i zabawy badawcze
11.30- 12.00
- Czynności samoobsługowe, porządkowe, higieniczne, przygotowanie do drugiego śniadania
- II śniadanie, czynności samoobsługowe, przygotowanie do leżakowania, załatwianie potrzeb fizjologicznych, samodzielne rozbieranie się, wieszanie ubrań na krzesełku
12.00- 14.00
- Odpoczynek dzieci- relaks, wyciszenie i odprężenie, słuchanie bajek terapeutycznych, relaksującej muzyki
- Czynności porządkowe po leżakowaniu
14.00- 14.30
- Zabawa ruchowa – modelowanie nawyków ruchowych
- Czynności samoobsługowe, higieniczne po odpoczynku , kształtowanie nawyków w zakresie samoobsługi i higieny
- Obiad- samodzielne zjadanie całej porcji, zachęcanie do zjadania sałatek, wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków, nauka posługiwania się sztućcami
14.30- 17.00
- Aktywność własna dzieci w sali lub w ogrodzie przedszkolnym- zabawy dydaktyczne, integracyjne, plastyczno –techniczne, gry i zabawy stolikowe
- Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę
- Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i wymagającym wsparcia
- Ćwiczenia utrwalające zdobyte umiejętności
- Prace porządkowo – użyteczne
- Rozchodzenie się dzieci
Informujemy Państwa, iż Konsultacje indywidualne w naszej grupie odbywać się będą w zależności od potrzeb Rodziców.
Jednocześnie prosimy o wcześniejsze ustalenie terminu spotkania z nauczycielkami ze względów organizacyjnych .